Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Omaa napaa: Ovulaatiotesti näytti eilen plussaa joten PAS sitten maanantaina jos vaan joku kolmesta alkiosta selviäisi sulatuksesta! Kyllä jännittää kun viimeksi kolme jouduttiin sulattamaan, että yksi siirtokelpoinen saatiin.

Minä olen ollut työtön nyt viikon, mutta kun mulla on tuo 1v2kk poika kotona, niin ihan hirmuista työmotivaatiota ei ole. Työvoimatoimistossa kuitenkin löysivät minulle paikan johon piti hakea. Kävin keskiviikkona työhaastattelussakin ja kerroin siellä, että käymme lapsettomuushoidoissa ja niistä tulee sitten jonkun verran poissaoloja. Tuo paikka olisi äitiysloman sijaisuus. Saa nähdä saanko paikan
 
Hei!

Täällä myös siirretään se viimeinen alkio (jos vain selviää sulatuksesta) tähän kiertoon. Maanantaina käyn ultrassa jossa tsekataan onko ovulaatio tulollansa ja sitten vain ovista odottamaan. En usko että siirtoon asti päästään, alkio on jo kertaalleen sulatettu ja uudestaan pakastettu mutta tää on meidän viimeinen alkio pakkasessa ja IVF jonoon (julkiselle) ei pääse ennenkuin pakkanen on tyhjä. Joten kokeillaan nyt jotta päästään jonottamaan samaan aikaan IVF hoitoon ja siihen olkapään tähystysleikkaukseen.

Tsemppiä kaikille pikkukakkosta toivoville!
 
Hei!

Täältähän löytyi heti aivan täydellinen ketju minulle... Olen siis 1v7kk ikäisen pikkunaperon äiti, poika sai alkunsa ivf-hoidosta.

Päätimme jo silloin kuin viimekertaista hoitoa läpi kävimme, että olisi viimeinen kerta, kävi miten kävi... No hyvin kävi ja poika syntyi, pakkaseen jäi yksi alkio se siirrettiinkin kun poika oli 1v. muttei se tuottanut tulosta. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä, että entä jos....??

Pelottaa vaan se kaikki käydä läpi uudelleen. Fyysisesti kaikki meni aivan mallikkaasti joka kerralla (3 krt..), punktiot ja kaikki, mutta se odottaminen ja jännittäminen on aivan kamalaa....

Mietin sitäkin, että olemmeko sitten itsekkäitä jos emme pojulle sisaruksia edes yritä... Olen niin kahden vaiheilla, koska tiedän että jos sitä ei nyt ala yrittään se harmittaa sitten myöhemmin ja myöhemmin sitten ikäero olisi aika iso... apuva... Mies on valmis yrittämään, muttei painosta vaan sanoo että minun tahtiin.

Huh, olipas mukava purkautua, jollain tavalla, ku ei olla kauheasti näistä lapsettomuus touhuista huudeltu... miehen toiveesta.

Oma päätöshän se on, mutta onko kellään samoja mietteitä... sorry nyt tämä omanapaisuus

Paljon plussatuulia kaikille pikkuisen yrittäjille :)

-Marikukka
 
MOi!

Aluksi tsemppiä kaikille hoitojen erivaiheisiin!!!
Ja ONNEA plussaneille!

Minä kuitenkin bongasin viime torstaina oviksen vaikka se lekuri sitä piti epätodennäköisenä :)
ainut oli tässä huolena kun tuo viikonloppu sattui väliin, niin hoitaja sanoi ensin että siirtoa ei tehä ollenkaan, mutta haluasi vielä kysyä lääkärin mielipidettä...muutamat ärräpäät pääsi kun jo ajattelin että hukkan meni tää kierto..mutta mutta lääkäri halusi kuitenkin koittaa siirtoa ja se tehtiin tiistaina..ekasta oljesta ei alkiot selvinnyt, mutta tokasta yksi saatiin siirrettyä..pakkaseen meillä jäi vielä yks olki..
nyt sitten jännitetään kuinka käy..hui ja :eek:

-Metti-
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Meillä on menossa tauko kun eivät antaneet seuraavaa aikaa sen ennemmin. Seuraava punktio siis suunnilleen vasta viikolla 49. On tässä jotain säätöä kumminkin menossa hoitojen osalta... :whistle: Kun odottaakaan ei jaksa.

Mutta varsinainen asia.. Ellastiina ainakin odotteli tätä tietoa eli tässä infoa Hiljaa toivotut-dokumenttielokuvasta. :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1858991-silent-longing-hiljaa-toivotut-dokumenttielokuva-lapsettomuudesta/
 
No niin!Lokakuu lähenee loppuaan ja meillä oli sitten ensimmäinen käynti keskussairaalassa eilen. Niin selkeitä tapauksia ollaan,että aloitetaan tästä kierrosta hoito eli Ivf/icsi-tehdään sitten toivottavasti joulukuun ensimmäisellä viikolla.

Viimeksi mulla oli käytössä synarela,mutta nyt laitankin itseeni 5.11 Procren piikin...ja siitä taival sitten taas lähteen käyntiin. Ihanaa ja kamalaa ja kaikkea siltä väliltä.

Mitäs teille muille kuuluu?
 
Heippa ja tsempitykset kaikille pikkukakkosen yrittäjille! Tuttujakin on joukossa jonkin verran:)
Toista lasta päätettiin mekin lähteä yrittämään nyt tuossa kelan 3-vuoden rajan sisällä,meillä siis joulukuussa -08 syntynyt tyttönen.Icsi-hoidolla sai alkunsa,ja samaiseen hoitoon lähdetään nyttenkin kun alkioita ei valitettavasti pakkasessa ole. Tällä kertaa kokeillaan lyhyttä kaavaa,saa nähdä miten toimii kohdallani! Hoito olisi tarkoitus aloittaa jo seuraavaan kiertoon,eli varmaan parin viikon sisään. Alkaa jo hivenen jännittää koko rumba...
Meillä taitaa ReNu olla suht sama aikataulu?
 
Minä pääsin siirtoon ja yksi kolme soluinen III luokkainen alkio siirrettiin. Tänään on pp11 ja huomenna ajattelin tehdä kotitestin ja maanantaina menen verikokeeseen. En kyllä yhtään jaksa uskoa tämänkään onnistuneen vaan suunnittelen jo seuraavaan PAS:iin menoa ja mietin mistä keksii taas rahat :D Kaksi alkiota meillä on vielä pakkasessa.
 
Veritestikin nega kuten oli odotettua. Mulla on aikalailla usko PASeihin mennyt kun niitä on mulle tehty 5 ja yhdestä kemiallinen muut negaa. Tuoresiirtoja on ollut kaksi ja esikoinen on niistä toisesta.

Sitkeästi kuitenkin jatketaan ja 15.11. on nyt uusi ultra-aika varattu. Eiköhän ne mun menkat ala lugejen lopetuksen jälkeen keskiviikkona tai torstaina. Sitten jännätään päästäänkö siirtoon kun kaksi alkiota on pakkasessa. Ajattelin kysyä josko molemmat vois sulattaa ja vaikka siirtääkin. Lääkäri ei kyllä aiemmin suostunut kahden siirtoon, mutta kysyn nyt kuitenkin taas.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kiva kun täällä on tuttuja, mm.Annuli, Haave, Ellastiina ja MinzuS ja Raitis =)
Pääsikö Haave siirtoon..?

Olin tuossa lokakuun puolivälissä julkisen gynellä, ihan huippuhyvä ja kokenut gyne oli. Jos olisin oikein ruinannut niin olisin varmaan saanut clomireseptin mukaan mutta gyne oli sitä mieltä et ensin yritetään painonpudotusta+Metuja ja jos ei ne tepsi niin sit clomit+Pregnyl.
Mulla on kuitenkin nyt sellainen 6-7kg päässyt "hiipimään" lisää painoa siihen mikä oli ennen esikoista. Ultrattiin munasarjat ja PCO on vähän pahentunut, muutama rakkula oli tullu lisää molemmille puolille. Toisella jotain 12 ja toisella 15 rakkulaa. Sanoi johtuvan just tuosta ylipainosta. Silloin oli kp 20 ja gyne meinas et ovista ei oo tapahtunut täs kierros :( Ton ylipainon takia mulla on insuliiniresistenssi joka haittaa munasolun irtoamista ja koko prosessia (kiinnittymistäkin). Noi Metut auttaa siihen insuliiniresistenssiin ja pitäis auttaa painonpudotuksessakin. Tänään on sit kp1.

Silloinhan ku tyttö lähti matkaan niin aloitin Metut, clomit ja dieetin elokuun alussa -08. Siitä kierrosta ei vielä tapahtunut mitään, mut 7-8.9 on sit raskaus alkanut. Eli vaan kuukauden ehdin olla dieetillä (painoa putos n.5-6kg) ja syödä Metuja. Tätä ennenhän oltiin siis yritetty jo hyvän aikaa ja takana clomeja, inssejä ja kaksi nega-ICSI:ä. Jotenkin luottavainen olo, et jospa se onnistuis nyt samalla kaavalla. Lääkäri sanoi et jos 10kg painonpudotuksen jälkeen en oo raskautunut niin sit yritetään clomeilla. Kaikki näytti muuten ultratessa hyvältä ja terveeltä onneksi :)
 
Moikka jälleen kaikille!

Rauhallista näyttää olevan ketjussa.Mitäs kaikille kuuluu? Joulu puskee päälle kovaa vauhtia.

Jarrupiikki toimi loistavasti ja eilen oltin ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Kysyttiin,että kummasta pidin enemmän siitä yhdestä jarrupiikistä vai synarelasta. Täytyy kyllä todeta,että paljon helpompi oli sen piikin laitto,vaikka sivuoireet ovat olleet vähän kovemmat kuin synarelaa sumutellessa.

Tänään alkaa sitten piikitys ja munisten kasvatus.Mennään ihan samalla kaavalla kuin silloin ensimmäisessäkin hoidossa,eli Puregonia pistellään 150 yksikköä vatsanahkaan. Kynä kaivettu esille ja yllättävän hyvässä muistissa kyllä on piikitys,vähän liiankin hyvässä...

Kovasti pelkäsin,että hoidot julkisella puolella olisivat epämiellyttävämpiä ja lääkärit kurjempia kuin yksityisellä,mutta tähän asti ainakin kaikki on mennyt oikein hyvin ja henkilökunta on ollut aivan mahtavaa.
 
Heippa:)

ReNulle tsemppiä piikittelyyn,tulehan sitten kertomaan uutisia miten kaikki sujuu!

Kamilla kiva kuulla sinusta! Mitenkäs vanha teidän esikoinen tällä hetkellä nyt on? Toivottavasti onnistutte nopeasti noilla samoilla konsteilla mitä viimeksi:) Tulehan kertomaan kuulumisia.

Meillä hoito lyhyellä kaavalla meni ihan puihin. Ensiksi näytti siltä että soluja tulee taasen liikaa,mutta sitten yhtäkkiä yksi olikin ottanut kasvuharppauksen johtofolliksi ja muut jäänyt pienemmiksi,joten hoito täytyi keskeyttää. Minulle ehkä pitkä kaava kuitenkin parempi kun siinä ei oma kierto häiritsemässä,tähän lähdetäänkin nyt sitten seuraavaksi. Ens kierron lopuilla alkaa sumut tai jarrupiikki (Synarelat kuulema toistaiseksi apteekista lopussa),ja ens vuoden puolella alkaa pistokset ym. kyllä otti päähän tuo hoidon epäonnistuminen,mutta kummasti rakas esikoinen pitää kiireessä ettei ehdi niin miettimään tai suremaan...
 
ReNulle onnea mukaan uuteen hoitoon!

Mulla on pp5 menossa vielä tunnin =) Nyt sulatettiin ne viimeiset pakkasesta joita silloin sinne saatiin kun esikoinen sai alkunsa tuoresiirrosta. Kuudesta pakastetusta alkiosta neljä saatiin siirrettyä kaikkiaan. Perjantaina siirrettiin kaksi nelisoluista alkiota ja kovasti täällä piinaillaan!
 
Hups, olin unohtanut tulla tänne kertomaan kuulumiset. :)

Ihan alkuun.. Meillä on kans julkinen puoli tällä kertaa yllättänyt inhimmillisyydellään. Kaikki on mennyt hyvin, monia kokeita on otettu ja eri vaihtoehtoja pohdittu. Nyt tuntuu, että meitä ollaan otettu ihan tosissaan sielläkin.

Ja sitten omaan napaan.. Päästiinkin hieman aikaisemmin hoitoon eli alunperin piti olla punktio itsenäisyyspäiväviikolla, mutta nyt täällä onkin menossa jo pp8. Lyhyen kaavan hoito tehtiin ja saalis oli taas tuttuun tapaan mulle hyvin pieni eli 5 solua saatiin, joista kaikki kypsiä ja kaikki hedelmöittyi!! 2 sain kyytiin viime viikon keskiviikkona, kahta jatkoviljeltiin silloin ja niiden kohtalosta en tiedä, yksi meni liian rupuisena roskiin.

Testata sais 1.12. Toivottavasti tulis plussa ja pakkaseenkin olis jääny ne kaks. Pahin tilanne olis jo pärähtäis nega ja samana päivänä tulis kirje, että "jatkoviljely ei tuottanut tulosta ja emme saaneet mitään pakkaseen.."

Jos uusi hoito tarvitaan, niin se tulee olemaan pitkällä kaavalla ja jos se ei mulla onnistu, niin sitten kuulemma tehdään vielä neljäs hoito julkisella. Ihana, että on edes lupaus tuollaisesta, niin uskaltaa nöin huonosti munivanakin lähteä kokeilemaan. Voihan se yllättää ja ollakin mulle se sopivampi kaava.

t. Raitis ja Pete&Pate pp8
 
Moikka pitkästä aikaa kaikki tutut, Annuli, Kamilla, Raitis, Tirlittan, Ellastiina, ja tuntemattomat! Pitkästä aikaa taas täällä.

Tuossa syyskuussa taisin viimeksi kirjoitella, että ollaan juuri aloittamassa hoidot. Mutta, mutta... juuri kun olin saanut kaikki reseptit ja piti ilmoitella lääkärille menkkojen alkamisesta, jotta osataan oikeana ajankohtana aloittaa pistokset, niin kas kummaa - meille tapahtui ihme! Luomusellainen! Onnistuin siis raskautumaan luomusti juuri viime hetkellä ennen IVF:n aloittamista. Kaikki mennyt tähän asti hyvin ja nyt mennään rv 13+5. Niskapoimu-ultra ja veriseulonnat takanapäin ja niiden tulokset oikein hyvät. Ei tällaisia ihmeitä tapahdu hoidoissa käyville yleensä - siltä ainakin tuntuu. Mun kohdalla ainakin edellinen raskaus teki jotenkin kropalle hyvää ja oma hormonitoiminta ilmiselvästi jotenkin tasaantui ja normalisoitui.

Mites Tirlittan teillä nyt menee? Raitiksen kuulumisia tuossa jo luinkin. Entäs Ellastiina? Annulille moikka :wave:
 
Hei kaikki vanhat ja uudet tutut :wave:

Ehkäpä minäkin taas ilmottaudun tänne mukaan. Nimimerkin perässä oli ennen miinusmerkki, nyt vaihdoin sen plussaksi kun rekisteröidyin uudestaan kun en enää muistanut vanhaa salasanaa :)

Onnea Kati luomuplussasta! Mahtava juttu! :flower:

Raitikselle tarrasukkia, tätäkin kautta :) Tarrasukkia myös sinulla MinzuS! Toivottavasti saadaan plussauutisia!

Kamillalle tsemppiä painonpudotukseen! Vaatii varmaan aikamoista itsekuria! Onneksi kuitenkin tiedät minkä takia painoa pudotat :)

Meillä on juuri 2-vuotta täyttänyt ivf-tyttö. Silloin raskaus lähti ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta. Taustalla mulla pco, ja raskausaikana löytyi myös endopesäke vatsasta. Ennen raskautta menkkoja ei tullut oikeastaan koskaan ilman hormoneja. Nyt raskauden jälkeen menkkoja on ollut silloin tällöin. Miehessä ei mitään vikaa :D Pakkasessa on odottamassa 6 alkiota. Ens maanantaina mennään suunnittelukäynnille Väestöliittoon. 1. pas tehdään toivottavasti tammikuussa. Päästäispä Annulin kanssa yhtä aikaa piinaileen :)

Tiiti
 
Nyt en ihan muistakaan, että kirjoitinko tänne minäkin tuossa joskus loppukesällä - mutta siis pikkukakkosyritys täälläkin aloitettu, ivf-kulta on runsas puoltoista vuotias. Tuttuja nimiä täällä vilahtelee :)
On ihan pakko kirjoitella, vaikka hyvin huonosti ja satunnaisesti palstailen. Kovasti tsemiä kaikille täällä - onneksi on yksi iso ihana onnistuminen saatu kokea!! Pidetään se takaraivossa kun uutta suota tarvotaan.
Uskon, että Minzulla ja Raitiksella on lupaavat kuviot meneillään, ja mieletöntö jos tosiaan Kamilla onnistuisi ihan metujen voimalla, ilman uusia ivf-icsikuvioita. Mä itekin toivoisin, että jäis ivf:t väliin, mutta ei ihan siltä näytä. Mulla kävi juurikin samoin kuin Katilla (ONNEA Kati!!) - just kun piti mennä seuraavaan ivf:ään pärähtikin luomuplussa?! Eihän sitä usko. Varhaisultran ehdin 7+ käymään, mutta sitten se ylläri menikin kesken. Pöh. Alkoi uusi odotus ivf:ään, joka sekin meni puihin, koska joku toinenkin raskaus oli alkanut - ja päättynyt samantien (hcg koholla - voikos muuten hcg:tä syntyä jotenkin muutenkin kuin vain raskauden takia?) Menee siis mun ivf ensi vuoden puolelle. Kolmanteen outoon luomuplussaan ei erkkikään usko. Miten tää kroppa on näin sekasin? (lapsettomuustaustaisellehan kaikki luomu on outoa ja "epänormaalia" :) )
Ihan kuin joku suurempi voima yrittäs estää mua pääsemästä Naikkarin ivf:ään :) Sopis mulle kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Kati!! Olipas ihania uutisia!!! Siitähän me varmaan kaikki haaveilemme, että tulisikin luomuplussa ja ei enää tarvitsisi mennä uuteen hoitoon... Onneksi olkoon!!!!

Raitapaitainen: Tsemppiä piinailuun!

).( Meillä on nyt suunnittelukäynti takana ja uudet hoidot alkavat ensi vuoden ekoista menkoista. Nyt tosin tähän meneillään olevaan kiertoon syön kaappiin jääneet Clomit pois ja toivon sitä ihmettä ilman IVF:ää...
 
Aivan älyttömän upeaa kuulla noita luomu plussauksia. Mää kanssa jotenkin itse toivoin,että luomusti tulisin raskaaksi,mutta ei sitten toteutunut:) Onnea älyttömästi sinulle Kati!!

Mietin tässä,että miksi päädytään välillä lyhkäseen kaavaan ja välillä mennään pitkän kaavan mukaan? Meille ei edes ehdotettu lyhyttä kaavaa. Ja nyt toisella kertaa mennään varmaan pitkän kaavan mukaan kun sillä onnistuttiin ekalla kerralla.

mitkäs fiilikset raitapaitainen?...ei enää montaa päivää testiin!!!!

Mulla piikitykset on jatkuneen 3 päivää,ongelmaksi on muodostunut piikin ajoittaminen.Pistän itseäni illalla yhdeksältä ja tuo 2v poika on välillä sitä mieltä ettei oma sänky olekaan kiva paikka ja meinaa tulla kiire piikin kanssa. Mutta onneksi mies vielä siihen aikaan kotona,eli saan piikitysrauhan. Jännä miten helppoa se pistäminen on,ihan kuin ei olisi ollut sitä kolmea vuotta tässä välilssä lainkaan. Ultra on ensi tiistainan,toivotaan että kaikki on hyvin.

Toivottavasti keskustelu tästä vilkastuu ja nyt on mukana jo pajon ihania kakkosenyrittäjiä:)
 
Katille heipat :wave: :D

Onpas kiva että paljon tuttuja ekalta kierrokselta mukana! olispa Tiiti tosiaan kiva päästä samaan aikaan piinailemaan,samoin Ellastiinalla taitaa olla suht samoihin aikoihin hoito alkamassa:)

Raitikselle ja Minzulle tsemppiä piinailuun! Raitiksella kohta testipäiväkin,mitkäs fiilikset?

ReNu,mulle ajateltiin kokeilla siksi lyhyttä kaavaa,koska pitkässä follikkeleja tuli paljon pienillä lääkeannoksilla,ja olin tosi kipeä ennen punktiota ja pitkään sen jälkeen. Follikkeleja oli muistaakseni 30 ja munasoluja tuli 24. Näistä puolet icsattiin,joista lopulta ainoastaan viisi hedelmöittyi normaalisti. Pääasia että rakas tytöntylleröinen saatiin niillä aikaan:)
Nyt olisi toiveessa että saataisiin lääkeannos fiksattua siten että muniksia tulisi sopivasti,ovat sitten parempilaatuisiakin yleensä...
 

Yhteistyössä