Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Ai, Orgalutrat on edelleen loppu! Multa jäi yksi käyttämättä. Viidestä meni siis neljä. Tämä siis tammikuussa tapahtunutta... Silloin soittelin Yliopiston Apteekkiin ja sieltä niitä vielä löytyi yksittäispakattuja. Huono juttu, jos tilanne ei ole parantunut! Huoliskohan ne TAYS:lla tuon yhden eteen päin annettavaksi... Toisaalta luulen, että eivät, koska he eivät voi taata, että lääkettä on säilytetty oikein.

Mulla on ultra ensi torstaina.... Pahoinvointia on ollut päivittäin. En muista esikoisesta olleeni näin huonovointinen! Lisäksi tuntuu, että mahankin on jo alkanut pömpöttää. Torstain ultra kyllä vähän jännittää...
 
Testasin justiin äsken vaikka piti malttaa aamuun...:D Selvä plussa se oli! Aamuksi on vielä yksi liuska jäljellä ja sitten jo kyllä lopetan testaamiset.
Mites muuten teillä jotka olette kunnallisella hoidossa, onko teillä alkuraskauden ultraa vai pitääkö se tehdä yksityisellä jos meinaa sellaisen haluta? Esikoisesta se tehtiin yksityisellä enkä edes soitellut sairaalaan ja kysynyt koko asiasta. Tahdon ehdottomasti käydä tarkistamassa että onko tuolla massussa elämää ja olishan se halvempi käydä julkisella, mutta en tiedä kuuluuko ne näihin hoitoihin...
 
Onpa hankala tuo lääketilanne. Mitenkähän siihen on ees päädytty... Mitenkähän mahtais olla varastoissa noita Ruotsin puolella? En tosin tiedä missä päin te kaikki asutte, mutta täältä Oulusta on monikin käynyt hakemassa mm. rokotteita Haaparannalta Ruotsin puolen apteekeista, kun ovat monesti siellä halvempia. Kelpuuttavat siellä suomalaisetkin reseptit kuulemma ihan noin vain. Toivottavasti pian alkaa taas tulla täydennystä apteekkien varastoihin. Onhan se nyt vihoviimeinen juttu, että lääkkeen puuttuminen pilais hoitoja, ihan kuin niitä vastoinkäymisiä ei muutenkin tarpeeksi riittäisi!

Tervetuloa taas kaikille uusille! Siisamille tsemppiä pistelyihin, hienon painonpudotuksen oot kyllä tehnyt! Millis, toivottavasti nyt vihdoin osuu ovis sopivalle päivälle! Vuokolle ja Laurattarelle temppiä piinailuun! Krisseli ja Vausti toivotavasti pääsitte heti hoitoon eikä tartte ootella. Leppäkerttu, jospa se vkolle 11 huhuiltu lääkevaraston täydennys pitää paikkanssa ja saatte lääkkeet viimeistään silloin. ReNu, toivottavasti ovis on vaan myöhässä! Ellastiinalle voimia ultran odotteluun, se oli muistaakseni aikamoista piinaa ainakin tuon esikoisen aikaan...

Haaveelle paljon onnitteluja! Mahtava juttu :). Täällä ollaan vähän samoissa tunnelmissa... pp10 menossa ja hermot meni vihdoin iltapäivästä, vaikka aamuun oli tarkoitus ootella. Ihan selkeä haamuhan siihen testiin lopulta piirtyi :). Viralliseksi testipäiväksi antoivat kyllä klinikalta vasta ens lauantain, mutta mulla ois kierron mukaan menkat alkamassa jo viimeistään huomenna, niin aattelin, että samapa tuo... Oireita ei ole kyllä menkkakipujen ja jatkuvan päänsäryn lisäksi juuri ollut. Rintojen kipuilukin katosi heti ekojen piinapäivien jälkeen.

Jes, ne pakkasetkin näyttää vihdoin jo vähän hellittäneen, pääsee taas ulkoilemaan kunnolla! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Ihania uutisia täällä paljon!Onnea mollemmille Cattus ja Haave!!!:flower:

Itse testasin tänään sitten oviksen,kp 15. Siirto päivä on perjantaina 4.3! Lupasivat soitella jos tarviin jotakin limistä kasvattavaa lääkettä,mutta eivät olleet siitä kovin huolissaan,sillä ehtii kuulemma hyvin vielä paksuuntumaan ennen siirtoa.

Mutta mukava viikko tästä näyttää tulevan
 
Onnea Cattukselle :heart:

Hienoa ReNu, että pääset siirtoon :)

Mulla olis huomenna eka ultra. Saa nähdä onko kasvattelu onnistunut. Mitään isompia vatsa tuntemuksia ei ole mutta jotain sentäs. Ei mulla kyllä aiemminkaan ole mitään ihmeitä ollut joten ilmeisesti samoilla linjoilla mennään kuin ennenkin.
 
Onnittelut Cattus ja Haave! Hieno juttu! Hienoa myös että ReNu pääset siirtoon!

Mua varoiteltiin, ettei pidä testata liian aikaisin, sillä hoidoissa käytetyt hormonit voivat aiheuttaa plussan. Luulisin kuitenkin, että tarkoittivat siis irroituspiikkiä. Ei kai ne muut... Mutta kyllä mä tiesin olevani raskaana, koska oli jo pahaolokin. Tein siis testin pp11. Toiseksi se oli kyllä niin, että siinä vaiheessa irroituspiikistäkin oli jo yli kaksi viikkoa aikaa.

Meille aikankin TAYS:lla kuuluu ultraus kuvioihin. Kun soitin kertoakseni plussasta, niin samalla varattiin ultra-aika. Tosin tuo varhaisraskauden ultra kuuluu meidän neuvolankin palveluihin (jää nyt se sitten väliin neuvolan puolesta).
 
Hei! Kirjoittelin pari viikkoa sitten tuoresiirrostani. Eli 15 munasolua napattiin joista 11 oli sitten kypsiä, niistä kymmenen hedelmöittyi ja niistä viisi oli top-laatuisia. Viittä vielä jatkoviljeltiin, mutta niistä ei vielä minulla ole tietoa. Yksi siis lähetettiin matkaan tuoresiirtona, mutta vähän näyttää siltä, että menkat alkoivat tänään. :headwall:

On kyllä ollut jo kuukaisia ihan paskat fiilikset ja pessimistinen olo, joten jotenkin arvasin tämän. Nyt on kuitenkin olo reipastunut, varmaan jo senkin takia, että pahimmat hormonivaikutukset ovat lakanneet ja kroppa normalisoituu eli olen positiivin mielin ja odottelen seuraavaa siirtoa pakkasesta. Päästään kuulemma yrittämään seuraavien kuukautisten jälkeen eli josko sitten Vappuna plussaisin. Pidän peukkuja.

Onnea kaikille plussaneille ja voimia edelleen yrittäville. Kevät on ja aurinko paistaa eli hedelmällistä aikaa kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Lauratar::hug: Tsemppiä sulle. Onneksi toi kevätaurinkokin auttaa suuntaamaan ajatuksia positiivisille urille. Vappuna se sitten tärppää.

Itse kävin eilen ultrassa ja kymmenen follia löytyi köllöttelemästä mahasta. Lääkäri oli hieman pettynyt määrään mutta itse olin ihan tyytyväinen. Tommoisia määriä niitä on aina ennenkin tullut. Punktio olis sitten maanantaina.
 
Onko kenelläkään kokemuksia pakastealkionsiirrosta luonnolliseen kiertoon? Onko kokemusta molemmista (homoneilla ja ilman) ja onko ollut eroa? Olen jo lopenkyllästynyt hormoneihin... Kroppa huutaa lomaa niistä!

Peukut pystyy kaikille! Muistakaa vaihtaa haluaminen tahtomiseen!
 
Viimeksi muokattu:
Lauratar: : mulla on kokemusta tohon luonnolliseen kiertoon. Mun mielestä ollut tosi "helppoa" kun ei tarvi kun siirron jälkeen lugeja laitella. Ja ollaan päästy aina jo seuraavasta kierrosta uudestaan jos ei tärpännyt. 1.ivf 5.pas natsas meillä ja tuolla tuo kiukutteleva uhmaikäinen 3v huutelee.

T:Leppis
 
ReNu mahtavaa, että pääset kuitenkin siirtoon! :)

Ellastiina, meillekin annettiin ohjeeksi, että pitäis vasta sitten pp16 testata, mutta ymmärsin että lähinnä siksi, ettei sitten heitä aikaisesta negasta heti kirvestä kaivoon ja lopeta lugeja ennenaikaisesti. Pregnyl eli se irrotuspiikki on juuri se, mistä voi saada väärän plussan testiin, muttei noista lugeista, joten siksikin uskalsin jo ajoissa testata.

Lauratar :hug:. Meillä on molemmat PASit tehty luomukiertoon, tukilääkityksenä kuitenkin siirron jälkeen nuo luget annoksella 2x200mg/vrk. En osaa siis verrata lääkkeelliseen PASiin, mutta onhan nuo tosiaan siinä mielessä mukavampia, ettei tartte kärsiä hormonien sivuvaikutuksista ehkä niin paljon.

Siisami, vähän oudolta kuulostaa tuo lääkärin pettymys. Meillä lääkäri muistin mukaan sanoi, että sellainen ~10 kpl soluja on se, mihin yleensä kannattaa tähdätäkin. Isommilla määrillä saattais kuulemma alkaa laatu kärsimään. Toivottavasti punktio sujuu mukavasti!
 
Lauratar:hug: Mulle tehtiin PAS lääkkeellisesti,kun siirtopäivä olisi voinut osua/luultavasti osunut vkonlopulle omassa kierrossa, ja hätähousuna ei huvittanut odotella. Aloitin Zumenonit kierron alussa ,ja jossain vaiheessa Luget tuli mukaan kuvioon. Siirto oli joskus kp14 tiennoilla muistaakseni. Lääkkeitä jatkettiin lähelle rv12,esikoinen sai siis alkunsa tästä siirrosta. Kivempihan se on mennä ilman lääkkeitä,mutta sinänsä oli yksinkertaista kun ei tarvinnut yhtään stressata aikatauluja.

Meillä oli tänään varhaisultra,ja pieni katkis jonka sydän sykki kovasti sieltä löytyi:heart: Jännitti aivan törkeästi etukäteen,ja mielessä liikkui kauhuskenaarioita kun oireet ovat niin erilaiset kuin esikoisesta. Häntä odottaessani minulla ei tässä vaiheessa pysynyt mikään sisällä,ja olo oli aivan kamala.Sairaslomalla olinkin monta viikkoa,kotona vietin aikaa lähinnä vessassa:x Nyt on pahoinvointia ihan eri mittakaavassa,pientä ällötystä lähinnä tällä hetkellä. Aivan ihanaa tietenkin, että vointi näin paljon parempi nyt,mutta kyllä laittoi stressaamaan...

Tsemppiä paljon kaikille hoitoihin,ja paljon plussia toivotaan tulevan kevään kunniaksi!:)
 
Lauratar; pahoittelut ettei tuoresiirto onnistunut, mutta meillä esimerkkinä kaksi pas-lasta, joten nenä vaan kohti tulevaa! Molemmat on tehty luonnonkiertoon, ja saitkin jo vastauksia kuinka se toimii. Itse olen tykännyt kun ei muita lääkkeitä ole sit ollut kun pelkkä luge.
Siisami; Hyvinhän sulle on noita folleja kasvanut, outo se lääkärin kommentti tosiaan!
Cattukselle myös hurjasti onnea plussasta!!
Annuli on nähnyt pienen katkansa, tsemppiä ja onnea nyt vaan jatkoon!!
Renulle tsempit huomiseen! Minkälainen teillä oli pakkastilanne?

Me käytiin lääkärissä alkuviikosta ja saatiin tarvikkeet mukaan alottaa hoito nyt seuraavista menkoista! Vähän tässä yksi terveydellinen takapakki tuli ja ihan vähän mietin että kannattaako hoidon kanssa kiirehtiä, mutta mutta, eiköhän se piikki mahaan uppoa vaikka järki sanois muuta.
Meidän klinikalla tuo lyhyt kaava on kuulema nykyään se ykkösvaihtoehto, ja pitkällä tehdään jos asiakas haluaa. Meille molemmat aiemmat hoidot on tehty pitkällä, mut haluan koittaa ensin lyhyttä hormonimäärien takia...
 
Tsemppiä ReNulle siirtoon huomiselle! Toivottavasti kyytiin lähtee sitkeä kaveri!

Meilläkin oli tänään varhaisraskauden ultra. Kaikki näytti olevan hienosti. Viikkojakin oli juuri sen verran kuin mitä olin arvioinu eli 7+0. LA tulee oleman päivän erolla sama kuin esikoisella oli LA. Saas nähdä saako esikoinen pikkusisaruksen synttärilahjaksi. Apua, nyt jo iski stressi, että mitenkäs niitä 2v synttäreitä järkkäillään... Täytyy varmaan kuukausi etukäteen juhlistaa tai jotain...
 
Ellastiinalla ja Annulilla ihania uutisia =)!
Lauratar, meilläkin poika sai alkunsa pas-siirrosta luonnolliseen kiertoon.
Minäkin ihmettelen tuota Siisamin lääkäriä, lisäsikö se annosta tms? Kymmenen on kumminkin hyvä määrä ja lisääkin ehtii muutama varmasti tulla.
Renulle vielä siirtoon tsemppiä ja paaaaljon liimaa ;)!
Vaustin kanssa ollaan aika samoissa, koska sulla pitäis menkat alkaa?

Mehän käytiin tosiaan suunnittelukäynnillä keskiviikkona ja mukaan saatiin resptit sekä lupa aloittaa seuraavista menkoista, mikäli Orgalutrania saa. Sehän onkin sitten jo oma tarinansa. Soittelin paikalliseen ja lähimpään yo-apteekkiin, molemmissa eioota, saa viikolla 13jne. Noh, ollaan lähdössä reissuun ja ajattelin koettaa vielä matkan varrella olevaan Kajaanin apteekkiin...sieltäpä täti sanoi, että Orgalutrania aletaan toimittaan 2.2 alkaen, heti varasin oman satsini ja aikoivat soitella kun asia varmistuu. Aamulla sieltä soitettiin, lauantaina tulee sinne miunulle tilattuna viisi piikkiä jotka haen maanantaina...matkaa meiltä n.300km :whistle:. Mitäpä sitä ei äiti lapsensa hyväksi tekisi =). Onneksi on tosiaan matkan varrella. Tänään hain sitten Puregonin paikallisesta apteekista ja ilmoittivat samalla,että Orgalutran on tukusta loppu, mutta onneksi ne omat piikit ovat jo varatut ja tulossa! Olihan sepustus...
Tänään yritti jo menkat alkaa ja soitelinkin jo ultra-aikaa mutta kyllä tuhru on niin minimaalista, että oikea kp1 on vasta huomenna ja ensimmäinen pistos sitten lauantaina, täytyy vielä huomenna varmistaa. Mutta, tästä se lähtee :p!
 
Viimeksi muokattu:
Ellastiinalle ja Annulille onnittelut hienoista ultra kuulumisista :heart:

Krisseli: Hienosti keksitty. Nyt sitten vaan piikittelemään.

Ei lisätty mulle annosta kun mä nytkin jo pistän 300 yksikköä Menopuria. En tiedä mitä lääkäri pohti. No, tänään on jokatapauksessa viimeinen piikkipäivä. Tai siis huomenna vielä Pregnyl mutta sitten se olis taas ohi ja pääsee niihin kidutuspäiviin :) Tosi leppoisasti tää on kyllä mennyt. Paljon helpommin kuin aiemmat hoidot kun ei juurikaan ole ehtinyt hermoilla tuloksista jo näin etukäteen. Vielä kun piinikset jaksaisi ottaa näin rennosti. Hormoonit tosin taitaa tehdä tepposia koska eilen meni sitten puhelin vaihtoon kun tuli miehen kanssa puhelimessa sanomista ihan mitättömästä asiasta ja heitin sitten puhelimen lattialle sen jälkeen. Mä en ole IKINÄ KOSKAAN MILLOINKAAN rikkonut mitään suuttuessani :ashamed: No tulihan tääkin testattua.
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille, ompas nuo lääkkeet nyt kiven takana. !!Miksi ne ovat päässeet loppumaan??Voi olla,että täällä on siitä ollut juttuakin jo.

Minulla myös hyvä kokemus passista luonnolliseen kiertoon.Sellaisesta on reilun kahden vuoden ikäiänen poikani saanut alkunsa!!Ihanaa kun ei tarvinnut muutakuin testiin asti lugeja käyttää.

Eilen oltiin siirrossa, kaksi alkiota ei sulatusta kestänyt,mutta mukaan saatiin yksi hyvä.Pakkaseen jäi vielä viisi. Harmitti kyllä vähän,että kaksi meni hukkaan,mutta niin siinä usein käy. Nyt vaan sitten peukut pystyyn,että pysyy matkassa mukana!

ja eikun lugejen laittoon;)

voikaa kamut hyvin
ReNu pp1
 
Punktio takana ja meni tosi hyvin. Vointi on lähes kivuton vain hieman arka on toi vatsanseutu. Munasoluja saatiin seitsemän mikä oli mun mielestä tois hyvin. Folleja oli loppuenlopuksi vain yhdeksän. Ilmeisesti oli laskuvirhe edellisessä ultrassa. Huomenna voi iltapäivällä soitella kuinka on hedelmöittyneet. Perjantaina olis sitten siirto.

Renulle tsemppiä piiniksiin. Kohta tullaan perässä.
 
Hei naiset!

En tiedä mitä se viimeviikon vuoto oikein oli, kun kuukautisia epäilin. Tänään aamuyöllä heräsin karseaan pissahätään ja ajattelin puolihuumorilla korkata valmiiksi ostetun raskaustestin, kun ne menkat olivat niin vaisut. Ja plussaa se näytti! Ihan hölmö olo! Ei ole mitään raskasuoireita, kuten esikoisesta. En taida uskoa ennen ensimmäistä ultraa.... Jatkan kuitenkin uskollisesti lugien käyttöä...

KIITOKSET kaikille teille, jotka kerroitte PASista luonnolliseen kiertoon. Sitä vielä yritän, jos pakkasesta jotakin vielä sulatetaan.

ReNu - tsemppiä ja toivotaan, että tärppää!
 
Siisami, onnittelut hyvästä munasolusaaliista. Kiva kuulla, että punktio sujui niin hyvin. Perjantaita sitten vaan oottelemaan :)

ReNulle tsemppiä piinailuun!

Lauratar, mahtavaa! Paljon onnitteluja! Meille lääkäri sanoi, että toinen raskaus voi olla hyvinkin erilainen kuin ensimmäinen, ja toistaiseksi näyttäis siltä mullakin. Ei mitään oiretta edelleenkään. Esikoisesta oli ympärivuorokautinen pahoinvointi, vaikken juuri oksennellutkaan. Nyt korkeintaan joskus käy sellainen pieni etova aalto...

Annuli ja Ellastiina, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Täällä kärvistellään sitä ootellessa vielä reilut pari viikkoa...
 
Heippa kaikki!

Piinailut on taas piinailtu, eilen oli virallinen testipäivä, mutta sunnuntaina sain jo apteekin testiin negan. En olisi muutenkaan eilen päässyt käymään veritestissä, joten tein vielä tänään pissitestin (yhä nega), joten turha kai sitä on enää veritestiin mennäkään. Ja tänään alkoi sitten menkatkin. Millaisia ohjeita ootte saaneet lääkäriltä testailuun. Mulle antoi vaan lähetteen verikokeeseen ja oli sitä mieltä, että vasta sen jälkeen tiedetään tarkasti mikä on homman nimi.

Kierron kymmenentenä päivänä voisi käydä ultraamassa, jonka jälkeen kuulemma sitten ovistestailen ja sitten olis omaan kiertoon Pas. Jos kaikki menis kierron kanssa ok, niin Pas olis sitten varmaan 21-22.3.

Onnea Lauratar plussasta =) ja tsemppiä ReNulle ja Siisamille piinailuihin!
 
Laurattarelle onnea plussasta :heart:

Soittelin äsken hedelmöittymisestä ja vai kolme oli hedelmöittynyt normaalisti :( Kaksi ei ollut hedelmöittynyt ollenkaan ja kaksi epänormaalisti. Labratäti selitti kyllä jotain noista epänormaaleista mutta meni vähän ohi. Tarttee kysyä perjantaina tarkemmin. Jos nyt sinne asti päästään.
 
Hei taas!
Ensalkuun Laurattarelle kovasti onnea!!! Sepä päättyikin sitten kuitenkin kivasti se tuoresiirto!!
Ellastiinalle myöskin onnea ultrakuulumisten johdosta! Hyvää odotusta!!
Krisselillä taitaa pistelyt olla jo hyvässä vauhdissa? Millon sulla on eka ultra?
Siisami; nyt ei sit auta kun toivoa että ne kolme olisi riittävästi! Tsemiä odotteluun! Sulla taidetaan viljellä pitkään noita jos vasta perjantaina on siirto?
Vuokko ; pahoittelut negasta! Tuo testikäytäntö taitaa vaihdella aika paljon klinikan ja lääkäreidenkin välillä, mäkin olen joskus käynyt veritestissä ja joskus on sitten pelkkä kotitesti riittänyt.
ReNulle vilkutukset, mites piinailut sujuu? Leppoisasti asiaa ajattelematta? :whistle:

Sitten omaa napaa, eli menkat on alkaneet ja tänään pitäisi nakata eka piikki mahaan. Saas nähdä miten sitä taas muistaa moisen velvollisuuden... Ja toiveet on korkealla että munikset kasvaa nätisti eikä lisäpiikityspäiviä tarvittais, sillä miehellä on sellasia työjuttuja tulossa että ei voi parina päivänä irtautua punktioon. Mut ei pitäis käydä niin huonosti. Mulla on myöskin nyt Puregon-annos korkeampi kuin edellisissä, lääkäri kauniisti sanoi että "kun sulla tuota ikääkin on taas pari vuotta enemmän kuin viimeks". Thanks, I needed that.. =) Ens maanantaina sit eka ultra ja sitten selviää enempi. Mut nyt täytyy mennä, moi vaan.
 
Meidän plussa ei kauaa kestänyt vaan eilen alkoi TODELLA runsas vuoto rv 5+3 soppelisti naistenpäivän kunniaksi. Eipä jäänyt epäselvyyttä että kesken meni. Me palataan nyt IVF jonon hännille joten uuteen hoitoon päästään ilmeisesti vasta loppuvuodesta.

Oikein paljon tsemppiä kaikille ja minä palaan tähän pinoon (jos tämä vielä aktiivinen on silloin) sitte kun jotain tapahtuu hoitorintamalla.
 

Yhteistyössä