panacod ja raskaus

onko joku syönyt raskaana ollessaan? ja paljonko päivässä?
eihän siitä ainakaan pitäis olla mitään haittaa?

nyt mulla 1tbl 1-2kertaa päivässä ja oon menossa tk:n että lääkäri saa sanoa että voiko niitä ottaa enemmän, vai otanko jotain muuta jne...
 
vieras
Eihän lääkkeet koskaan ole hyväksi raskaudelle, mutta voi niitä syödä. Mulla oli Panacodin annostus selkäkipuun 1-2 tbl korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa, eli 6 tbl maksimissaan/päivä.
 
Blondi
mulla selkävaiva ja kyselin lääkäriltä et mitä särkylääkettä raskaana ollesassa vois sitten syödä ninn sano et panacodia. eli ei niissä kai haittaa ole kun mulle sairaalan ylilääkäri sano noin
 
noi asiat menee aina niin että mikä on vähiten vaarallista ja mitä hyötyä sillä saavutetaan. tuskin niitä on tutkittu ja joskus on pakko äidin terveydenvuoksi käyttää. paras silti kai on olla panadolilla tai ilman jos vaan pärjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
noi asiat menee aina niin että mikä on vähiten vaarallista ja mitä hyötyä sillä saavutetaan. tuskin niitä on tutkittu ja joskus on pakko äidin terveydenvuoksi käyttää. paras silti kai on olla panadolilla tai ilman jos vaan pärjää.
no mulla ei panadoli tähän auta....
yöllä ei saa nukuttua ja melkeen tippa linssissä koko ajan ku sattuu ja hermot menee.... :(
 
klö
Kannattaa ottaa niitä niin vähän kuin mahdollista, kysessä kuitenkin erittäin vahva lääke, johon voi itse jäädä koukkuun. Myös vauvalla voi olla vieroitusoireita syntymän jälkeen, jos niitä syö loppumetreillä runsaasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:
mulla selkävaiva ja kyselin lääkäriltä et mitä särkylääkettä raskaana ollesassa vois sitten syödä ninn sano et panacodia. eli ei niissä kai haittaa ole kun mulle sairaalan ylilääkäri sano noin
Ei nyt ihan kaikkea pidä uskoa. Panacodissa on kodeiinia, joka on morfiinin johdannainen ja sen pitkäaikainen käyttö johtaa helposti riippuvuuteen.
 
Heffalump
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän lääkkeet koskaan ole hyväksi raskaudelle, mutta voi niitä syödä. Mulla oli Panacodin annostus selkäkipuun 1-2 tbl korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa, eli 6 tbl maksimissaan/päivä.
Tuolla ohjeella mäkin niitä olen syönyt raskausaikana.
 
Heffalump
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:
mulla selkävaiva ja kyselin lääkäriltä et mitä särkylääkettä raskaana ollesassa vois sitten syödä ninn sano et panacodia. eli ei niissä kai haittaa ole kun mulle sairaalan ylilääkäri sano noin
Ei nyt ihan kaikkea pidä uskoa. Panacodissa on kodeiinia, joka on morfiinin johdannainen ja sen pitkäaikainen käyttö johtaa helposti riippuvuuteen.
Kaikissa lääkkeissä on myös haittavaikutuksia. Panacodissa kodeiini voi aiheuttaa riippuvutta, mulle ei tullu useamman kuukauden käytöstä. Loppuraskaudessa runsas käyttö voi aiheuttaa riippuvuuden myös vauvalle, jolloin vauvalle voi tulla synnytyään vieroitusoireita. NKL:n sisätautilääkärin mukaan harvinaista, eikä meidän vauvalle tullu mitään, vaikka pakko oli käyttää että sain liikuttua ja nukuttua. Kivut oli niin sietämättömät.
 
Mulla on siis rv 12+4 vasta menossa, eli tuskinpa vauvalla sitten synnyttyään nyt tämän takia on riippuvuutta..

ja mä nyt syön tähän korva- ja leukasärkyyn niitä, 20kpl mulla on. toivottaasti en joudu sen kauempaa syömään......
 
BJ harmaana
Mulla oli esikoista odottaessa ja on nyt tässäkin raskaudessa Panacodia migreeniin 1-2tb. 1-3kert. päivässä. Käytännössä ei tarvitse joka päivä ottaa, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin. Ja yleensä sellainen päivä kun päätä särkee niin yhdellä ei selviä... Mulle tosin tulee noista Panacodeista tosi huono olo, joten en missään nimessä voi ottaa kuin max.yhden tabletin kerrallaan ja seuraavan vasta tuntien päästä. Yleensä yritän ensin jos puolikas auttaisi.
 
klö
Satunnaisesta käytöstä tai lyhytaikaisesta ei tosiaan ole mitään haittaa, mutta isot säännölliset määrät etenkin loppuvaiheessa voi haitata. Olen nähnyt useita "panacodvauvoja", joilla mm. jäykkyyttä ja itkuisuutta.
 
"vieras"
Älä syö jos on muita vaihtoehtoja..mun vauvalla oli neurologisia kohtauksia ja oli 3 viikko teholla syntymä jälk..alkoi pari päivän ikäisenä.Olen täysin varma, että panacod sen aiheutti..nyt on täysin terve!
 
"vieras"
Minä jouduin syömään lähes koko raskauden panacodia koviin endometrioosi kipuihin jotka pahenivat vaan lapsen kasvaessa kun se paino ja venytti niitä pesäkkeitä. Tosin raskauden viimeiset 6 viikkoa jouduin vaihtamaan panacodin tramaliin. Jouduin myös useamman kerran raskauden aikana naistenklinikan päivystykseen kovien kipujen takia missä sain kipupiikin rauhottamaan tuskaista kipua. Minä ja vauvani oltiin tarkasti naistenklinikalla erikoislääkäreiden tarkkailussa ja sielä aina lääkäri tiimillä miettiät ratkaisuita mun kohdlla, käyttivät myös teratologista tietopalvelua hyväksi.

Mulle syntyi täysin terve lapsi jolla ei ollut mitään sopeutumis ongelmia tai itkuisuutta. Mun kohdalla tehtiin päätös että en ala imettämään lääkärin suosituksesta koska silloin maksimi annos panacodia olisi ollut 3 tablettia vuorokaudessa. Olin hyvin tyytyväinen päätökseen kun ei tarvinnut laskea koko ajan vihon kanssa lääkkeiden ottamista ja jännittää että vauva ei nyt vaan saa liikaa.
 

Yhteistyössä