Panacod+migreeni, onko hyvä?

Kärsin kuukautismigreenistä :( ja käytän siihen Panacodia joita sain varvasleikkauksen yhteydessä. Käyttääkö kukaan muu niitä migreeniin ja onko se hyvä vaihtoehto? Kyllähän ne sitten tehoaa kun tarpeeksi monta ottaa mutten ole uskaltanut ottaa kerralla kahta koska ne väsyttävät niin vietävästi.... pitäsi varmaan mennä lekuriin ja saada "oikeat" lääkkeet. Viime kuussa kun menkkojen aikaan taas oli, niin töihin lähdössä otin yhden ja totesin töissä että olen jos pystyn, piti ottaa uusi myöhemmin ja sitten rupesikin jo väsyttämään että meinas tunnille nukkua (kouluavustajana olen) ei siinä kyllä työkykyinen ole lähellekään mutta sinnittelin koska ei ollut pahoinvointia. Kysymys siis oli että onko muilla kokemusta tästä lääkkeestä ja miten sitä olisi hyvä annostella...onko kaikki migreenilääkkeet väsyttäviä?? Aurinkoista kevään odotusta kaikille ja koitetaan kestää migreenit yms. terveysongelmat!!!!
 
Mulla on panacod migreeniin ja auttaa kyllä mulla migreeniin todella hyvin ja mua ei kyllä nukuta ollenkaan,kun otan panacodin,mutta jos otan zomigin tai jonkun muun migreenilääkkeen,niin ne kyllä nukuttaa mua heti,mutta ei tuo panacod.Onko sulla TUPUKKALIINI ollut kuukautismigreeni siitä asti,kun sulla on kuukautiset alkaneet?Mulla itselläni on myöskin kuukautismigreeniä.
 
Eli siis vasta nyt 4 lapsen jälkeen olen todetusti kärsinyt kuukautismigreenistä; kylläkin kun jälelle muistelen on sitä ollut ennenkin mutta nyt tosiaan aina menkkojen aikana..toinen vuotopäivä on pahin ja toisinaan on päivää paria ennen menkkoja lisäksi ja toisinaan myös menkkojen lopussa....ei aina voi ennakoida miten missäkin kierrossa menee...mutta on se kyllä kovaa ja lamaannuttavaa kipua!!!! Aika jännää ettei sua nukuta panacod, mutta se on varmaan yksilöllistä?... Miten kauan sulla on ollut migreeniä ja liittyykö muita oireita? Mulla toisinaan oksettaa, ja yleensä siihen liittyy näköhäiriöitä ja käden/niskan kipua sillä puolen millä on päänsärky alkanut. Oiskohan sitten mainitsemas zomig parempi kuin panacod....siis varmaan lekurille pitäsi mennä selvittämään.
 
TUPUKKALIINI:Mulla on migreeniä ollut 8-vuotiaasta ja kuukautismigreeni mulle tuli 15-vuotiaana ja mulla on näköhäiriöitä migreenin aikana ja oksettaa.Mä olen kuullut,että toisilla ei auta mikään migreenilääke kuukautismigreeniin,toisilla taas auttaa joku lääke esim.zomig.Sun kannattaa tilata aikaa lääkärille asian takia,terkkarilääkärit tietää todella huonosti migreenistä,mutta kyllä hekin osaavat antaa lääkettä migreeniin,mutta neurologit tietää enemmä,että neurologin luokse neuvon sua tilaamaan aikaa,niin saat kunnon hoidon migreeniin.
Missä päin asut?
Jos haluat,niin laita mulle yv:tä niin saat multa vertaistukea,on mukava saada ystävä toisesta migreenikosta?Jos yhtään lohduttaa,niin kuukautismigreeni helpottaa vaihdevuosien alettua.
 
Kyllä mulla auttaa jos ottaa heti ensi oireiden tullessa, joko yksi tai kaksi. Mulle tulee niistä pöhnäinen olo joten kamalan mielelläni en söisi.

Jos migreeni pääsee päälle ei auta panacodikaan. Mä sain vuosi sitte reseptin Maxalt Rabitab-lääkkeisiin ja muutaman kerran olen ottanu jo migreenin päällä ollessa ja ovat ainakin mulla auttaneet.
 
Mulla ollut myös kuukautismigreeniä. Pääsin eroon estolääkkeellä, tosin mulla oli myös muita kohtauksia useita kertoja kuukaudessa :/ . Itse aikoinani painiskelin myös tuon lääkkeiden väsyttävyyden kanssa. Panacodista mulla ei ole tietoa mutta suosittelen kyllä ihan migreeniin tarkoitettuja täsmälääkkeitä. Neurologi on paras vaihtoehto, jos mietit mille lääkärille menet.

Täsmälääkkeitä on nykyisin useita, joten niistä varmaan löytyy jokaiselle sopiva. On myös monia muotoja, kuten tabletit, suussa hajoavat tabletit (nopeita, hyviä jos oksentaa kohtauksen aikana) ja Imigranista on myös nenäsuihkemalli. Itse olen kokeillut 4 eri täsmälääkettä. Zomig ja Zomig Rapimelt mukaanlukien. Mulla Zomig toimi jos otin ajoissa ja tarpeeksi vahvana. Särky tuli silti seuraavana päivänä takaisin. Mulla on menneisyydessä pahoja kohtauksia, joten pahan kohtauksen oireet tunnistaessa otin Zomigia (5 mg ) ja vielä 2 x Voltaren tulehduskipulääkettä.

Tästä pääsenkin siihen, että neurologi arvioi tilanteesi parhaiten ja osaa määrätä sulle parhaat lääke"coctailit". Tsemppiä vaan kovasti, kokemuksesta tiedän, että migreeni on todella ikävä sairaus :x .

muoks. Mun neurologi sanoi, että väsymys kuuluu ihan perusoireistoon, kun on kyse migreenistä. Se ei välttämättä johdu lääkkeestä.
 
Sama vaiva täällä, pahimmillaan menkkamigreeni kestää neljä päivää, puolelta toiselle vaihtaen.

Panacod sopii mulle, rentouttaa koko kropan ja väsyttää. Illalla on ihanaa kun saa nukuttua kivusta huolimatta. Varsinaista täsmälääkettä mulla ei ole. Välillä käytän estrogeeniä kk migreeniin. Apua olen saanut myös akupunktiosta, luontaislääkkeistä ja vitamiineista. Venyttelystä ja stressin välttämisestä.
 
Mulla ollut 7-vuotiaasta asti migreeni, välillä parempi ja välillä pahempi. Täsmälääkkeitä olen käyttänyt kymmenisen vuotta. Ovat auttaneet hyvin, mutta olen sivuvaikutuksina ollut tautinen väsymys ja välillä tunne kaulan kuristumisesta.

Raskausaikana sain Panacodia kokeiltavaksi ja on toiminut mulla tosi hyvin. En tarvitse kuin yhden tabletin ja migreeni on tiessään eikä ole edes palannut. Täsmien kanssa kun jouduin usein ottamaan niitä parin päivän ajan kohtaukseen. Tietystihän voi olla migreenissä parempi vaihekin menossa, mutta nyt oon pärjännyt pitkään oikeastaan kahdella tabulla per kuukausi.
 
Kannattaa tosiaan neurologilta kysellä mitä suosittelee. Mutta tuo migreeni on kyllä kavala tauti, sitäkinhän epäillään, että täsmälääkkeet (triptaanit) voivat lisätä migreenikohtauksia.

Mulla Panacodin kanssa on käynyt päinvastoin ja kohtaukset ovat vähentyneet. Mutta kuten sanottu, voihan olla muuten vaan parempi vaihe migreenissä menossa ja hetken päästä riehaantuu taas. Nyt on edellisestä kohtauksesta jo yli kuukausi :)
 

Yhteistyössä