Panacod

Olen syönyt kaksi viikkoa Panacodia 2-3vrk nielurisaleikkauksen takia johtuvasta kivusta. Nyt alkoi huolestuttaa terveys, maksa yms eli onko kaksi viikkoa tuolla annostuksella jo maksalle haitallinen?

Lääkäri määräsi minulle suuremman annoksen, eli olen koko ajan mennyt minimillä mutta ajasta ei ollut puhetta.
 
Jos huolestuttaa niin kannattaa kysellä vaikka terveyskeskuksesta huomenna. Lääkäreiden nyt yleensä pitäisi tietää mitä ihmisen elimistö kestää kun noita lääkkeitä määrätään. Panacodia määrätään välillä myös raskaana oleville ja itse silloin sitä käyttäessäni ja kysyessäni tuosta pitkäaikaisesta käytöstä lääkäri sanoi vain, että aika kauan saisi mokomaa syödä, että olisi ikäviä terveydellisiä vaikutuksia. Oletko varma ettei lääkäri kirjoittanut sinulle tuota lääkettä vain tarpeen mukaan otettavaksi josta tuo suurin sallittu annos olisi tuo max. 6-8tbl. päivässä. Kuulostaa kyllä aika hurjalta määrältä panacodia kun kuitenkin kolmiolääke.
 
Lääkäri kirjoitti sen 6-8tabl/päivässä tarpeen mukaan. Ja olen tosiaan ottanut siitä 1/3 nyt sen kaksi viikkoa. Nielurisaleikkauksen jälkeen on kipujä pitkään. Eli annostukseni ei ole suuri, mutta mietin että jos ajallisesti kaksi viikko on paljon?
 

Yhteistyössä