Panacodista

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiesin mitä vastasin koska olen alalla. Ei annakkaan mutta niissä silti on sivuvaikutuksia!
Ja kahta panacodia ei suositella ottamaan kerralla vaikka kuinka aikuinen kyseessä tai kovat kivut. Burana+panacod yhdistelmä rinnakkain on yleensä toimiva!
Mitenhän mä olen kuullut et paras kipuvaste saadaan kun ottaa 2 kpl kerralla?? Mulla siis 2 kpl aamulla ja 2 kpl illalla. Sen lisäksi vielä muut kipulääkkeet päälle... Ja ihan lääkärin määräämiä kovii kipuihin :)
Tällä kerroin omasta lääkärin määräyksestä ja mulla vaikea krooninen hermokiputila. Jokainenhan meistä on yksilö ja lääkäri kertoo jokaiselle sen oman annostuksen, jota tulee noudattaa. Lääke asioissa kannattaa ottaa yhteyttä hoitavaan lääkäriin. Lähinnä sitä tarkoitin ettei voi yleistää mitä kenellekin on määrätty. Juu, ja jos ensimmäistä kertaa ottaa panacodia niin varovaisesti yhdellä aloittaa mutta toisilla voi olla tilanne, jolloin lääkäri on katsonuut eri annostuksen:)
 
äoadnv
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Voi pjaskat |O Mull ukkeli ajelee tuoll päivät pitkät ja sai jokin aika reseptin 1-2 tablettia tarvittaessa aamuin illoin särkyyn =)
Ja mikä parasta sitä määrätään mullekkin aina välillä 1-2 tabl. 2-4 kertaa päivässä särkyyn tuo 8 kpl on siis maksimimäärä mitä voi määrätä ainaskin tämmöiselle piskuiselle mammalle :p
8 on maksimi, vaikka olisi miten iso körmy. Enempää parasetamolia elimistöön ei saa laittaa.

Jos se on liian vähän, niin vaihtuu lääkkeen merkki.
 
öaiv
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei mulle ole ikinä tullut mitään tuollaasta tunnetta panacodista. Mun pää ei mene sekaasin tuosta lääkkeestä, olen täysin samanlaanen kuin ennenkin joten miksi en voisi ajaa autoa.

Tästä eilen just puhuttiin koulussa ja opettaja sanoi, että multa ilmeisesti puuttuu joku entsyymi joka muilla muuttaa kodeiinin elimistön omaksi morfiiniksi. Se on kiinni perintötekijööstä kuinka vaikuttaa keneenkin nämä lääkkeet.
Siksi sen lääkkeen pitäisikin sisältää morfiinia, eikä kodeiinia. Tiedät varmaan miksi.
 
vieras
kaveri on jäänyt koukkuun panacodiin.syö muka kipuun sitä ja sitten se ei auta yhtään siltikään.kahta kerralla ja paksuna on.

mulle on määrätty monet kerrat panacodia selkään mutta en uskalla ottaa kun menee pää sekaisin jo voltarenista
 
mimmi
mulle lääkäri määräs täs taannoin panacodia 2 tabl. + 1 burana 600mg annostuksen yhren leikkauksen jälkeen... ja tosiaan panacod teki hirveen väsyneeks ja sellasen jurrin olon, mut vei toi yhdistelmä kivutkin pois, pari viikkoa tarttin noitä särkyihin.
 
yhteys??
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaveri on jäänyt koukkuun panacodiin.syö muka kipuun sitä ja sitten se ei auta yhtään siltikään.kahta kerralla ja paksuna on.

mulle on määrätty monet kerrat panacodia selkään mutta en uskalla ottaa kun menee pää sekaisin jo voltarenista
Minä en uskalla syödä banaania, kun jo viina saa pään sekaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öaiv:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei mulle ole ikinä tullut mitään tuollaasta tunnetta panacodista. Mun pää ei mene sekaasin tuosta lääkkeestä, olen täysin samanlaanen kuin ennenkin joten miksi en voisi ajaa autoa.

Tästä eilen just puhuttiin koulussa ja opettaja sanoi, että multa ilmeisesti puuttuu joku entsyymi joka muilla muuttaa kodeiinin elimistön omaksi morfiiniksi. Se on kiinni perintötekijööstä kuinka vaikuttaa keneenkin nämä lääkkeet.
Siksi sen lääkkeen pitäisikin sisältää morfiinia, eikä kodeiinia. Tiedät varmaan miksi.
No en kuule tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei mulle ole ikinä tullut mitään tuollaasta tunnetta panacodista. Mun pää ei mene sekaasin tuosta lääkkeestä, olen täysin samanlaanen kuin ennenkin joten miksi en voisi ajaa autoa.
Tottakai voit ajaa autolla. Se kolmio lääkepaketin kyljessä tarkoittaa vain että lääke saattaa heikentää ajokykyä eikä sitä ettei auton rattiin olisi mitään asiaa.

Sama juttu koskee mitä tahansa. Jos vaikka banaanin syöminen heikentää ajokykyä merkittävästi niin autolla ei tulisi ajaa vaikka siinä banaanissa kolmiota ei olekaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaveri on jäänyt koukkuun panacodiin.syö muka kipuun sitä ja sitten se ei auta yhtään siltikään.kahta kerralla ja paksuna on.

mulle on määrätty monet kerrat panacodia selkään mutta en uskalla ottaa kun menee pää sekaisin jo voltarenista


Paksuna olen minäkin ja kovimpiin selkäkipuihin lääkärin määräämänä Panacodia olen ottanut. En tosin säännöllisesti, vaan tarvittaessa yötä vasten. Panacod on turvallinen lääke raskaana ollessa OIKEIN KÄYTETTYNÄ, joka mulle lääkärin mukaan on 1-3krt/vuorokaudessa 1-2 tablettia kerrallaan. Aikanaan nielurisaleikkauksen jälkeen joutui ottamaan ihan noita täysiä määriäkin ja lisäksi vielä buranaa...mutta ne kivut nyt olikin ihan omaa luokkaansa.
 
öaiv
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja öaiv:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei mulle ole ikinä tullut mitään tuollaasta tunnetta panacodista. Mun pää ei mene sekaasin tuosta lääkkeestä, olen täysin samanlaanen kuin ennenkin joten miksi en voisi ajaa autoa.

Tästä eilen just puhuttiin koulussa ja opettaja sanoi, että multa ilmeisesti puuttuu joku entsyymi joka muilla muuttaa kodeiinin elimistön omaksi morfiiniksi. Se on kiinni perintötekijööstä kuinka vaikuttaa keneenkin nämä lääkkeet.
Siksi sen lääkkeen pitäisikin sisältää morfiinia, eikä kodeiinia. Tiedät varmaan miksi.
No en kuule tiedä.
Etkö ollut hoitoalalla?
 
öaiv
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja öaiv:
Etkö ollut hoitoalalla?
Opiskelen ekaa vuotta lähihoitajaksi ja lääkehoitoa meillä on ollut oikeen peräti viime viikosta asti.
Jep, jep.

No nopeasti muutamalla sanalla.

Kodeiinin metaboliasta.

Siitä tulee erään entsyymin avulla elimistössä morfiinia. Tämän entsyymin määrä elimistössä on kuitenkin yksilöllinen. Siksi lääkkeen toimivuudessa on henkilökohtaisia eroja. Morfiinia käytettäessä tälläistä ei tapahtuisi.

Sitten se syy kodeiinin käyttöön.

Sitä kodeiinin morfiiniksi pilkkovaa entsyymiä on elimistössä rajallinen määrä. Täten keho ei noteeraa kodeiinia suuria määriä. Tämä tekee kodeiinista erittäin turvallisen verrattuna morfiiniin.

Myös esim. heroiini muuttuu kehossa morfiiniksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äoadnv:
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Voi pjaskat |O Mull ukkeli ajelee tuoll päivät pitkät ja sai jokin aika reseptin 1-2 tablettia tarvittaessa aamuin illoin särkyyn =)
Ja mikä parasta sitä määrätään mullekkin aina välillä 1-2 tabl. 2-4 kertaa päivässä särkyyn tuo 8 kpl on siis maksimimäärä mitä voi määrätä ainaskin tämmöiselle piskuiselle mammalle :p
8 on maksimi, vaikka olisi miten iso körmy. Enempää parasetamolia elimistöön ei saa laittaa.

Jos se on liian vähän, niin vaihtuu lääkkeen merkki.
Oikeessa olet :D
Jos siis tuo 8 ei auta yhdistettynä Sirdalud Retard 6mg x 2vrk pääsee jo Triptyli 25mg:n käyttäjäksi.... ja 2-3 tunnin päästä uni maistuu makealle =)

 
Hinkkeype
icq ??? nokia c3 01 ??????? ??? ?? ??????? ???? ???????? ????? ??? ???????? ??? ?? ??????? 5800 jimm ?????? ?? ???????? jimm best 2011 ??????? jimm neon jimm mobile ??????? ??????? ????? ?? ????????? ??????? ????? ????? ?? ????????? opera jimm ????????? jimm jimm tegos ??????????? ???? jimm icq ??????? ??? ?? ??????? nokia icq ??? ?????????? jimm ??????? mac icq ??? ???????? icq ??? ???????? 5800 ????? ??? ???????? nokia e72 jimm ??????? ????????? ??? ???????

??????? ??? ?? ??????? lg ??????? jimm best ??? ???????? icq ?? ??????? ??? ???????? ?????? ? ?????? ???????? ???????? ????????? ????????? ??? ????? ???????? ? ?????? ?????????? ????? ???????? ?????????? icq ??? ???????? jimm aspro ?? ??????? ????? ??? ????????? ????????? ??????????? ? ???????????? ?????? ?????? ?? ?????? ?????????? ???????????? ??????????? ??????? ?????? ??????????????? ?? ip ??????? ????????? ????? ??? ????? jimm ??? samsung galaxy jimm erotic ??????? ????????? rambler ru ???? ????????? ??????????? ??? ?? ????????? ??????? ?????????? ???? ?????? ????????? ??? ????????
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eZp-H9g_jeY&hl=ru_RU&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eZp-H9g_jeY&hl=ru_RU&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
6230i jimm ????? ??? ???????? ????
???????? ?????????????? ?????????? ???????
icq ??? ???????? nokia ????????? jimm ??? ????? 6300 ??????? jimm xattab icq ??? ???????? nokia ????????? ????? ??? ???????? samsung c3530 jimm ??? ???????? ??????? ?????????? ????? ?? ????????? jimm 8800 jimm ??? 5250 ?????? ???????? ??? ????? ?????????? ?????????? ???????? ?? ?????? ???????? ?????????? ?????? ?????????? ????? ??? ???????? ??????? ??????? icq ??? nokia xpressmusic jimm ??? nokia ?????????
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8bErtFUNJ2s&hl=ru_RU&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8bErtFUNJ2s&hl=ru_RU&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
??????? qip 2010 ??? ???????? bayan icq ??? nokia 5230 ?????? ????? ??? ???????? jimm ??????? ??????? ????? ??? ???????? ???? jimm ??? ????? ?5 ]??? ??????? ?? ??????? ????????? icq ??? ????????? ????????? nokia jimm ??? sony ericsson vivaz
 
egd
Kodeiini on inhottavaa ainetta. Koko kroppa kutisee, ja monta tuntia viettää oudossa "valveunessa", unen ja hereilläolon rajamailla. Kun vaikutus loppuu, jää "typerä pöhnä" ja masentunut olo.

Mutta vaikutuksethan ovat yksilöllisiä, itse vältän kodeiinia.
 
"Minna"
Mulla tuota panacodia menee tällä hetkellä 4 kertaa päivässä ja aina 2 tablettia kerralla eli yhteensä 8 vuorokaudessa ja siltikin tuntuu ettei kunnolla auta. Ja ummetusta mullakin tuo aiheuttaa.
 

Yhteistyössä