Paniikki! Enhän tartuttanut?!

  • Viestiketjun aloittaja living hell
  • Ensimmäinen viesti
living hell
Minulla on huuliherpes huulessa. Olen todella tarkka sen kanssa, en koskettele sitä sormin ikinä tms. Nyt illalla tv: tä katsoessa minua kutitti leukapielestä ja raaputin kohtaa kynsilläni. Siinä kohdassa ei tietenkään huuliherpestä ole. Mutta nyt en pysty nukkumaan, kun mietin ettenhän tartuttanut sitä lapseeni. Nimittäin rapsuttamisen jälkeen otin tyttäreni hiuksista pompulan poissa enkä ollut tuossa välissä pessyt käsiäni :( Olen aivan kauhuissani miten toimin noin ajattelemattomasti. Olisinko sittenkin voinut sen tartuttaa noin? Vai vaatisiko tarttuakseen koskettamista nimenomaan rakkulakohtaan? Rakkula itsessään on jo pienentynyt ja kuivahko.

Vihaan tätä vitsausta!!!!
 
ei tarttunut
Virus on siinä rakkulan sisällä olevassa nesteessä, eli jos rakkula ei puhjennut etkä siihen edes koskenut niin ei tartu. Lisäksi olis vaatinut ihokontaktin, etkä ilmeisesti koskenut kuin lapsen hiuksiin, eikä se hiusten kautta tartu.
 
vierass
meinaatko että tartutit huuliherpeksen lapsen hiuksiin? Ihan totta, älä huolehdi, ei varmasti tarttunut. Mulla on myös tosi paha (leviää välillä pitkin naamaa) mutta vielä en ole onnistunut silmiini levittämään sitä, enkä lapsiini. Unissani välillä saatan hangata kun kutittaa ja kihelmöi niin kamalasti ja säikähdän mihin kaikkeen olen koskenut.
 
vierass
meinaatko että tartutit huuliherpeksen lapsen hiuksiin? Ihan totta, älä huolehdi, ei varmasti tarttunut. Mulla on myös tosi paha (leviää välillä pitkin naamaa) mutta vielä en ole onnistunut silmiini levittämään sitä, enkä lapsiini. Unissani välillä saatan hangata kun kutittaa ja kihelmöi niin kamalasti ja säikähdän mihin kaikkeen olen koskenut.
 
EI HUOLTA
Mun äidillä on ollut huuliherbes ja hän on aika suurpiirteinen ihminen, eikä ole saanut sitä tartutettua muhun, eikä ole todellakaan elämässään minkäänlaista huolellisuutta tai varovaisuutta missään asiassa noudattanut. Joskus joku lääkäri sanoi, että lähes kaikki suomalaiset (olisiko ollut joku 80%) kantavat sitä virusta, mutta vain osalla se aktivoituu.
 

Yhteistyössä