Papa luokkaa 2

  • Viestiketjun aloittaja Papakoe
  • Ensimmäinen viesti
Papakoe
Voi itku. Olen juuri jättänyt pillerit pois ja olemme alkaneet yrittämään toista lasta mutta papakokeen tulos olikin luokkaa 2. Eli 3kk kuluttua pitäisi käydä kontrollissa ja jos ok niin sitten yrittää raskautta. Raskausajan koe voi aiheuttaa supistuksia - eli ei sen pahempaa haittaa. En millään malttaisi odottaa 3kk ja vasta sitten alkaa yrittämään.
 
A-M
Mulla aikoinaan sama juttu, mut menin sit yksityiselle gynelle joka määräs hevoskuurin lääkkeitä, kesti noin vajaan kuukauden ja sen jälkeen alettii yrittämään. Synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa otettiin uusi papa joka olikin sitten puhdas.
 
Multa kyllä otettiin papakoe kun olin n 6 viikolla raskaana.Seurannassa olin 2 lk:sta kans ollu reilun vuoden,onneks raskauspapa oli 1.Ei kyllä kukaan missään vaiheessa puhunut et pitäs odottaa puhdasta vastausta ennen raskaaksi tuloa.
 
Mulla otettiin papa kuukausi sitten jolloin en tiennyt olevani raskaana.
Viime viikolla sain tuloksen luokka 2 koska tulehdus oli löytynyt ja nyt 5 vrk zidovalkuuri. Onneksi meni papaan ja saadaan tulehdus hoidettua pois sillä pahimmillaan emätintulehdus aiheuttaa keskenmenoja jos ei hoideta.
Kontrolipapaa ei tarvita vasta synnytyksen jälkeen sanoi minulle yksityinen gyne.
Jos en olisi ollut raskaana olisi otettu kontrollipapa kuukauden kuluttua.

T: Sartsa 5+3 tai 4 :flower:
 
Papakoe
Kävin lääkärissä (en samalla joka käski olemaan yrittämättä ja mennä 3kk-6kk päästä uusintakokeeseen). Tämä lääkäri sanoi ettei ole mitään syytä olla yrittämättä lasta. Jos en muutamaan kuukauteen tule raskaaksi, sitten voi käydä uudelleen papassa. Eli jos on häikkää niin ei varmaan tärppääkkään.

-ap-
 
Minä kuitenkin tulin raskaaksi tulehduksen aikana mutta onneksi huomattiin heti alussa ja saan hoidettua sen pois.
Nyt on lääkekuuri loppunut ja toivon että sikiö ok kun ei ole vielä ultrattu ollenkaan.

Muuten ei raskaaksi tulo ollut helppoa 7kk yritetty keskenmenon jälkeen.

T: Sartsa 6+2 :flower:
 
Mulla on koko elämäni aina tullut papasta 2, vaikka olisi syönyt kuureja, ei mitään muutosta, joten eipä nappaa juosta koko ajan lekurissa, pitäkööt papansa, käyn vasta kun on pakko. p.s. mun 2-luokka ei ole vaikuttanut yhtään lasten saantiin, niitä on 4 kpl.
 
multa otettiin papa ihan alkuraskauden aikana niin etten tienny olevani raskaana.luokka oli 3.määrättiin jatkotutkimuksiin ja näytepalat otettiin.todettiin kohdunkaulansyöpä.sain samaan aikaan tietää että olen 6 viikolla raskaana.
aborttia tarjottiin.lääkäri kuitenkin vakuutti että syöpä voidaan hoitaa vasta synnytyksen jälkeen.lapseen ei ole mitään vaikutusta.jos olisin heti silloin mennyt leikkaukseen niin olisi ollut keskenmenon vaara.
ja kun tätä pikkusta oltiin yritetty niin pitkään niin päätin että hoidetaan vasta synnytyksen jälkeen.
raskaus mennyt tosi hyvin ja pikkusen pitäis syntyä ihan parin viikon sisään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 07:36 taa taa kirjoitti:
Mitäs kaikkea ne itseasiassa siitä papa kokeesta näkee/katsoo?
Entä jos se on tota 2 luokkaa se tulos,niin silloin ne soittaa perään ja pyytää uudestaan?

Tuoltapa löytyy tietoa
http://www.mtv3.fi/poliklinikka/labra.shtml/100007?Ohjeet

Klikkaamalla erikseen tummennettua irtosolukokeilla -kohtaa tulee tietoa luokituksesta

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 09:02 Pikkumyy kirjoitti:
multa otettiin papa ihan alkuraskauden aikana niin etten tienny olevani raskaana.luokka oli 3.määrättiin jatkotutkimuksiin ja näytepalat otettiin.todettiin kohdunkaulansyöpä.sain samaan aikaan tietää että olen 6 viikolla raskaana.
aborttia tarjottiin.lääkäri kuitenkin vakuutti että syöpä voidaan hoitaa vasta synnytyksen jälkeen.lapseen ei ole mitään vaikutusta.jos olisin heti silloin mennyt leikkaukseen niin olisi ollut keskenmenon vaara.
ja kun tätä pikkusta oltiin yritetty niin pitkään niin päätin että hoidetaan vasta synnytyksen jälkeen.
raskaus mennyt tosi hyvin ja pikkusen pitäis syntyä ihan parin viikon sisään.

Voimia sinulle ja ihanaa kun päätit pitää vauvan. Ilmeisesti sinulla on leikattava kasvain ja ei ole suurta riskiä kun sait luvan odottaa syntymän jälkeen.

Voimia sinulle paljon!

:hug:
 
mulla kans
Juuri tänään sain lääkäriltä kuulla, että mun papa-koe oli osoittautunut vanhaa 2-luokkaa vastaavaksi - aiemmin se on aina ollut puhdas. Hieman aiheutti mietintää - uusintalabrat puolen vuoden päästä. Saa nähdä, jaksanko sinne asti odottaa. Niin ja synnytyksestä nyt muutama kk.
 

Yhteistyössä