papasta

  • Viestiketjun aloittaja nikitönnä
  • Ensimmäinen viesti
nikitönnä
Mulla ollu papa nyt useammin jo 2:nen. Odotan pääsyä lisä tutkimuksiin.. Mutta onkos muilla kokemuksia.. takottaako se sitä nyt et mulla on visvasyylä eli kondulooma? vai mikäs muu voisi olla syynä? kiitos. odottavan aika on pitkä. :'(
 
Ei sitä oikein tuosta 2:a voi päätellä mitään, mulla oli kakkos-luokkaa viimeksi ja ei vaatinut jatkotutkimuksia.
Mulla on ollut myös aiemmin nelosta! Silloin oli kyseessä syöpään viittaavia muutoksia (esiaste) Silloin olin kaksi kertaa leikkauksessa ja vika kerralla ottivat jo reilunpalan, joka meni patologille tutkittavaksi. Siitä on jo monta vuotta aikaa ja sen jälkeen ollut usein kakkosta.
2 ja 2-luokka ovat myös kaksi eri asiaa, voi olla vaan pelkästään jokin tulehduskin, mulle ei suoraan sanottu missään vaiheessa että olisi visvasyylästä peräisin nämä muutokset mutta luulen että näin on. :/
 
Koukku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:36 nikitönnä kirjoitti:
Mulla ollu papa nyt useammin jo 2:nen. Odotan pääsyä lisä tutkimuksiin.. Mutta onkos muilla kokemuksia.. takottaako se sitä nyt et mulla on visvasyylä eli kondulooma? vai mikäs muu voisi olla syynä? kiitos. odottavan aika on pitkä. :'(
Mullakin oli papalk 2 vissiin kolme kertaa peräkkäin. Näytteet otettiin puolen vuoden välein. Kolmannen kakkosen jälkeen multa otettiin koepala (ei sattunut). Kakkosluokan oli aiheuttanut tulehdus, joten mitään yhteyttä sillä ei ollut syöpään. Viimeksi seulonnassa luokka oli taas 2 ja sain lääkkeet. Tulehdus ei anna mulle mitään oireita! Ollaan onnellisia että on mahdollisuus säännöllisiin papatutkimuksiin!!! Käytetään sitä myös! Ja kaikki naiset! =)
 
huolestunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 22:34 Koukku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:36 nikitönnä kirjoitti:
Mulla ollu papa nyt useammin jo 2:nen. Odotan pääsyä lisä tutkimuksiin.. Mutta onkos muilla kokemuksia.. takottaako se sitä nyt et mulla on visvasyylä eli kondulooma? vai mikäs muu voisi olla syynä? kiitos. odottavan aika on pitkä. :'(
Mullakin oli papalk 2 vissiin kolme kertaa peräkkäin. Näytteet otettiin puolen vuoden välein. Kolmannen kakkosen jälkeen multa otettiin koepala (ei sattunut). Kakkosluokan oli aiheuttanut tulehdus, joten mitään yhteyttä sillä ei ollut syöpään. Viimeksi seulonnassa luokka oli taas 2 ja sain lääkkeet. Tulehdus ei anna mulle mitään oireita! Ollaan onnellisia että on mahdollisuus säännöllisiin papatutkimuksiin!!! Käytetään sitä myös! Ja kaikki naiset! =)
[/quote

kiitoksia rohkaisuista. Toivotaan parasta.
 
huolestunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 22:34 Koukku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:36 nikitönnä kirjoitti:
Mulla ollu papa nyt useammin jo 2:nen. Odotan pääsyä lisä tutkimuksiin.. Mutta onkos muilla kokemuksia.. takottaako se sitä nyt et mulla on visvasyylä eli kondulooma? vai mikäs muu voisi olla syynä? kiitos. odottavan aika on pitkä. :'(
Mullakin oli papalk 2 vissiin kolme kertaa peräkkäin. Näytteet otettiin puolen vuoden välein. Kolmannen kakkosen jälkeen multa otettiin koepala (ei sattunut). Kakkosluokan oli aiheuttanut tulehdus, joten mitään yhteyttä sillä ei ollut syöpään. Viimeksi seulonnassa luokka oli taas 2 ja sain lääkkeet. Tulehdus ei anna mulle mitään oireita! Ollaan onnellisia että on mahdollisuus säännöllisiin papatutkimuksiin!!! Käytetään sitä myös! Ja kaikki naiset! =)
Eikö tulehdukset näy yleensä papassa? Ja anneta heti lääkitys..
 
Kyllä tulehdukset näkyy papasta ja lääkäri antaa sitten lääkkeet. Usein otetaan kontrollipapa puolen vuoden kuluttua. Aina lääkkeet eivät välttämättä tehoa. Mulla on sellainen olo, että jos käy säännöllisesti papakokeilla, niin saa olla melko huoletta, koska silloin syövänesiasteet saadaan kiinni ja hoito aloitettua hyvissä ajoin. :hug:
 
PiiraPaara harmaana
Onko kellään sitten kokemusta kun papa on 3:nen?
Onko siinä kysymys jostain muusta kuin tulehduksesta?
Mulla tosiaan oli vuosi sitten papa puhdas, nyt lk 3.
 
PiiraPaara harmaana
Kun papan ottanut lääkäri sanoi mulle, että se ei ole syöpää mutta jotain epäselvää siinä oli joka halutaan selvittää.
Eikö tämä lääkäri sitten tiennyt vai halunnut kertoa minulle totuutta, eli että syövän esiasteita siis on/voi olla. Jäin tämmöstä miettimään.
Minunkin mielestä lk.3 on jo esiasteesta kysymys.
Siitä vain haluaisin tietoa jos joku kokenut kertoisi.... :ashamed:
 
Lääkäri saattaa miettiä pitäisikö sinulle tehdä sellainen toimenpide, jossa poistetaan kudosta kohdunsuun ympäriltä. Näin voidaan poistaa muuttuneita soluja. Toimenpide ei ole suuri. Älä nyt huolehdi, nauti joulusta! :xmas:
 
iidajohanna
Mulla oli vuosi sitten papassa häikkää. Olin selvinnyt 2003 alkuvuodesta papasta puhtain paperein, mutta loppuvuoden joukkotarkastuksessa narahdin. Sain ajan naistentaudeille ja minulta otettiin koepala ja penslattiin. Koepaloista selvisi kondylooma ja minulta poistettiin soluja sekä poltettiin laaserilla. Kontrolli olisi ollut syksyllä, mutta olin silloin jo raskaana. Nyt kontrolli on 2 kk kuluttua synnytyksestä.

Älä huoli! Se ei välttämättä ole yhtään mitään ja vaikka olisi sitä kondyloomaa niin ei maailma siihen kaadu! Kondylooma saadaan kyllä hoidettua. Ja se on muuten tosi yleistä!
 
nikitönnä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:36 nikitönnä kirjoitti:
Mulla ollu papa nyt useammin jo 2:nen. Odotan pääsyä lisä tutkimuksiin.. Mutta onkos muilla kokemuksia.. takottaako se sitä nyt et mulla on visvasyylä eli kondulooma? vai mikäs muu voisi olla syynä? kiitos. odottavan aika on pitkä. :'(
Vastaukset on tulleet kokeesta. Vastaukset ovat hyvälaatiset, paranevat yleensä itsestään ja vaativat ainoastaan seurantaa. Uusi koe 6 kk päästä.Diagnoosi on kumminkin Dysplasia levis cum condyloma planum. ?? lääkäri selitti sillon jostain virusmuutoksista.. niitä on kuumemma montaa eri lajii..
 
Hei,

Itsellä aika papaan uutta kierukkaa varten. Hoitaja sanoi jo valmiiksi että voi olla tuloksena eri tulos kun normaalisti. Imettäminen kuulemma muuttaa tulosta yleensä aina. Uskon että ei mitään syytä huoleen.
 
kuminauha
Mulla ollut useasti papa 2, muutaman kerran papa 3. Jotain lääkkeitä saanut ja jäädytyshoitoa. Mutta vasta muutaman hoidon jälkeen mulle sanottiin että kyseeessä on syövän (ehkä) esiaste. Ja en tyhmänä osannut enempää koskaan aikaisemmin kysellä, aina puhuivat vain viruksista... Sukupuolitauteja ei ole koskaan ollut, sama mies yli 15v eikä tule sieltä. Yllättävän vähän sain tietoa. Tuosta koepalajutusta en ollut kuullutkaan. No, viime kerrasta jo muutama vuosi. Toivottavasti pääsisin siis ainakin parin vuoden välein tutkimuksiin, pitänee pitää mielessä!
 

Yhteistyössä