Paras kissanhiekka???

Minä olen etsinyt "sitä oikeaa" kissanhiekkaa ja tuntuu ettei mikään ole peittänyt hajuja riittävästi tms. Mutta tuota Ever Cleania suosittelen lämpimästi :) Ihanan raikas tuoksu ja muutenkin hyvä ominaisuudeltaan ja todellakin monia on kokeiltu sekä ihan taviskapuasta, että eläinkaupasta.
 
Tuo Ever Clean pitää hajut tosi hyvin ja siitä saa noukittua pissat pois, paakkuntuu loistavasti. Meillä vaihdetaan koko hiekka vaan sillon kun ostetaan uus paketti, noin kerran kahteen kuukauteen... Muulloin vaan noukitaan hädät pois ja lisätään hiekka jos on tarvis.
Eikä kulkeudu pitkin poikin.
 
meillä kissat ainakin oudoksu hiekkaa jos siinä oli joku tuoksu...eikös tuos ever cleanis ole aika voimakas???kokeilin joskus pirkan jtn hiekka söhellys yhdistelmää ja tuoksu havulta tai joltain "metsältä" niin kissat ei menny siihen asioillee...haisteli ja aivasti ja loikki pakoon :D :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Tuo Ever Clean pitää hajut tosi hyvin ja siitä saa noukittua pissat pois, paakkuntuu loistavasti. Meillä vaihdetaan koko hiekka vaan sillon kun ostetaan uus paketti, noin kerran kahteen kuukauteen... Muulloin vaan noukitaan hädät pois ja lisätään hiekka jos on tarvis.
Eikä kulkeudu pitkin poikin.
mä taas en tykkää niistä hiekoista jotka paakkuuntuu:( vaan vaihdan mielummin koko hiekan aina kerralla
 
Meillä käytetään pellettiä, minusta se on ihan parasta. Puun luonnollinen tuoksu peittää hyvin pikkupissat. Ja isommat tarpeet voi vetää vaikka vessanpöntöstä alas, sitä kun voi laittaa pieniämääriä sinnekkin, ilman pelkoa putkien tukkeutumisesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja butukka:
meillä kissat ainakin oudoksu hiekkaa jos siinä oli joku tuoksu...eikös tuos ever cleanis ole aika voimakas???kokeilin joskus pirkan jtn hiekka söhellys yhdistelmää ja tuoksu havulta tai joltain "metsältä" niin kissat ei menny siihen asioillee...haisteli ja aivasti ja loikki pakoon :D :/
Ever Cleania on viittä (?) erilaista, joten löytyy myös tuoksuton versio. ;)
 
minäitte
Mistä tuota Ever Cleania saa ostettua ja mitkä ovat sen hyvät puolet?
Meillä on ollut käytössä pirkan Ultra kissanhiekka(vihreä pahvipaketti) koska olen huomannut että se paakkuntuu suhteelisen hyvin. Meillä on kuitenkin sellainen ongelma, että meidän erittäin isokokoinen kollikissa pissaa aivan älyttömiä määriä, eli hiekkaa saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Haju ei sinänsä ole ongelma koska hiekka täytyy vaihtaa muutenkin niin usein.
 
EverCleania saa eläintarvikeliikkeistä ja lisäks ainakin Stockalta.

Ja maksaa muistaakseni parisen kymppiä per 11 kilon loota. Saattaa tuntua kalliilta, mutta se on niin riittosaa että maksaa ittensä pian takasin.
 
vieras
OSTA KUNNON KISSANHIEKKALOOTA
Kannattaa sijoittaa kunnon kissanhiekkalaatikkoon. Meillä on Porin Akvaariokulmasta ostettu loota, jossa kansi, kaksi laatikko-osaa ja laatikon mallinen ''siivilä''. Hiekkana käytämme Topkattia. Laatikon ideana on ''lapiottomuus'': likaiset kissanhiekat kipataan siivilän läpi puhtaaseen laatikkoon, jolloin läpi menevät vain puhtaat (pissattomat ja kakattomat) rakeet ja siiviläosaan jää kakit ja pisukököt. Sitten hiukan lisää hiekkaa puhtaan hiekan joukkoon, kansi päälle ja voilá. Tämän kanssa on mahdollista pestä loota joka päivä (itse pesen miedolla tiskiainevedellä joten hajut eivät pääse pesiytymään laatikon muoviin. Laatikko on kallis (muistaakseni 50-60e) mutta ainakin meillä hiekankulutus on vähentynyt huomattavasti, on varmasti maksanut itsensä jo takaisin. Ennen meni kahdella kissalla n. 2pss/vko, nykyään riittää yksi pussi. Eikä haise yhtään.
Lainaa
 

Yhteistyössä