Paras lukemasi kirja? Kaikki vastaamaan!

AnniHelena
Noah Gordon: The Physician ja jatko-osa Shaman


This prize-winning first book of the Cole trilogy follows Robert Jeremy Cole from his 11th century boyhood in England, through Europe to an Arab medical school in Ispahan, Persia, where he studies under the immortal physician Avicenna. In 1999, the Spanish booksellers who attended the Madrid Book Fair voted The Physician one of the ten most beloved books of all time. The Physician is now under development as a motion picture.

Dr. Robert Judson Cole travels from his ravaged Scotland homeland, through the operating rooms of Boston, to the cabins of frontier Illinois and the war-torn fields of Gettysburg. This second book of the Cole trilogy, a New York Times "Notable Book," was declared "Best Historical Novel of 1991/1992" by the Society of American Historians, which awarded Noah Gordon the first James Fenimore Cooper Prize.

The Physician on käännetty suomeksi (olen lukenut sen molemmilla kielillä), nimi Lääkärin tie.
 
Olen lukenu nyt lyhyen ajan sisällä 2 Cecelia Ahern:in kirjaa. Tosi hyviä minun mielestä, ei millään malta lopettaa. Toinen on Ps. rakastan sinua ja toinen on Sateenkaaren tuolla puolen. Nyt olen lukemassa sellaista kun Yllätysvieras.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälainen kirja tuo Aavetyttö on? Mistä kertoo? Alkoi kiinnostamaan, kun siitä kyseltiin erikseen. En ole kuullut koko kirjasta koskaan.
Aavetyttö

Koskettava tositarina omaan varjomaailmaansa sulkeutuneesta tytöstä. Jadie ei koskaan puhunut, ei nauranut, ei itkenyt. Kun Hayden viimein sai taivuteltua tytön puhumaan, mikään hänen urallaan kokemansa ei valmistanut häntä siihen tuskalliseen painajaiseen, jonka Jadie hänelle paljasti. Haydenin suosittuja lapsia ja lapsipsykologiaa käsitteleviä kirjojaan on käännetty lukuisille kielille.

 
metsänpeitto
En minä pysty sanomaan yhtä :|

Seuraavat koen mainitsemisen arvoisiksi:

Oscar Wilde: De Profundis (ah, niin ihanan melodramaattista ja paatoksellista)
Jonathan Glover: Ihmisyys (ei nyt niin kevyttä, mutta vaikuttavaa)
Leena Krohn: Unelmakuolema (tai melkein mikä tahansa muu, nautin Krohnin kirjoista aivan suunnattomasti)
Stanislaw Lem: Konekansan satuja ja tarinoita (aikuisetkin tarvitsevat satuja)
John Lennon: Hispanialainen jakovainaa/John Lennon panee omiaan (ei päätä, ei häntää )
Erlend Loe: Supernaiivi (viihdyttävää )
Mika Waltari: Neljä päivänlaskua
Helena Sinervo: Runoilijan talossa (niin kaunis tunnelma! )
 
jensku
Mulla on ollut monta hyvää lempparikirjaa...aina määrätystä ikäkaudesta riippue...eli joskus silloin 16-vuotiaana Nancy oli kova sana. Parikymppisenä tykästyin Sidney Sheldoniin...25-vuotiaana tai niillä main tykästyin täysillä Bridget Jones-tyyppisiin kirjoihin ja nyt kolmikymppisenä tunnun mieltyneen Härkösen teoksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Olen lukenu nyt lyhyen ajan sisällä 2 Cecelia Ahern:in kirjaa. Tosi hyviä minun mielestä, ei millään malta lopettaa. Toinen on Ps. rakastan sinua ja toinen on Sateenkaaren tuolla puolen. Nyt olen lukemassa sellaista kun Yllätysvieras.
Mie lukenu ton Ps ja Ihmemaa. Tarttis noi muutkin lukea.
Ps oli alusta asti ihana. Ihmemaa meinas alussa vähän tökkiä, mutta kun pääs vauhtiin niin oli hyvä eikä meinannu malttaa lopettaa lukemista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
nora robertsin trilogia vampyyreistä.. jumalten tanssi ja hiljaisuuden laakso olivat kaksi viimeistä, ekan kirjan nimeä en muista. Loistavaa kerrontaa. Tykkäsin. nämä siis, mitkä olen viimeisimmäksi lukenut..
Morriganin risti on se eka.
Mä just sain luettua sen vikan osan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälainen kirja tuo Aavetyttö on? Mistä kertoo? Alkoi kiinnostamaan, kun siitä kyseltiin erikseen. En ole kuullut koko kirjasta koskaan.
Aavetyttö

Koskettava tositarina omaan varjomaailmaansa sulkeutuneesta tytöstä. Jadie ei koskaan puhunut, ei nauranut, ei itkenyt. Kun Hayden viimein sai taivuteltua tytön puhumaan, mikään hänen urallaan kokemansa ei valmistanut häntä siihen tuskalliseen painajaiseen, jonka Jadie hänelle paljasti. Haydenin suosittuja lapsia ja lapsipsykologiaa käsitteleviä kirjojaan on käännetty lukuisille kielille.

Mitä Jadie paljasti? kerro ihmeessä, jään miettimään

 
vieras
Eihän tuollaiseen kysymykseen voi vastata. Sanotaan nyt, että viimeksi luin Buzz Aldrin -taviksena olemisen taito. Tykkäsin siitä kovasti. Kirjailija ei juuri nyt tule mieleen.
Ja vähän aikaa sitten luin nostalgiamielessä sellaisen kirjan, jonka viimeksi olen lukenut viitisentoista vuotta sitten. Kirjan nimi Pöytään ja vuoteeseen. Edelleen mukavaa luettavaa. :) Parasta kirjaa en ikinä osaisi nimetä. Kaikille on omat mielentilansa.
 

Yhteistyössä