Paras rintareppu

Mulla on bb active ja aiemmilla neljällä lapsella on ollut semmoinen huonompi bb rintareppu. Kaikki tenavat on hengissä, murkkuikäisillä pojilla ainakin halut tallella ja hiihto, kävely ja suunnistus sekä puolihölkkä on onnistunut ihan hyvin 1,5h lenkkeihin asti (tietty aina lapsen iän ja jaksamisen mukaan). Olen siirtänyt tenavat rinkkaan siinä iässä, kun onnistuu (deuter kid II). Olen myös suunnistanut joskus 3kk kanssa ilman mitään reppua retuuttaen n. 4km lenkin.
On vissiin käynyt hyvä tuuri, kun kaikki hengissä ollaan ja pystytään vielä liikkumaan. En aio hankkiutua eroon tosta bb:tä nytkään. Mulla on kaksi isoa koiraa ja hyvin on päästy tuolla lenkille. Mun lapsilla on ollut tapana aika herkästi ilmaista, jos olo on epämukava, joten vaikea uskoo, että tuo repussa liikuttaminen on ollut täällä kuvatunlaista kidutusta ja pahoinpitelyä. Tosin mä annan mun lasten myös kulkea ilman kenkiä ja joskus kastella vaatteensakin, pois ppitäis varmaan kakarat ottaa.
 
Miten on riittäneet säädöt Manducassa tai Ergossa isommalle/pitemmälle ihmiselle? Eli voiko iskä kantaa myös? Ystävältämme testaamassa Patapumissa säädöt ei tahdo riittää miehelle...

Onko kellään kokemusta Becon malleista?
 
Jos on BB huono vauvalle niin ei se kyllä kantajallekaan mikään kiva ole. Ainakin mulla painaa olkahihnat johonkin niskan hermoihin niin, että taju meinaa lähteä. Liian kapealla on hihnat, eikä säätää voi. Älkää ostako, ellette ole testanneet ensin sopiiko teille.
 
Manducan käyttäjät apuva!

Mulle sopii kuin nenä päähän, mutta 5-kuinen 6,5kg, 65cm mimmi ei asetu isän kanssa manducaan. Mies on siis sen verta leveä, että jalat jäävät liian levälleen ja lapsen olo on hankala. Miten olette ratkaisseet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:
Manducan käyttäjät apuva!

Mulle sopii kuin nenä päähän, mutta 5-kuinen 6,5kg, 65cm mimmi ei asetu isän kanssa manducaan. Mies on siis sen verta leveä, että jalat jäävät liian levälleen ja lapsen olo on hankala. Miten olette ratkaisseet?
Onko vauvatuki käytössä? Vaikuttaisikohan se? Meidän vauva on myös yli kuusikiloinen ja käytämme "silti" tuota vauvatukea.
 
Minulla on kans hyvä kantoreppu (=siis ergonominen) nimeltään Yamo. Se on kans tosi mukava ja ymmärtääkseni vähän "pehmeämpi" kuin Ergo ja näppärämpi pukea (Ergosta mulla ei tosin kokemusta ole). Ainoa miinus on se, että kantoikä alkaa vasta 5kk eli kun vauva osaa kannatella päätään. Yamolla olen ollut Hulluilla päivillä ja kotonakin välillä kannan siinä poikaa (9kk nyt) jos ei missään muualla kun sylissä viihdy. Eikä todellakaan rasita kantajaa. Meillä on miinusta tosin sekin, että poika ei tykkää kun ei näe tarpeeksi sieltä. On kokoajan ihan "pöllöniskana". Mutta jos olemme liikkeellä hän hyväksyy =) Paikoilleen juuttuminen aiheuttaa äkkiä huutoa :(

Nyt ostaisin kantoikäräjan takia ton Manducan ja varmaan ostankin jos toinen lapsi tulee :)
 
Miten on riittäneet säädöt Manducassa tai Ergossa isommalle/pitemmälle ihmiselle? Eli voiko iskä kantaa myös? Ystävältämme testaamassa Patapumissa säädöt ei tahdo riittää miehelle...

Onko kellään kokemusta Becon malleista?
Meillä on ollut Beco Butterfly 2 käytössä molemmilla lapsilla ja on kätevä reppu :). Butterflylla on erityisen kiva kantaa selässä, koska lapsen saa ensin kiinni reppuun ja sitten repun voi heittää selkään.

Becollahan on nyt uusi malli, Beco Gemini. Sillä voi kantaa myös lonkalla - eli lapsi näkee siitä mukavasti ympärilleen, myös menosuuntaan. Geminilla voi kantaa myös nenä menosuuntaan, mikä ei tietenkään ole ainakaan pitkässä juoksussa suositeltavaa kun selkäranka on vauvalla liian suorana siinä asennossa.
 
Nenä menosuuntaan -asento on epäergonominen vauvalle, joten mun mielestä sellasta reppua ei kannata ostaa. Meillä on Manduca kantoreppu ja ollaan siihen tosi tyytyväisiä. Ja vauva näkee ihan tarpeeksi ympärilleen sivusuuntaisesti. Manducalla pystyy myös kantamaan vähän isompaa vauvaa selkäpuolella. Manducaa pystyy käyttämään 3,5-20kg lapsella.
Niin, epäergonominen ja lisäksi muutoinki vauvaa olisi hyvä kantaa selkä menosuuntaan vielä jonkunaikaa. Vauva saa "piilotettua" katseensa ärsyketulvalta halutessaan. Minäkin "luulin" ennen että vauva nauttii vain naama eteenpäin asennosta,etenki ku lapseni on hirveä kuikuilemaan ja vaunuissakin makuuttaminen loppui 5kk kun alkoi istua. Mutta niinvaan pian 11kk vauvani nauttii edelleen kantamisesta perinteisellä tavalla..kylläki liinassa.
Joten OT,sillä mä liputan liinan nimeen. Itse suosittelen trikoista liinaa,kuten Mam eco. Extrahelppo sitoa ja laittaa vauva/ottaa pois purkamatta liinaa. Eikä rasita mitään.. kannoin pitkään lähes 10kg (kunnes ostin kudotun) ja olen hentoinen nainen.. :)
 
Meillä vaihtui liina Ergoon n. 4kk:n iässä, kun tämä jössikkä painoi jo silloin 10 kg! Eikä olla kaduttu kallista hankintaa! Kantelen usein kotona, kun tarvitsee lohdutusta, koska on tosiaan sen verran iso vauva! Nyt 6kk ja painaa lähemmäs 12kg... Ja viihtyy huippuhyvin, nukahtaakin usein siihen :)
 
Meillä on manduca ja trikoinenliina. Manducaa on käytetty enemmän ja tykätään kovasti. Se menee sekä minulle että miehelle. Ollaan käytetty lähinnä ulkoillessa, koska meilläkään ei viihdytä repussa/liinassa jos ei liikuta. Kesällä kun nukuttiin vielä kahdet päikyt niin tyttö usein nukahti aamulenkillä reppuun josta siirsin vaunuihin tai s'nkyyn jatkamaan. Manducasta tykkään, kun siinä saa nukkuvan lapsen pään tuettua helpommin kuin liinan kanssa. Liinaa ei olla nyt käytetty, kun pitäisi olla kudottu eikä trikoinen kun tyttö on pian vuoden ja painaa sen verran enemmän.
 

Yhteistyössä