"paraskaveri"

  • Viestiketjun aloittaja Yks ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Yks ihmettelijä
Mua ihmetyttää sellainen asia, kun ihmiset puhuu parhaasta kaverista ja sitten se jossain vaiheessa pettää sen toisen miehen tai naisen kanssa.

Eli siinä vaiheessa on jo jotain suhteessa vikana jos joku muu on paraskaveri kuin se oma miehesi tai naisesi.

Mulla mies on se paraskaverini vaikka osan ystävistä olen tuntenut pidempää kuin mieheni.

En halua ketää loukata tällä vaan olen tässä miettinyt joidenkin kirjoituksia. :/
 
Kyllä mun mieheni on se mun "paraskaveri", mutta mulla on myös naispuoleinen paraskaveri, jonka olen tuntenut kauemmin kuin mieheni... ja on se mukava välillä tyttöjen juttuja jutella ja muutenkin puhua meistä yhdistävistä asioista, joita mies ei aina ymmärrä.
 
Mulle ainakin mies on enemmän kuin pelkkä kaveri, ennemminkin elämänkumppani ja sielunveli, oma rakas ja tuki ja turva.

Mikä siinä "parhaassa" ystävässä ihmetyttää, ehkä jotkut vaan haluavat korostaa tuolla adjektiivilla esimerkiksi ystävän tärkeyttä..?

Ehkä meidän kannattaa vaan jatkaa sitä ihmettelyä... :D <br><br>
 
Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 11:45 PuoliQ kirjoitti:
Mulle ainakin mies on enemmän kuin pelkkä kaveri, elämänkumppani ja sielunveli, oma rakas ja tuki ja turva.

Mikä siinä "parhaassa" ystävässä ihmetyttää, ehkä jotkut vaan haluavat korostaa tuolla adjektiivilla esimerkiksi ystävän tärkeyttä..?

Ehkä meidän kannattaa vaan jatkaa sitä ihmettelyä... :D
Näin!
 
Mulle taas parisuhde ja ystävyyssuhde ovat kaksi eri asiaa. Toki mieheni on minulle ehkä se kaikkein läheisin aikuinen ihminen, ja jaan hänen kanssaan isoimman osan elämääni. Mutta en osaa ajatella, että miehen tarvitsisi olla sanan varsinaisessa merkityksessä "paras kaverini".

Kyllä sitä elämäänsä tarvitsee muitakin läheisiä ihmisiä kuin oman miehen. Kuvittelisin myös, että se saattaa olla parisuhteelle tuhoisaa, jos toisen odotetaan olevan sekä kumppani, rakastaja, ystävä että sielunkumppani. En halua avioliittoni olevan mitään symbioosia, sellaista, ettei muita ihmisiä elämään mahdu.

Ei kai sitä voi kaikkia ystävyyssuhteita katkoa sen takia, että joku niistä ystävistä voisi kiinnostua miehestäni... :whistle:
 
Yks ihmettelijä
En tarkoittanutkaan että pitäisi katkaista suhteet ystäviin yms. Mutta lähinnä ihmetyttää nää tälläiset tapaukset esim: "Mieheni kävi painamassa parastakaveriani".

Meillä kummallakin on omat kaverit ja yhteiset kaverit, mutta silti olemme toistemme parhaatkaverit.
 

Yhteistyössä