Parhaat talvikengät

Tästä on varmasti puhetta täällä ollut mutta kysyn kumminkin että mitkä ne on parhaat talvikengät 2- ja 5-vuotiaille tytöille? Parhaat pukea, ovat lämpimät ja tietty pitävät jalkaset kuivina. Onko jotain nettikauppoja mistä voi löytää tai ihan perustavarataloista? :D
 
Jos mun lapsilta kysyy niin Kuomat tai muut yhtä helposti jalkaan sujahtavat kengät.
Vikingin kengistä nuo ei tykkää yhtään. Painavat, tarrakiinnitys hankala (vaikea kiristää tarpeeksi kireälle, tarrat tarttuu lahkeisiin...)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";24890702]lämpimimmät pakkasille on perinteiset kuomat.
loskakeleille talvikumpparit tai loskarit.[/QUOTE]

Loskakeleille myös vikingin coret on hyvät, ne eivät ole pakkasille tarpeeksi lämpöset.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24890706:
Jos mun lapsilta kysyy niin Kuomat tai muut yhtä helposti jalkaan sujahtavat kengät.
Vikingin kengistä nuo ei tykkää yhtään. Painavat, tarrakiinnitys hankala (vaikea kiritää tarpeeksi kireälle, tarrat tarttuu lahkeisiin...)
Sama täällä! Tai Kavat-saappaat, taitaa saada vaan Ellokselta tai joistain kenkäkaupoista. Sit vielä Kuomaa vastaavat oli jotku missä oli oikea villavuori, Booti tai joku sellainen, olisko ollut vielä vedenpitävät/hylkivät?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24890723]Meillä parhaat on olleet Vikingin Goret! Menee niin loskalla kuin pakkasilla ja muita kenkiä ei tarvita. Jos likaantuvat, niin saa pyyhkäistyä puhtaiksi.[/QUOTE]

mut ne on kömpelöt ja jäykän, just joku fysioterapeutti lehdessä mainitsi että on kuin kipsi jalassa
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24890740]mut ne on kömpelöt ja jäykän, just joku fysioterapeutti lehdessä mainitsi että on kuin kipsi jalassa[/QUOTE]

Niitä on kyllä jäykkiäkin, mut itse ainakin olen löytänyt varreltaan taipuisia ja mukavalta jalassa tuntuvia Vikingin talvikenkiä. Ne halvimmat onkin ihan kamalia. Ehdottomasti ne olleet meillä parhaat ja helposti saatavilla olleet. Ehkä joku muukin goretex-kenkä olisi hyvä, mutta täällä valikoimaa ei ole niin valtavasti enkä netistä tykkää kenkiä ostaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24891264]Meillä on ollut Merrellin ja ne on mun mielestä hiukan lämpösemmät kuin Kuomat.[/QUOTE]

Nyt en löyänyt saapasmallia Merrelliltä, muutama vuos aikaa oli eli ei ole ilmeisesti mennyt tarpeeksi kaupan.
 
"vieras"
[QUOTE="Tintti";24890865]Meiltä saa nuo Kavatit parhaat pisteet. Helpot pukea, tarpeeksi leveä lesti, lämpimät ja myös vedenpitävät.[/QUOTE]

Näin meilläkin! Ei tarvitse erikseen pakkaskelin kenkiä ja goreja.
 
[QUOTE="ylva";24891263]Loskakelille goret: superfitit ovat yksi parhaimmista.

Pakkaselle kanadansaappaat.[/QUOTE]

Vähän näin. Ei ole olemassa yhtä ainoata ratkaisua. Näissäkin sitten eri merkkiset popot sopivat erilaiseen jalkaan. Kaikille ei sovi sama jalkine. Goretex kalvona on paras hengittävä mutta vedenpitävä kalvo, samalla saadaan useimmiten parempilestinen kenkä kuin perinteinen kumppari. Kumpparista toki muta taas lähtee paremmin pois...
 
Kavat saa multakin äänen:) Lämpö, vedenpitävyys, pukemisen helppous. Lisäksi ovat niin nätit, ettei tartte erikseen ostaa "mekkosaappaita". Kestävät, uudenveroisena ovat menneet kiertoon, vaikka meillä käyttö on tosi kovaa.
 

Yhteistyössä