pariisissa käyneitä?

Olisiko täällä ketään joka on ollut Pariisissa?Olemme lähdössä miehen kanssa ihan kahdestaan 5 päiväksi Pariisiin pääsiäisenä.Mitä kannattaa pakata mukaan, onko siellä jo kovin keväistä? Jotain erityistä mitä kannattaisi huomioida.Tulossa ensimmäinen yhteinen loma ilman lapsia,fiilikset todella mahtavat.Tämä loma on todella ansaittu.
 
Mä olen ollut kahdesti. Pariisi on ihana :) En ole ollut huhtikuussa, mutta voisi kuvitella olevan melko keväistä. Olin viimeksi maaliskuussa -03 ja silloin lämpöä oli n. 10 astetta. Aiemmin olin heinäkuussa vuonna peruna, ja silloin oli liian kuuma.

Ota mukaan mukavimmat kenkäsi ja kameraan pattereita. Kannattaa välttää nähtävyyksien ruuhkahuippuja, niin ei kulu loma jonoissa.

Menkää ensimmäisenä iltana kävelylle champs elyseelle ja riemukaaren huipulle. Siellä loma alkaa hienosti :)

Mukavaa matkaa!
 
Olen ollut usein Pariisissa, mutta lasten kanssa eli meidan intressit on tainneet suuntautua vahan eri paikkoihin... JOS menisin sinne mieheni kanssa kahdestaan shoppailisin kaikessa rauhassa ja istuskelisin katukahviloissa katsomassa ihmisvilinaa. Soisimme useamman ruokalajin paivallisia ihanissa ravintoloissa. Mielestani kannattaa kayda Eiffel- tornin huipulla : sielta on hienot nakymat. Ja Montmarten alue on nakemisen arvoinen. Niin, ja tietysti Louvre ! Huhtikuussa on jo varmaan ihan lamminta. Taalla Sveitsissakin on jo 20C

Hyvaa matkaa Pariisiin ! B)
 
Itse olin viime syyskuussa ystäväni kanssa. Aivan ihastuttava paikka. Eiffeliin vain jonotettiin 1,5 tuntia :whistle:

Meidän hotellimme sijaitsi siellä Montmartessa, siinä lähellä Sacre-Cour kirkko joka todellakin näkemisen arvoinen. Siellä alueella on juuri sitä aitoa pariisilaista tunnelmaa ja myytävänä ihania tauluja ym.

Louvressa kannattaa käydä Mona Lisaa morjestamassa ja jos vähänkin taiteesta kiinnostunut niin mahtava paikka mutta paljon aikaa sinne kannattaa varata.

Seinen risteilyä myös suosittelen lämpimästi ilta-aikaan!
 
"risteily" Seineillä ja ne pakolliset eli Eiffelin "huipulle", Riemukaaren juurelle. Notre dame kai myös pakollinen vaikka itse pidän enemmän Sacre Ceurin (älkää hirttäkö, ei varmaan oikein kirjoitettu) Montmartrella ja se koko kukkula on näkemisen ja kokemisen arvoinen. Ja tietysti "pitää" kävelle Chaps de Elyseellä ja katsastaa niitä kuppiloita ja kenties juoda kupillinen/lasillinen siellä. La Louvre "tietysti".
Tässä jotakin mitä mieleeni tulee.
lisään vielä tähän Picasso museon jonne me nuorimman kanssa viimeksi haluttiin mutta miesväki junttasi ääneksessä kovemmalla äänellään läpi merenkulkumuseon. <br><br>
 
Aikaisemmin mainittiin etta ota matkaan hyvat kengat. Pitaa paikkansa! Olimme siella viime kesana,kesakuussa. Sita kun halusi nahda mahdollisimman paljon,joten menossa oltiin paivat pitkat! Joten hyvat kengat kun on matkassa,matka onnistuu:)
 

Yhteistyössä