Parvorokko ja raskaus

Olen raskaana rv 14+ nyt.
Viime viikolla meidän kuopuksella todettiin parvorokko. Mä kävin vasta-aine kokeissa.
Vasta-aineita ei löytynyt eli en ole parvoa sairastanut koskaan, eikä siis myöskään _vielä_ näkynyt tuoretta tartuntaa.
Kysyin neuvolasta, että uusitaanko verikoe parin viikon päästä, niin ei kuulemma. Ellei ole aihetta epäillä mun saaneen parvoa.
Voiko tää oikeesti olla todellista? Mullahan on suurikin mahdollisuus virus saada kun olen tuon tytön kanssa kotona. Silti ne meinaa ettei ole tarpeellista testata uudestaan?
Mitä jos mä saan tuon viruksen ja sairastan rokon oireettomana? Vauvalle voi se myös tarttua ja ei tiedetä mitään... Pelottaa!
 
"hoitaja"
Kerroitko neuvolaan että oma lapsi on se jolla parvo on ja olet hänen kanssaan päivät. Mielestäni kyllä olisi aiheellista ottaa testit uudelleen mikäli ei selkeitä oireita tule.
 
"henni"
Tossa mun mielestä selkeesti..
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Infektiot/Sivut/Parvorokko.aspx

Mitä hyötyä ne kuvittelee et siitä yhdestä vasta-ainemäärityksestä oli?? Joo selvä et ole sairastanu ennen, joo olet sairastanut??
 
"Lilli"
Erikoiselta kuulostaa, ettei otettaisi uusia kokeita jos omassa perheessä on tartunta, etkä ole itse aiemmin sairastanut.. Mutta jos et julkiselta puolelta uutta testausta saa, niin sinuna kävisin kyllä yksityisellä testauttamassa.
 

Yhteistyössä