PAS tammi-helmikuussa

[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................ -1
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........???..................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI...........???....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.............???...................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF...............???......................
PeePee77 (TAYS)..............1.PAS/2.IVF.............???.....................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Tahoma............................1.PAS/1.IVF..............???...................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (väst.liit.).................1.PAS/1.IVF...............???................
[align=center]
[/align]
 
Ajattelin nyt aloittaa tämmöisen ketjun ja kokeilla löytyykö kanssakärvistelijöitä... Itselläni oli 1.IVF syyskuussa, joka päättyi keskenmenoon jo noin viikko plussan jälkeen. Ensimmäisiä normaaleja menkkoja odottelen kärsimättömästi. Kärsivällisyyttä koettelee se, että PAS:iin pääsee jatkamaan vasta toisista menkoista ja nyt näyttää siltä, että ennen joulua ei kyllä ehditä, joten kolmansista menkoista sitten... Toivottavasti.

Meillä on pakkasessa odottelemassa yksi olki, jossa on kaksi blostokystiksi viljeltyä alkiota. Toiveikkaana odottelen, että sitkeät sissit selviäisivät sulatuksen.
 
Tervehdys Ellastiina! B) Kun juur tipsahdin tuolta loka-marraskuun ketjusta,niin päätin olla kotvaseen listautumatta.Vaan kuinkas kävikään.

Meillä siis ekan Ivf:n tuoresiirto takana lokakuun lopulla...päättyen negaan viime to. :'( Kolmessa oljessa yht. kuus alkiota on meillä vielä pakkasessa ja joulukuun puolessa välissä ekan PAS:in suunnittelu Tyks:ssä edessä.Toiveissa siis alkuvuoteen tuo eka PAS.Mulle sanottiin et yhdet menkat IVF:n jälkeen riittää.Nyt tuo "negavuoto" meneillään ja joulukuussa sit tarttis tulla tuo normin kierron vuoto.Näillä eteenpäin....
 
Minäkin liityn tänne, vaikka liityin jo joulukuisiinkin, mutta meilläkään ei ilmeisesti joulukuussa ehditä hoitoihin. Meillä myös syyskuussa ensimmäinen icsi josta alkanut raskaus osoittautui tuulimunaksi, ja täytyi keskeyttää raskausvikolla 8.. no se siis oli keskiviikko 5.11 ja edelleen vuodan ja kärttyisenä odotan koska tämä loppuu. meille sanottiin että yhdet kuukautiset täytyy odottaa. Jälkitarkastus on väestöliitossa 2.12 joten siellä sitten suunnitellaan pas-hoitojen aloitus, tällä hetkellä huolestuttaa mistä me saadaan rahat siihen, mutta ollaan molemmat miehen kanssa sitä mieltä että ehdottomasti ne jostain revitään, ja aloitetan hoidot heti kun mahdollista. Meillä siinä mielessä onnellinen tilanne, että pakkasessa olis 5 olkea, joissa kaikissa 2 alkiota, nyt vaan kun oli tuo tuulimuna niin pelkään, ettei niistä mistään tule mitää, jotenkin usko meni, kun vaikka raskaus alkoi niin silti ei vauvaa saatu - eikö se riitä että lapsettomuudesta kärsii, vielä nämä keskenmenotkin pitää kokea. Ja laskeskelen vaan todennäköisyyksiä, että kun ekasta raskaus alkoi, niin muista sitten varmaan ei, joten olen pessimistisesti jo varautunu niin, että odottelen sitä seuraava icsi:tä.
 
Kiva, että löytyi muitakin piinailijoita. Haltian kanssa olemmekin jo useammalla palstalla ehtineet seikkailemaan.

Poloinen Olen pahoillani pettymyksestä. Jospa se olisi tämä ensimmäinen PAS, joka tuo tuloksen!

Laitoin tämmöisen pelkän pas-listan pystyyn sen takia, kun nuo IVF -pinot tulevat aina kamalan pitkiksi. PAS on kuitenkin oma juttunsa ja sitten joutuu etsimään sieltä lukuisista kommenteista niitä, jotka koskevat omaa hoitoa. Ainakin itse menin välillä ihan sekaisin, kun syyskuussa oli IVF, että puhutaanko nyt PAS:ista vai IVF:stä. Aina ei jaksanut etsiä taustatietoja henkilöistä, että mikä hoito olikaan menossa...

Näin siis ajattelin, kun tämän pinon perustin... katsotaan kuoleeko alkuunsa vai riittääkö juttua.

).( Mulla ei ole kuukautiset vieläkään alkaneet, joten varmuudella tosiaan menee ensi vuoden puolelle. On näköjään eri kantoja tuohon, milloin PAS tehdään keskenmenon jälkeen, kun mun täytyy odottaa kahdet kuukautiset. Siis tarkoitan sitä, että toisista kuukautisista aloitetaan jo PAS eli onko se kuitenkin sama asia???
 
Heippa!

Minäkin kai kuuluun tammikuun yrittäjiin...haltia ja ellastiina onkin tuttuja jo.Koettiin kaikki karut kohtalot samoihin aikoihin.

Mulla siis 3.ivf:n 2 pas tulossa joskus,varmaankin tammikuussa.Keskenmeno oli 3 viikkoa sitten ja jälkitarkastus on joulukuun 10 pvä jolloinka selviää se PAS aikataulu,joten vielä en osaa sanoa tarkasti mitään.
 
Alexandria :hug: Olen pahoillani, että sullekin kävi näin. Miten olen jaksellut? Itse olen toipunut aika hyvin -- plussa tuntuu lähinnä epätodelliselta unelta tässä vaiheessa. Oma ilo raskaudesta kesti vain viikon ja tuokin viikko oli hyvin epävarma kramppejen ja vuodon takia.

Toisaalta olen huomannut sen, että vasta ensimmäisiä kertoa on vauvojen näkeminen alkanut kirpaisemaan. Myös läheisen ystävän vauvan syntymään olen huomannut yllättäen liittyvän tunteiden sekamelskaa, kun vuosi sitten vielä lupauduin toisen läheisen ystävän vauvan kummiksi. Nyt pohdin, että koska pystyisin mennä vauvaa edes katsomaan.

Kuinka sitä toivoisikaan täysin normaalia raskautumista ilman mitään komplikaatioita ja verenvuotoja!!! Sitä toivoin meille kaikille!!! Kärsivällisyyttä myös toivotan teille kaikille, sillä tämä seuraavan hoitokerran odottaminen tuntuu tuskallisen pitkältä taipaleelta...
 
Meidän edellisestä pinosta tosiaan harmillisen moni tippui, vaikka saikin plussan testiin, kaikilla melkein sama kohtalo. Toivon kyllä kaikesta sydämestäni, että tässä pinossa saataisiin meille kaikille ne plussat ilman mitään vuotoja ja epämääräisiä oireita. Jos taas on jotakin tiputtelua tms niin en kyllä usko, että jaksan toivoa mitään, oli tuo edellinen kokemus niin kamala. Mulla se piinailu kesti tosiaan sinne 8 rv asti, jolloin sitten todettiin ultrassa, että ei sikiökaikua. Kaikki pelot ja epätoivo osoittautui todeksi ja unelmat kaatui.

Samoin kuin Ellastiina mullakin alkaa olla sellainen vaihe, että raskaus tuntuu enää olevan vain epätodellista unta. Jotenkin alitajuisesti työnnän koko asian pois, niin etten voi sitä vain murehtia, jotenkin mun on pakko uskoa ja katsoa tulevaan. Eräs ystäväni odottaa toista lastaan. Kertoi raskaudesta juuri ennen mun plussa testiä, silloin oli 3 kk menossa. Hän ei tiedä meidän tuulimunasta, eikä hoidoista. En ole pystynyt häntä näkemään, en tiedä miten asian hoidan tyylikkäästi. Hänellä on varmaan jo iso maha ja kaikkea, asia painaa mieltäni. Ystävä on kyllä oikein mukava ja ymmärtää tilanteeni varmasti, en vaan jotenkin halua nähdä häntä, ajatus tuntuu niin pahalta.

Minä käytän kaiken tarmoni nyt töihin. Tuntuu, että vain töissä ihanien työkavereiden kanssa voin olla rennosti, on paljon tekemistä, vastuuta, olen töissä tärkeä, ja en ehdi ajatella liikaa. Kotona pyörin vain ja mietin mitä tekisin, iltaisin en saa unta. Miehen kanssa kyllä onneksi on kaikki hyvin.

ps. tämä pino tuntuu ihanalta nyt. Kaikilla on samat kokemukset ja unelmat. Vauvakuume puoleltakin jäin nyt pois, sielläkin tuntuu ahdistavalta kirjoitella.
 
Mä odottelen menkkoja. Ajattelin tosin tehdä raskaustestin huomenaamulla, sillä olen illaksi varannut kokovartalohieronnan ja pitää varmistaa, että en ole raskaana. Tänään on neljä viikkoa siitä, kun alkio tuli ulos vuodon mukana. Eilisestä kaksi viikkoa sitten todettiin ultralla 10mm folli kasvaneeksi, joten ehkä menkkojen ei ihan vielä pitäisi tullakaan. Lähipäivinä varmaankin. Ärsyttävää sekin, että toivo raskaudesta herää. Huomenna sen sitten voi taas tappaa kerralla testaamalla. Keskenmenon jälkeen on kai "alttiimpi" tulemaan uudestaan raskaaksi ja toivo ihmeestä nostaa päätään. Ehkä se on hyvä, että toivo aina herää. Raskainta onkin toivottomuus, kun se saa valtaa.
 
Täällä ei ihmeitä.Vielä kolme piitkäää viikkoa siihen jälkitarkastukseen .No tällä viikolla onneksi alkaa loma ja sitten ens viikolla onkin pikkujoulut,niin on jotakin positiivista tähän ainaiseen murehtimiseen.

Haltian ja ellastiinan kanssa olen samoilla linjoilla, vauvan saaminen tuntuu jo ihan mahdottomuudelta.Meillä on nyt tulossa 7 siirto joten siinäkin syy ja koska toi keskenmeno oli jo kolmas keskenmeno niin jos joskus mukamas plussa vielä tulis niin sen kyllä tietää miten se päättyy. Mutta haluan viedä nämä hoidot loppuun asti jotta voi sitten elää lopunelämäänsä rauhassa tietäen että kaikki tehtiin. 10 alkiota meillä olis vielä pakkasessa ,josko niistä joku olis siirtokelpoinen?
 
Minäkin voisin varovasti hypätä mukaan, toiveissa olisi pas tammi-helmikuussa. Eka IVF tehtiin toukokuussa 2007, josta tuli plussa ja pieni tyttönen syntyi tammikuussa, nyt siis haaveillaan kakkosesta. Pakkaseen jäi 12 alkiota. Imetystä tässä lopettelen, ja kunhan hormonitoiminta asettuu, voidaan suunnitella siirtoa. Menkat alkoivat jo heinäkuussa, mutta polille ei oteta ennenkuin imetys on loppunut. Niin, ja julkisella ollaan hoidoissa, minä 32v, mies 36v.
 
Tuohon listaan voisi lisätä, että meilläkin on siis kyseessa 1 icsi:n ensimmäinen pas.

Alexandria sinulla on kyllä paljon hoitoja jo takana. Itse olen miettinyt, että kuinka pitkään näitä hoitoja on järkeä/omat voimavarat riittä jatkaa, jos tulosta ei ala syntymään. Toisaalta uskon, että, jos vaan jaksaa tarpeeksi kauan yrittää, niin jossain vaiheessa tärppää. Toivottavasti se on meille kaikille tämä tammi-helmikuu..

Niin ja tervetuloa kaikille uusille! Kiva, että lista pitenee. =)
 
Ellastiina - mulla on sulle kysymys, luin juuri etta pitaa varmistaa etta ei ole raskaana ennen hierojalle menoa. Mika juttu tama on? Ma en ole ikina tiennyt etta ei saa menna hierojalle raskaana. Kavin itse just MA ja samana paivana tehtiin mulle alkionsiirto PASilla. IIIKK!

Sori, kavin vain lukemassa tata ketjua vahan ennen aikojani! Olen siis marraskuussa PAS ketjussa viela ja piinapaivia viettelen. Itsellakin oli eka IVF lokakuussa ja nyt tehtiin heti PAS peraan, ei lepokuukautta. Teidat monet tunnistan myos marraskuun pinosta.
 
Kukka77: En rehellisesti sanottuna tiedä, voisiko hieronta alkuraskaudessa vaikuttaa yhtään mitään. Ainakin se vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja sitten varsinkin pidemmälle edenneissä raskauksissa voi aiheuttaa supistelua. En usko, että sun tarvitsee tuossa vaiheessa olla huolissasi! Nyt vaan nautit olostasi! Onnea piinailuun!!! !!!

Mä olen siis menossa sellaiseen kokovartalohierontaan joka kestää 1,5-2h. Ah ihanuutta! Siis tämä todella vilkastuttaa aineenvaihduntaa, joten sen takia halusin olla ylivarovainen.

Täällä tuijotin aamulla negatestiä. Olisihan se pitänyt tietää.

Kun meillä pakkasessa on vain yksi olki ja PASeja ei sitten tule muita tähän IVF:ään, niin se tietty lisää "toivottomuutta" asian suhteen. Niitä yrityskertoja ei tule sitten kamalan montaa, jos kahdessa muussakaan IVF:ssä jotka saisi, ei tulisi enempää soluja. Tosin itseäni hämää se, että alkiot on viljelty blastokystoiksi eli ne ovat käsittääksen jo n. 6pvn ikäisiä alkioita. Siinä viljelyssä sitten pysähtyi muistaakseni n. neljä top alkiota kehittymystä. Saas nähdä miten selviävät pakkasesta ja sitten kuinka kiinnittyvät. Ärsyttävää olla koekaniinina...

Wilsson : Tervetuloa! Ihanaa, että tuot jo positiivista tulosta yhdellä onnistuneella plussallasi tähän pinoon. Teidän lapset ovat sitten teknisesti saman ikäisiä... :D
 
Kiitos Ellastiina! Niin ma olin jotenkin ajatellutkin. Harmi sun nega tulos. Mulla on sama etta ekasta IVF'sta jai vain yhteen PASsiin alkioita ja ne on nyt kaikki kaytetty. Pakastin on nyt tyhja ja mahassa kaksi! Ei kai tassa harmittelut auta, jos ei nyt nuo kaksoset tartu niin sitten on se kamala piikkikierto taas joskus edessa. Mutta olen nyt paattanyt olla positiivinen ja olenkin ja haluan sen plussan parin viikon paasta!

Ala huoli Blastokystista, meidan klinikalla tarkoituksena on kaikki alkiot antaa kehittya blastokystaksi tuoresiirrossa. Mullakin piti olla niin muttei voitu odottaa koska alkiot jakaantuivat niin huonosti. Sulla on ainakin sitkeita alkioita kun ovat blastokystavaiheeseen paaseett!

Tsemppia! Havian nyt tasta ketjusta. Kavin vain vierailulla!
 
Minäkin olin ensimmäisen plussani jälkeen kokovartalohieronnassa, joka oli kyllä todella kevyt. Toisaalta luulin silloin, että olin saanut keskenmenon. Tai keskenhän se menikin, toivottavasti ei johtunut siitä hieronnasta. Nyt kyllä päätin, että jos alkiot selviää pakastuksesta, ja saadaan siirettyä, niin olen todellakin niin rennosti kuin pystyn ja vältän kikkea kiinnittymiselle haitallista jne. Viimeksi mulla oli töiden puolesta varmasti syksyn rankin viikko srtessin kannalta, ja luulen, että se vaikutti osaltaan huonoon lopputulokseen. En silti kyllä jaksa syyttää itseäni..

Odotan itä asia niin kamalasti, että tulisi jo tammikuu. Kohta on onneksi jälkitarkastus, jossa päästään tarkemmin suunnittelemaan hoidot ja aikataulut.
 
Niin, kyllä ensi kerralla täytyy olla toooosi varovainen. Vaikka toisaalta kannattaa ottaakin rennosti. Useimmiten syy on kuitenkin genettinen, kun tulee keskenmeno, joten ei sille voi mitään.

Tammikuuta odotellaan täälläkin. Menkat eivät vieläkään ole alkaneet ja se on vähän turhauttavaa. Luulen, että mulla PAS alkaisi vasta kolmannesta kierrosta. Ellei mene vielä useita viikkoja ennen kuin ekatkaan kuukautiset tulevat.... Pelkään vähän sitä, kuinka kivuliaat ja runsaat menkat ovat tulossa.
 
Nyt on melkoista kipua tiedossa, kun nyt jo jomotttaa inohttavasti. Mega-menkat tiedossa. Niin kai yleensä km:n jälkeen. Laskeskelin, että kolmannet menkat alkanevat tammikuun puolessa välissä, joten tammikuun lopulla olisi lienee sitten pas.
 
Täällä keskenmenovuoto vihdoin loppunut - kestihän se melkein kolme viikkoa. nyt sitten odotellaan niitä kuukautisia, enemmän ja kovemmin varmaank kuin koskaan, jotta päästäisiin sitten PASiin. viikonpäästä 2.12 olis jälkitarkastus. Nyt on alkanut välillä iskemään ihan hirveä ikävä raskautta, ja sitä ihanaa tunnetta, kun tein positiivisen raskaustestin. kaipuu omaan lapseen vain lisääntyy sekä minulla että miehellä. Meillä tuntuu olevan aika erilaset tavat surra tätä asiaa. Haluaisin nyt nopeasti päästä aloittamaan ne hoidot, että jotain taas konkreettisesti tapahtuisi. Mitään realistista käsitystä ei ole, koska se siirto olisi, kierron pituudesta kun en uskalla edes arvella mitään.
 
Haltia: Miten sulla - alkaako PAS seuraavista normaaleista kuukautisista vai sitä seuraavista? Tiedätkö onko tulossa lääkkeellinen PAS? Mulla on lääkkeellinen. Resepti ja ohjeet ovat jo olemassa. Täytyy tämän vuoden puolella hakea lääke, niin saa "ilmaiseksi".

Mulla alkion ulos tulon jälkeen vuotoa kesti viikon. Tänään on 33 päivä siitä, kun alkio tuli ulos. Se tuli siis ulos parin päivän päästä siitä kun lopetin Luget (tai siis vastaavan lääkkeen). Olisi siis varmaankin tullut jo aikaisemmin, jos ei olisi ollut lääkettä. Nyt on kp 1. Normaalisti kiertoni on 23 tai 28 pv (vaihtelee joka toinen kerta).

Hieman olen miettinyt sitä, että pitäisikö omatoimisesti syödä kiertoon Clomit, kun olisi yhteen kiertoon sellaiset kaapissa... En kuitenkaan taida uskaltaa. Kolme kertaa olen niitä käyttänyt insseihin ja kaksi kertaa kehittyi kaksi munasolua kolmannella sitten kolme. Ehkä pelkään, että IVF:n takia olisi hormonit jotenkin sekaisin ja sitten lykkäisikin joku hyperi päälle. Mutta jotkunhan syövät Clomeja ilman ultrauksia.
 
Heippa kaikki!

Ellastiina: mä en ihan varma ole,mutta muistelisin että mun PAS tulisi tammikuun kuukautisista.Eli nyt en osaa sanoa onko ne 2 vai 3 kuukautiset kun mulla ei kuukautisia ole ilman lääkkeitä.Mutta keskenmenosta on nyt kuukausi joten varmaankin sitten jos olis kuukautiset niin 3 kuukautisista.Sen tiesin jo etukäteen aiemmista keskenmenoista että ennen siirtoa pitää olla kuukausi-kaksi väliä,jotta elimistö toipuu.

Mulla ei uutta auringon alla edelleen sitä jälkitarkastusta odotan...
 

Yhteistyössä