"Patti" tytön rinnassa

Huomasimme tuossa reilu kuukausi sitten nyt 10kk ikäisen tyttäremme rinnassa pahkuran (nännin kohdalla). Sellainen herneen ja rypäleen välimuoto. Silloin myös toisessa rinnassa tuntui (kylläkin huomattavasti pienempi) pahkura. Kysyin asiaa lääkäriltäkin, mutta ei edes tunnustellut vaan sanoi jotain epämääräistä,että voi johtua hormooneista, mutta esiintyy kyllä yleensä pienemmillä vauvoilla joita imetetään. Käski seurata tilannetta. Nyt pahkura toisesta rinnasta on kadonnut, mutta toisessa se tuntuu suurentuneen hieman. Onko kenenkään lapsella ollut vastaavaa? Ja joku jo varoittikin meitä että jos pahkura vaikka ärtyy jatkuvasta tunustelusta, mutta emme todellakaan ole sitä jatkuvasti kokeilemassa ja silloinkin kun ollaan tunnusteltu niin hyvin hellästi.
 
moikka, mun pojalla oli myös sellane patti.. meni pois itsestään ja oli kyseessä jokin hormoonijuttu.. en muista tarkalleen , poika on nyt 4.5 vuotias ja patti oli hänelläkin alle vuoden ikäisenä.
käytin poikaa silloin neuvolassa, joka sanoi että mennee itsestään pois eikä sitä saisi koko aijan painaa ja tutkia itse..( tietenkin sitä alussa itse tunnusteli kun pelkäsi että mikähän se on).
 
Tuttu juttu, kävin myös lääkärissä tyttölapsen kanssa. Se patti tuntui, taisi olla vielä vauvaikää, jotenkin sormissa, kun nostelin häntä. Huolestuin suuresti, mutta lääkäri oli oikeassa ei vakavaa. Nyt hän on jo 5v, täytyypä muuten tutkia, en ole muistanut koko asiaa. Tuntui se silloin aika pitkään, varmaan vuoden tai jotain. Älä huolestu liikoja!
 

Yhteistyössä