Paula. Pari kysymystä sulle!

ihmettelyn paikka
Tyhmä. Ei kaikki muutkaan vanhemmat puhu agendaansa lapsilleen. Luuletko että demariperheissä luetaan lapsille iltasatuna Maon punaista kirjaa?
Meidän perheessä lapset jakavat meidän vanhempien arvot ja tavat luonnostaan, niinhän perhedynamiikka toimii.
Käymme myös yhdessä paikoissa jotka meitä vanhempia kiinnostavat, lapset imevät maailmankuvansa meiltä joiden kanssa kasvavat, vanhemmilta. Toki myös muilta läheisiltä ja koulusta, mutta vanhemmilta tulee pohja, jolle täytekakku kasataan.

Eikö sinulla ole lapsia, vai onko heidät otettu pois, jos et ole osallinen heidän elämässään.
 
vierailija
prkleen pökiö, oot tieteni vastannu johonkin toiseen ketjuun minne asia kuuluu yhtäpaljon kun kurkuma tähän ketjuun.
Eikun näkeehän tuon ajasta, mikä niiden sivujen lukemiseen menisi. Ei ole lukenut ennekään, mutta ihmettelen usein, miten johonkin viestiin tulee yön aikana valtava määrä lukijoita. Täytyy olla suuri seurakunta echolla, minne on linkannut asian. Miten muuten se voisi olla mahdollista - tietenkin yksäreillä:D
 
vierailija
Tiedän tasan yhden tyypin, jolla on ollut avannepussi mukana hengailemassa. Alkoholistiukkeli. Hänelle tuli paksunsuolensyöpä ja sitä suolta poistettiin monta senttiä. Sen lisäksi hänelle tuli sairaalassa olo aikana sairaalabakteeri, jonka vuoksi se avannepussin haava mätäni. Oli erittäin viehättävää katsella, kun hän esitteli niitä haavojaan ja pussiaan kaikille
Tähän loppui - siis en nähnyt viimeksi - se mitä viimeksi ketjusta luin. Muiden kopmmentteja loput.
Limukoista sen verran, et olin lukion jälkeen mieheni mummon taluttaja. Hänen juttujaan kuuntelin pitkään ja yksi niistä oli muistelma limonaadista, kun se tuli kyläkauppaan: mun koulukaveri oli silloin ollut se kiljuva lapsonen, jonka maha tuli kipeäksi siitä juomasta, mitä sen äiti oli juonut. Sen merkkiä en tiedä, mutta täytyi olla 1950-luvun loppua. Nuo vanhemmat lestadiolaismummot tietysti paheksuivat sitä hiilihappoa, mikä oli uutta niissä limonadeissa. Muuten en olis tietenkään tiennyt, et ei kannata vähiä rahojaan ainakaan niihin laittaa. Ja meillä oli kutunmaitoa liiaksi asti muutaman vuoden kuluttua: kaakaota piti juoda päivittäin kaikkien:)

Olis kyllä kiva nähdä tuoteseloste niistä ensimmäisistä limonadeista:geek:
 
Tähän loppui - siis en nähnyt viimeksi - se mitä viimeksi ketjusta luin. Muiden kopmmentteja loput.
Limukoista sen verran, et olin lukion jälkeen mieheni mummon taluttaja. Hänen juttujaan kuuntelin pitkään ja yksi niistä oli muistelma limonaadista, kun se tuli kyläkauppaan: mun koulukaveri oli silloin ollut se kiljuva lapsonen, jonka maha tuli kipeäksi siitä juomasta, mitä sen äiti oli juonut. Sen merkkiä en tiedä, mutta täytyi olla 1950-luvun loppua. Nuo vanhemmat lestadiolaismummot tietysti paheksuivat sitä hiilihappoa, mikä oli uutta niissä limonadeissa. Muuten en olis tietenkään tiennyt, et ei kannata vähiä rahojaan ainakaan niihin laittaa. Ja meillä oli kutunmaitoa liiaksi asti muutaman vuoden kuluttua: kaakaota piti juoda päivittäin kaikkien:)

Olis kyllä kiva nähdä tuoteseloste niistä ensimmäisistä limonadeista:geek:
Ostapa kuule nyt menneiden vuosien hyvitykseksi jokaiselle lapsellesi pullo cokista tai muuta limsaa.
Ai juu, et uskalla.
Koska migreeni. Koska olet kuralla. Koska sun lapsille tulee mahahaava.

Et sä voi 50-luvun lestadiolaismummoja syyttää enää kaikesta nykyisestä, ja sanotaanko 10-20 vuoden sisään harjoittamasta lasten tynnyrissä pitämisestä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Eikun näkeehän tuon ajasta, mikä niiden sivujen lukemiseen menisi. Ei ole lukenut ennekään, mutta ihmettelen usein, miten johonkin viestiin tulee yön aikana valtava määrä lukijoita. Täytyy olla suuri seurakunta echolla, minne on linkannut asian. Miten muuten se voisi olla mahdollista - tietenkin yksäreillä:D
Mä en harrasta linkittelyä. Toisin kuin eräät. o_O
 
vierailija
Ei, en ole missään puhunut addiktioista, vaan että olisit edes 3-4 kertaa vuodessa ostanut jotain kaupan herkkuja etkä siirtäny hysteerisyyttäsi lapsiin.
Ko yhdistyksen ihminen, moderaattori itse kertoo olevansa Pepsiaddikti. Luki aina henkilön allekirjoituksessa, siis itsestään. Tässä taas todistat, kuinka mahdottoman totta Trumanshow on nykyään monelle mummollekin:D Sustakin periaatteessa tulee sellainen. Monen 70-vuotiaan lapsen mummomuistot ovatkin yhtä kuin karkkipussi - enkä taaskaan puhunut sinusta(y)
 
Ko yhdistyksen ihminen, moderaattori itse kertoo olevansa Pepsiaddikti. Luki aina henkilön allekirjoituksessa, siis itsestään. Tässä taas todistat, kuinka mahdottoman totta Trumanshow on nykyään monelle mummollekin:D Sustakin periaatteessa tulee sellainen. Monen 70-vuotiaan lapsen mummomuistot ovatkin yhtä kuin karkkipussi - enkä taaskaan puhunut sinusta(y)
Ei, ei ole minusta eikä monesta muustakaan tulossa limsa-addiktia.
Älä yritä.
 
vierailija
vierailija
-----minne asia kuuluu yhtäpaljon kun kurkuma tähän ketjuun.
Se muuten kasvaa oikein hyvin kotonakin ruukussa. Kaupoista saa ostaa jo niitä mukuloita luomunakin ja sellainen on ihan hieno viherkasvi aikansa. Multa vaan täytyy olla myrkytöntä, kun siitä syödään se uusi mukula. Nehän keräävät kaiken ympäriltään, kuten peruna ja juureksetkin(y)
 

Yhteistyössä