""PCO-äidit""!

  • Viestiketjun aloittaja Ritu
  • Ensimmäinen viesti
Ritu
Onko täällä ketään äitiä, jolla olisi pco-hormonihäiriö? Mulla on pco, ja sain tämän ainokaiseni todella helposti, pelkästään parin kilon painon pudotuksella. Raskaus alkoi melkein samantien kun aloimme yrittämään. Tyttömme on nyt 7.5 kk ja pikkukakkonen saisi tulla heti kun/jos vain haluaa.

Mulla ei vaan ole vieläkään alkaneet menkat sitten synnytyksen. Imetin vauvaa 5.5 kk ikäiseksi, ja siitäkin viimeinen kk osittaisimetyksellä. Painoa on 2-3 kiloa enemmän kuin silloin kun tulin raskaaksi (jota ennen siis laihdutin 2-3 kiloa...). Imetyksen lopettamisesta on siis jo kaksi kuukautta aikaa ja menkat poissa. Onkohan tämä aivan normaalia?? Minulla ei tosin ole koskaan ollut säännöllinen kk-kierto, vaan se on vaihdellut 21-45 vrk välillä yleensä. Pillereiden lopettamisen jälkeen joskus vuosikausia sitten menkat oli 5 kk poissa, kunnes sitten tulivat ihan itsekseen ilman mitään hormoneja.

Haluaisinkin tietää, että kuinka pian synnytyksen jälkeen muilla pco-äideillä on alkaneet menkat? Imetitkö vielä silloin kun menkat alkoivat? Kuinka kauan kaiken kaikkiaan imetit? Kauanko imettämisen lopettamisen jälkeen meni, ennen kuin menkat alkoi?

Kiitti jos joku viitsii vastailla mulle jotain!!
 
Pahvi
Ennen raskautta mun kierto oli ""luomuna"" jossain 100-160 päivän välissä, ehkä... :D Ei ole menkat vielä alkanu, tyttö on 6kk ja imetän.
Kun tyttö oli 2kk niin jo silloin yöunet rupesivat maistumaan ja imetysväli saattoi yöllä olla jopa 8 tuntia :)
Ehkä tässä voi menkkoja odotella ainakin tonne ensi kesään ja sitten ajattelin käydä gynellä keskustelemassa ""jatkosta"".

Mulla raskaus alkoi Metformin -hoidolla ja sitä ennen menkat tuli napeilla :D Kait sitä pitää jossain vaiheessa taas niitä teroja popsia, mutta tuskin imettämisen aikana??
 
Pco-äippä
Hei vaan, meilläkin on täällä tyttövauva 6kk, joka sai alkunsa luomuna. Imetän vielä kiinteiden ohella, menkat eivät ole alkaneet vielä. Kiertoni on ollut 32-42 välillä. Kakkosta meilläkin toivotaan ja saa tulla milloin vaan. En ole ollut koskaan ylipainoinen, mutta siltikin 2 vuotta lasta yritettiin ilman hoitoja ja lopussaan tärppäsi.
 
helka
Pco-äiti täälläkin. Esikoista imetin 9 kuukautta ja menkat alkoivat 2 viikkoa imetyksen jälkeen. Kakkosta imetin reilu 8 kuukautta ja menkat alkoivat 3 viikkoa imetyksen jälkeen. Molemmat lapset ovat saaneet alkunsa luomusti, mutta kakkosen tärppi oli tiukemmassa.
 

Yhteistyössä