PCO/Endo-epäily. Mitä oireita teillä ollut?

Moikka kaikille,eksyin tänne kun olen ihmetellyt ettei raskautta kuulu vaikka olen ollut ilman pilleriehkäisyä vuoden...Lääkärin varasin nyt kun kaksi viime kiertoa on ollut aivan hirveitä, jo ennen menkkoja alkanut kamala kipu ja paineentunne varsinkin toisen munasarjan kohdalla ja pahimmillaan vuodon ekoina päivinä,oli hyvin lähellä etten lähtenyt päivystykseen viikko sitten,niin kamala oli kipu :( Kipuja on myös ovulaation aikaan ja jälkeen.

En ole aiemmin osannut epäillä mitään koska kierto on ollut säännöllinen,28-30 päivää ja olen omasta mielestäni tuntenut myös ovulaation mutta nyt vasta ostin ovistestejä joilla aion testata ensi viikosta lähtien. Menkkakipuja ja runsasta vuotoa on ollut aina mutta kukaan ei ole koskaan ehdottanut endoa tai PCO:ta siis gynellä eikä 4v sitten tehdyn sektion yhteydessä havaittu mitään epänormaalia.

PCO:ta on suvussa ja sen tyyppisiä oireita minultakin löytyy,aknea,karvankasvua,keskivartaloon kertyy vararengasta helposti vaikka syön tosi terveellisesti,hiukset rasvoittuu ym. Kuulostaako tutulta? Ja siis millä mekanismilla se PCO estää raskaaksi tulon? Olen ymmärtänyt että yleisintä on ettei munasolu irtoa? Mutta eikös sen säännöllisen kierron pitäisi tarkoittaa että ovulaatio tapahtuu?

Blaah olen ihan pihalla näistä ja lääkäriaikaankin vielä pari viikkoa...Kiitos jos joku jaksaa vastata :)
 

Yhteistyössä