PCO ja metformini

Eli, syön Glucophage nimistä lääkettä x2/vrk. Aluksi menkat kyllä tuli niillä, mutta todella epäsäännöllisesti (kp30-45) 4 kertaa. Annos on pysynyt samana, mutta spontaaneja menkkoja ei ole kuulunut sitten syyskuun jälkeen. Eli olen joutunut syömään lisäksi teroja.

Olisiko täällä muita joilla sama tilanne, eli menkat eivät vain enää tule metuilla??

Pitäisikö tästä soittaa lääkärille vai vain odotella ja syödä teroja lisäksi?

Auttakee hyvät ihmiset tyhmää! :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 19:19 Micosa kirjoitti:
Terothan on sitä varten jos kuukautiset jäävät pois,ei minun tietääkseni metut sitä varten ole.Korjatkoon tiedon joku jos olen väärässä.
Itse sain metut painonpudotuksen avuksi.
Tiedän monta normaalipainoista jotka syövät metuja kierron tasaamisen takia. Eli sitä ei jaeta vain lahdutusta ajatellen.
 
Pakkasneito
Olisiko täällä muita joilla sama tilanne, eli menkat eivät vain enää tule metuilla??

Mulla on nyt kokeilussa metut monen vuoden jälkeen uudestaan (kokeillaan nyt alkuun 3 kkta pelkästään näillä). Juuri tänään nostin gynen neuvosta annoksen 2 tabuun/pvä. Menkkojen pitäisi alkaa parin viikon sisällä, joten koetan tulla viimeistään silloin kertomaan mitä on tapahtunut tällä rintamalla =) Niin ja mulla on aika paha pco vasemmalla puolella ja oikea munajohdin taas poissa pelistä (ja juuri kun oikea puoli olisi se terve :'( )

Metut auttoivat aikanaan jonkin aikaa, mutta sitten alkoi tulla kaikenlaisia vaivoja, kuten esmes voimakasta vapinaa jne. Sitä en muista kyllä miten kierron suhteen kävi, mutta ei meille lasta suotu hoitojen aikana.
 
Minulla näin:
toukokuusta -06 syönyt diforminia(nyt 2000mg/pv)
silloin aloitin myös luget, että menkat alkaisivat. Luget lopetin parin-kolmen kierron jälkeen, koska sain niistä rajuja mieliálanvaihteluita..Ja loppuvuoden kierto pysyikin n.32 päivän tuntumassa ilma niitä.

Mutta nyt tammikuussa kiertopäiviä kertyi yhtäkkiä jo 38. Nyt helmikuussa jouduin aloittamaan luget kun kiertopäiviä oli jo reilusti yli 40(ja negatestejä tehty 3... :/ )
Eli jostain syystä nuo metut ei enää toimineet.
Olen miettinyt, että johtuuko se siitä kun olen TAAS lihonut muutaman kilon..

Joka tapauksessa, aion pikapuoliin mennä pyytämään clomi-reseptiä..Ei näytä meikäläisellä nuo metutu tehoavan oikein mihinkään!
Ei pysy kierto ihan kurissa
Ei laihtumista
Ei raskautta
 
Niin siis minä syön sen 2tbl/vrk eikä ole kierto tasaantunut ja nyt tosiaan jäivät kokonaan pois.. tänään kp 56.

Josko sitä huomenna soittelis lääkärille.. josko nostais annosta tai vaihtais lääkkeen.

Kiitos kaikille vastauksista ja lisää saa aina tulla! =)
 
Kyllähän tuo painonpudotus on kaiken A ja O! Itse en niin paikkareista perusta, kallistun enempi tuonne vähähiilariseen, mutta kukin tyylillään!Meikäläiseen ei tunnu tehoavan mikään tyyli..

Mielestäni sinun kannattaa nuo terot aloittaa heti, jos niitä on. Ihan turhaa on pitkittää kiertoa! Ja säännöllisesti käyttää niitä muutama kierto, että elimistö taas löytäisi sen rytmin. Laihtuminen ja metut varmasti avittavat sitten sen kierron pysymisessä!

Jos tuo sinun lääke on vahvuudeltaan 500mg, niin aika pieneltä kuulostaa..Onko se siis lopullinen annos vai nouseeko vielä?(en nyt muista mitä kirjoitit..)
Ehdottomasti pyytäisin lisää, jos kroppa kestää ;)
 
Mä kyllä tykkään paikkareista koska siellä ei mikään ole kiellettyä.. kaikkea saa syödä, kohtuudella! Pisteitä kun tottuu laskemaan se käy päässä kätevästi.
..se siitä mainospuheesta.. :LOL:

Niin siis mä syön 2x1g/vrk, eli yks tbl aamuin illoin, yht. 2000mg. Tuolta jostain luin ihmisten syövän 3-4tbl päivässä.

En sit tietenkään muistanut soittaa sille lääkärille tänään.. :kieh:
Noh, ens viikolla hiihtoloma niin on koko viikko aikaa! =)

Niin ja siis oon siitä syyskuusta asti joutunut syömään teroja lisäks koska spontaaneja menkkoja ei ole noilla pelkillä metuilla tullut.. onkohan niitä nyt tullu jo 4 kuuria syötyä. Jos jatkan teroilla, eihän metuja kannata syödä jos kerran niistä ei mitään hyötyä ole.. VAIKEETA!! :kieh:

Aika jännä ettei muita ole joilla metut ei ole vaikuttanut..!!?
 
Heikko-peikko!

tuota metformiinia on olemassa eri kauppanimillä, vahvuuksiakin on erilaisia. Mutta maksimi päivä-annos taitaa olla 2500mg. Itselläni siis 2000mg=4x 500mg tabletteja!

Älä ihmeessä jätä metuja pois vaikka kierto ei nyt toimisikaan kunnolla!Minulla oli syksyllä toisessa munasarjassa kohentunut tilanne lähes normaaliksi :attn: Eli rakkuloita ei enää ollut niin paljon. Kylläsiitä jotain hyötyä on.
Minunkin pitäisi kai käyttää tuota lugesteronia säännöllisesti, mutta toisiaan sen jätin sitten omin päin pois.. Ja tässä ollaan, kp 50(tai jotain)

 
RouvaHuldaHuoleton
Mie söin myös glukophagea sen 2000mg päivässä tammikuun lopusta 06 lokakuulle 06. Lopetin koska olin raskaana ja ajettiin lääkitys alas. Mutta tosiaan, mulla metformiini auttoi painonpudotuksessa (olen muuten myös pv fani, ikinä en atkinsiin sekaantuisi ;)) ja tasoitti sokeriaineenvaihduntaa vaikka sokereissa ei mitään vikaa ollut alunperinkään. Lisäksi jouduin silti syömään teroja sekä kokeiltiin muutama kierto clomeja joista ei ollut apua. Vikana söin 4kpl clomeja päivässä mutta ultrassa ei saatu näkyviin yhtään munasolun alkua. Sitten jäivät menkat kokonaan pois, mutta silti, vuodon puutteesta huolimatta olen jäänyt luomusti raskaaksi. Eli ovuloinut jossain vaiheessa elokuun alussa, vaikka mikään ei sitä selitäkään. Nyt sitten rv 28+2. Niin ja siis taustalla erittäin vaikea pco joka ollut jo reilusti 10v. Ja myös endometrioosi diagnosoitu parin vuoden sisään. Että ihmeitä maailma täynnä, kun tää on jo mun toinen ihmekummaluomulapsi! :flower:
 

Yhteistyössä