PCO:ta sairastavat,miten olette reagoineet hedelmöityshoitoihin?

Edellisellä ivf hoitokerralla mulle kasvoi kesken puregon piikityksen valtava kysta ja hoito piti keskeyttää |O
Nyt menossa uusi ivf yritys. Ensi viikolla punktio. Munasarjat ovat vähän villiintyneet puregonista vaikka pistän vain 125 iui per päivä, tai toisella puolella reilusti muniksia (vähän liikaakin) ja toisella puolella kait normaali määrä. Eli mulla on se hyperin uhka. Joudun ottamaan tosi iisisti ja juomaan vettä 3l per päivä. Hyperi iskee punktion jälkeen kaiketi jos iskee. Saa nähdä.
 
Itselläni on molemmissa IVF:ssä tullut lievä hyperstimulaatio punktion jälkeen.Vaikkakin olen sitä vettä lipittänyt hullun lailla :LOL: Joten en tiedä onko siihen varsinaisesti mitään varmaa ehkäisyä.

Ekalla kerralla punktoitiin 20 follikkelia ja tokalla 45 follikkelia kaikki ei todellakaan ollut kypsiä mutta määrä selittää hyperin.
 
että kaikki liikunta on kiellettyä rauhallista kävelyä lukuunottamatta. Mä urheilen normaalisti paljon joten tää ei o kivaa, mutta tottakai sitä kaikkensa tekee että nyytin saisi kainaloonsa. Lääkärin sanoin "lepoa, lepoa". Töissä olen saanut käydä koska mulla on istumatyö. Punktiostahan kirjoitetaav viikon saitsu. Mulla ei talvilomaa oliskaan niin otan sen loman kannalta vaikka kuin kipeä olisinkin =) Alexandra sullahan oli todellinen munissato, mitä tarkoittaa käytännössä lievä hyperi?
 
mene ja tiedä. Itse olen ainakin ottanut niin rauhallisesti että kohta on peräpukamat tästä sohvalla makaamisesta :LOL: Ja aina pitää ensimmäiseksi avata tietenkin tämä sivusto, koukussa olen, tunnustan =)
 
Mulla on viitteitä lievään PCO:hon, mutta varsinaista diagnoosia PCO:sta ei ole annettu. Ovulaation induktioissa (4 krt) pistelin Puregonia annostuksella 50 iu ja sillä saatiin just just 20 mm folli aikaiseksi. Yhdessä kierrossa, kun nostettiin 75 iu:hun, folleja putkahti saman tien 3. Onneksi saatiin silloin kuitenkin inssi tehtyä. Ekassa IVF:ssä lyhyellä kaavalla annostuksena Puregonissa 150 iu ja sillä saatiin noin 15 munarakkulaa, joista 12 munasolua. Eli melko pienillä lääkityksillä ei mulla ole munikset täysin villiintyneet.
 
marica: mulle ne oli lieviä hypereitä kun ei ollut muuta vaivaa kuin kipuilu ja pikkunen turvotus.Eli en näillä määrillä joutunut sairaalahoitoon ja nesteytykseen...Nyt on kohta alkamassa kolmas ja viimenen IVF että saas nähdä taasko on hyperi... :kieh:
 

Yhteistyössä