PCOlaiset

Auttakee!!!

Onks muita, joilla todettu PCO. Vastikään todettu (lievä) ja Terot alotettu kiertoja säännöllistämään. Oviksen metsästystä ja takas lekuriin, jos ei löydy :( ...

Oon melkein jo luopunut lapsihaaveista (kovasti haluan ja mieskin), ettei sitten tuu suuria pettymyksiä, jos ei onnistukkaan.

Niin niitä kokemuksia haluaisin kuulla teiltä kuin onnistunut vai onko ollenkaan ja miten (käytännön kyllä tiedän eli makuukammaripuuhia :) )

Ois asiasta varmaankin löytynyt tuolta taaempaa, mutta en jaksanut alkaa penkaamaan kovin pitkälle.
 
trillian
Kokemuksia on, vaikeasti pcosta yli kymmenen vuotta. Eikä ne kokemukset oo hyviä tai positiivisia.... Tuolla taaempana on tosi paljon juttua pcosta, katsotaan jos niitä sais nosteltua, ettei ihan alusta tarttis alkaa sepustamaan :)
 
kiitos!

Jätin kotihommat ja penkasin noita vanhoja keskusteluja... Kyllähän sieltä vastauksia mun kysymyksiin tulikin. Itelläni oireena lähinnä vain pitkät kierrot (35- >90), aknesta ei voi puhua, muutamia finnejä naamassa, ei ylipainoa (painoindeksi ok), eikä epänormaalia karvojen kasvua (ovat tosin tummia säärissä :ashamed: )


Eipä pidä hätäillä... hiljaa hyvä tulee, toivottavasti :snotty:
 
Hansuliinu harmaana
Itelläni pco "virallisesti" todettiin reilu vuosi sitten (yritystä silloin takana 2 vuotta), kiertoa tasoiteltiin teroilla. Painoa pudotin ja Diforminit oli käytössä. Mukaan otettiin clomit, ensin 4kk 1 tbl/vrk. Annostusta nostettiin 2 tbl/vrk, sillä söin 2 kk. Syksyllä oli hoitotauko ja välillä yritettiin luomustikki. Ei tulosta.

Maaliskuussa tehtiin ensimmäinen inseminaatio. En ladannut siihen toiveita ollenkaan, ettei olisi niin suuri pettymys jos nega tulee. Kuinka ollakkaan pari viikkoa siitä eteenpäin tein positiivisen testin =) .. Sen jälkeen alkoi pelko siitä, ettei vauvalla ole kaikki hyvin. Onneksi olin varannut ajan varhaisraskauden ultraan.

Eilen kävin ultrassa ja pelotti mielettömästi kun pötköttelin siinä pöydällä, kuinka ollakkaan lääkäri löysi kohdustani 2 sikiöpussia, joissa sydän takoi vimmatusti :heart: , hetken niitä siinä katsellessamme, lääkäri tutki vielä tarkemmin ultralla ja löytyi vielä kolmaskin kullannuppu :heart: .. Ja sydän takoi sielläkin. Vauvelit oli erittäin terhakoita ja "hyvä vointisia"..

Jos kaikki menee hyvin loppuun asti, jouluna meillä on tonttuarmeija kainalossa :xmas: :heart: .. (lääkäri oli erittäin varma, et kaikki menee hyvin, näkee kuulemma 15 vuoden kokemuksella sikiöistä..)

Hansuliinu ja :heart: triplat rv7+4 :heart:
 
mä vaan
HANSULIINI: onnittelut kolmosraskaudesta.

mullakin alkoi aikoinaan inseminaatiosta kolmosraskaus. olen siis itekin pcolainen. on se hassua miten ensin ei meinaa tärpätä ollenkaan ja sitten kun tärppää niin sitten moninkertaisesti ;)

 
Sunny80
Lämpimät onnittelut triplaraskaudesta, ihanaa :flower: .

Alkuperäiselle sitten vastausta.
Mulla todettiin tossa jokin aika sitten alkava PCO. Mulla ei myöskään ole yhtään ylipainoa eikä liikakarvoitusta, sen sijaan iho oli yhdessä vaiheessa tosi huonona. Onneksi nyt on naama jo siistimpi.

Mulla on myös vitsauksena ollut pitkät kierrot ja ovuloimattomuus. Viimeiset kaksi kiertoa jouduttiin käynnistämään Teroluteilla. Nyt elän ensimmäistä Clomi-kiertoani. Annoksena mulla on kp. 3-7 1 tabletti päivässä. Hyvin tuntuu lääke tehoavan, kun ovulaatio tapahtui ihan ajallaan heti ekassa kierrossa. Nyt sitten jännäillään vielä puolitoista viikkoa tuottiko se mitään tulosta. Olen realisti enkä liikoja odota, toivon kuitenkin kovasti ;) . Olisi se jo aika, me ollaan niin odotettu ja haaveiltu :/ .

Tsemppiä myös teille, toivotaan että apu löytyy pian :hug: .
 

Yhteistyössä