Pcos ja kipuilu

Mulla on PCOS ja nyt meneillään kierron päivä 35. Ovista ei ole tapahtunut. Nyt tässä kierrossa olen huomannut että munasarjat ja (kohtu) kipuilevat välillä. Eli koko ajan on sellainen olo kun menkat olis alkamassa ja on pahoja repäsykipuja. Onko muilla ollut tällasta vai kertooko tää taudin pahenemisesta vai mihin vois liittyä?
 
Oletko varma, ettei ovulaatiota ole tapahtunut? Mulla on ollut tuollaisia tuntemuksia silloin, kun on ollut kemiallinen raskaus. Mullakin on siis pco(s) ja pitkin kiertoa paljon kipuja. Ovulaation yleensä tunnistan, mutta en ole käyttänyt testejä. Ovistestit kun eivät välttämättä pco-naisilla aina näytä oikeaa plussaa eikä negaa. Toivottavasti saat hyviä uutisia! =)
 
Olen melko varma. Kierron päivällä 12 testi oli melkein plussa mutta testiviiva oli kuitenkin hieman haaleampi kuin kontrolli, tästä viiva lähti haalenemaan ja nyt sitä ei ilmesty lainkaan testiin. Ilmeisesti LH:nia on kuitenkin esiintynyt mutta ei tarpeeksi ovikseen ja tästä kertoo myös se että kk eivät vieläkään ole alkaneet vaikka on kierron päivä 36. Testinkin tein noin viikko sitten ja raskaana en ole. Ärsyttää kun ei pysty millään tunnistaan ovulaatiota eikä edes sitä koska menkat on alkamassa kun sellaisia tuntemuksia on läpi kierron.
 
Oletko siitä tietoinen, että ovistestit saattavat näyttää pco/pcos-syndroomaisella väärää positiivista ja negaa? Ovistestit eivät myöskään välttämättä näytä plussaa kontrolliviivan vahvuisena tai vahvempana vaan vahvuus on yksilöllistä. Oletko saanut joskus testiin vahvemman viivan eli selkeän plussan ja varmistunut oviksen tapahtumisesta? Huippu myös saattaa mennä ohi, jos testaa aamulla ja huippu onkin illalla. Ovis on siis saattanut olla parin vuorokauden sisällä tuosta vahvimmasta viivasta tai sitten ei.

Kipuilun kuvailun mukaan veikkaisin, että olet raskaana. Oletko tehnyt raskaustestiä? Jos testi näyttää negaa eikä vuotoa näy, niin suosittelen käymään gynegologilla ultrassa. Hän näkee oletko ovuloinut ja muutenkin mikä on tilanne. Ehkä saat tarvittaessa myös lääkkeitä vuodon aikaan saamiseksi ja raskautumisen avuksi.

Kieltämättä tämä on inhottava vaiva siinäkin mielessä, että läpi kierron on kipuiluja ja kiertojen pituudet saattavat vaihdella paljonkin. Itselläni kierron pituus on 19-47 ja sainkin tästä kierrosta alkaen avukseni Terolutit. En ole varma ehdinkö ovuloida, mutta oireita on ristiriitaisesti. Osa viittaa ovuloimattomuuteen ja osa raskauteen. Muutaman päivän sisällä selviää, sillä menkkojen pitäisi alkaa viimeistään keskiviikkona, luultavasti kuitenkin viimeistään maanantaina.

Vauvakuume-osiossa on pco-naisten pino. Jos kaipaat vertaistukea ja haluat vaihtaa kokemuksia, niin sieltä luultavasti saat vastauksia. Pinossa on myös paljon informaatiota ja mielestäni kannustava ilmapiiri. :)
 
Mulla kierron pituus on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen 90-120 päivää. Itsekin epäilin että olisin ovuloinut silloin kun se viiva oli melkein tummempi. Mutta jos näin olisi menkat olis jo alkanut. Jotenkin tuntuu hölmöltä tehdä sitä testiä. En vaan millään voi uskoo että olisin raskaana. Täytyy käydä lukaseen tota pinoo.
 
Raskaushan voi olla oireeton, jopa valemenkat tulla, tai sitten oireita alkaa ilmaantua vasta raskauden edetessä. Ei ne testit paljon maksa. On pieni hinta mielenrauhasta. :) Tulehan sitten kertomaan mitä testi kertoi. :)
 
Testi tehty ja raskaana en odotetusti ole:( Sain tänään lähetteen Tays:iin asian tiimoilta. Toivottavasti siellä ei hirveitä jonoja ole. Oma lääkärini ei oikein muuten asiaan kommentoinut, mutta toivottavasti asia tuolla Taysissa selviäisi. Jos olisi rahaa menisin yksityiselle katsastaan mikä tilanne noissa munasarjoissa nyt on, kun pelottaa että ne on mennyt huonommaks vaan.
 
Pakko kirjoittaa ku kuulostaa hyvi tutulta nuo sun oireet. Mulla pco tyyppiset munasarjat ja saan useinki testeihin ovisplussan(clearblue) mut silti en ole raskautunut. Pcon valeplussia vaan... Mullaki on kierron lopussa noita "repäsy" kipuja jommalla kummalla puolella munasarjoja tai molemmissa. Noin viikko menee ja menkat alkaa. En tiedä oliko apua, mut ajattelin mainita ettet ole ainakaan ainoa! Tsemiä!
 

Yhteistyössä