Peg Perego vai Inglesina?

Olen etsimässä laadukkaita matkarattaita. Ilmeisesti Peg Peregon Pliko ja Inglesinan Zippy ovat matkarattaiden "aatelia". Minkälaisia kokemuksia teillä on? Kummat olisivat paremmat?

Meillä vaatimuksena on siis saada laadukkaat matkarattaat, joiden täytyy ehdottomasti mennä pieneen pakettiin, koska automme takakontti on pieni ja yhdistelmävaunut haukkaavat koko takaluukuun. Sinne pitäisi siis rattaiden ohella saada muutakin tavaraa. Tästä syystä muut kuin sateenvarjoksi taittuvat eivät tule kyseeseen. Itse olisin nyt taipuvainen kääntymään Inglesina Zippyn puoleen, koska ne menevät vielä Peg Peregoja pienempään kasaan. Kuitenkin marketeissa ym. noita Peg Peregoita vilisee hurjan paljon ja netistäkin niistä löytyy enemmän kokemuksia. Mietityttää siis, että onko niissä laatu ym. -eroja vai johtuuko PP:n suosio siitä, että niitä on yleisemmin saatavilla (vrt. lastentarvike myy laajasti jne.) Kokemuksianne siis kaipailen kummistakin ja suosituksianne, jos vaan löytyy.
 
Mä ostin vuoden alussa Peg Perego Plikot ja hyvin ovat pelanneet. Vertasin niitä silloin kaupassa Inglesina Zippyyn. Ainakin silloinen malli Zippystä oli hurjan painava verrattuna Peg Peregoon. Mulla painoi valinnassa Peg Peregon keveys: niitä on mukava nostella auton takakonttiin yms.
 
Meilläkin on Peg Peregot, mutta vertailupohjaa Inglesinan Zappyihin ei valitettavasti ole.

Meillä kalkkiviivoilla oli i'Coo (Plico jotain) ja Peg Perego.

Ainoat viat mitä meillä on, on kitinä renkaissa (silikonisuihketta) ja hieman liian pieni jalkatila miehelle työntää (säädöistä huolimatta). Käytetään ihan säännöllisesti, kuomu on hyvä&suojaava näin talvimyrskyssä, pyörät pyörii lumessa, tukeva kulkemaan isossa lastissa (vaikkapa laukkuja ja vaatteita pinottuna kahvoihin). Sopivan kapea junaan. Pysyy pystyssä kasattuna (hyvä säilyttää)

Pidemmälle kävelyreissulle kyllä valitsen yhdistelmät, mutta 5km menee ihan sutjakkaasti... Raskaampi vain työntää.
 
Meilläkin on Peg Peregot ja ollaan tykätty. Lähinnä ostosreissuja niillä ollaan tehty, joten kokemusta
"maastosta" ei sinänsä ole. Sutjakkaasti menevät.
Hirveän pieneen tilaan ne ei mielestäni taivu, mutta ei kai tuon tason rattaat muutkaan taivu. Minulle oli ehdottoman tärkeä, että selkänoja taipuu makuuasentoon ja että kuomu on tarpeeksi iso peittämään.
Ainoa miinus mielestäni on todella se työntäjän jalkatila, joka jää pienehköksi (ollaan aika pitkiä) mutta sekään ei haittaa kun kävelee normaalia vauhtia.
Molemmat on varmasti ihan yhtä hyviä, riippuu vaan siitä kumpi miellyttää enemmän.
 
Meillä on Inglesina Zippyt. Vertailtiin niitä ostettaessa Peg Peregoihin ja nehän oli keskenään tosi tosi samanlaiset. Peg Peregolla olis ollut hienompia kuoseja, mutta meillä painoi vaakakupissa se, että Inglesinassa oli jalkapeite mukana. Muuten olis voinut ostaa ihan kummat vain.

Tosi tyytyväisiä ollaan oltu! Etenkin kompakti säilytys (pystyssä) on hyvä, ja kantokahva sivussa nostamista varten. Kuomu on hyvin suojaava ja renkaat rullaa. On myös kiva, että kantokahvat kääntyy kahteen eri asentoon. Teutonian puolikova kantokoppakin sopii sisään. Mitkään superpienethän nuo ei ole, mutta onkin meillä sen takia, että tarvittiin yhdistelmien rinnalle ketterästi kääntyvät ja junassa helposti kuljetettavat rattaat, jotka olis kuitenkin jämäkät. Yhdistelmävaunuja käytetään sitten vaunulenkeillä, koska tykkään että näkee lapsen kasvot koko ajan (no tää meni jo vähän ohi aiheesta).
 
En ostaisi kumpaakaan, gesslein swift olisi valinta jos matkarattaille olisi tarvetta ( tällä hetkellä on kyllä tarharattaina jovin matkarattaat ) Eikös nämäkin mene aika pieneen tilaan?
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4102/pl
 
Mä olen tykännyt Peg Perego Plikoista kovasti. Olleet meillä käytössä yli 3v ja erityisen hyvä juttu niissä on seisomapaikka isommalle sisarukselle. Pienelle vauvalle Peregoihin voi laittaa kantokopan ja kääntää kuomun toiseen suuntaan (vain makuuasennossa). Tämä on suunnitelmissa nyt seuraavan lapsen syntyessä, edellisen kanssa en ehtinyt tätä testailemaan, mutta vaikuttaa hyvälle systeemille.
Ja samoin kuin joku aiempi kehui Inglesinojen säilytyskätevyyttä kasattuna pystyssä, voi samoin säilöä myös Peg Peregot, ja se kantokahva sivussa löytyy myös näistä. Työntökahvojen säätö on hyvä juttu, itse olen lyhyehkö, ja alempi säätö on mulle hyvä, mies taas on pitkä ja korkeampi säätö sopii hänelle paremmin. Toki sitä jalkatilaa voisi olla enemmänkin työntäjälle, varsinkin sille pitkälle, mutta mies ei ole tainnut vielä mistään löytää rattaita, joiden kanssa pitkine jalkoineen voisi kävellä normaaliaskelin...
Hyvät ja kestävät matkarattaat ovat olleet, ja meillä ovat palvelleet myös parvekkeella päiväunikärryinä jopa isokokoisella yli 2-vuotiaalla! :)
 

Yhteistyössä