pehmojen pesu

Ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko isoja pehmoleluja pestä ihan pesukoneessa ja millaisessa pesuohjelmassa? Mites kuivatuksen kanssa, olisiko hyvä kuivata kuivausrummussa tai kuivaushuoneessa (nopeasti)? Sain käytettynä ison ja muhkean pehmokäärmeen, joka vaatisi kyllä pesua. Kiitos neuvoista.
 
"piipii"
Voi niitä aina kokeilla pestä. Toiset kestää ja toiset ei. Tärkeimmät pesen käsin. Niissä on yleensä jonkunlainen lappu missä mainitaan pesusta. Tosin olen pessy niitä pinta pyyhittäviäkin koneessa.
 
HippuTAR
Mä oon kaikki pessy koneessa, isot ja pienet ja myös sellaiset joissa lukee että puhdistus pyyhkimällä pinta kostealla. Kaikki myös nykyään kuivaan kuivausrummussa. Toistaiseksi 18 vuoden aikana ei ykskään pehmo ole hajonnut tai muutenkaan kärsinyt pesussa, pesen pehmot kerran-kaks vuodessa.

Nyt kun on toi kuivuri niin laitan kaikki pehmot n. kerran kuukaudessa kylmäkuivausohjelmalla pyöriin puoleksi tunniksi, poistaa pölyt hyvin.
 
"Vihervaara"
Minä olen myös pessut kaikki koneessa hienopeseuohjelmala ja pienellä määrällä peseainetta. Olen aurinkoisena päivänä ripustanut ulos kuivamaan. Hauska näky ;)
 

Yhteistyössä