Pehmolelujen pesu

  • Viestiketjun aloittaja Ellu83
  • Ensimmäinen viesti
Ellu83
Miten ne voi pestä? Lapussa lukee että pintapesu kostealla sienellä. Pojalla tuli viime yönä vaippavuoto, ja uninalle haisee nyt pisulle. Voisko sitä yrittää 30 asteessa pestä, tai käsin. Kun ei tuo pintapesu oikein auta ku on imeytyny..
 
vieras vain
Mä ainakin pesen kaikki pehmolelut säännöllisesti pesukoneessa 30 hienopesuohjelmalla.. Ei meillä ainakaan ole pilalle mennyt.. Kerran yhden nallen vaatteet tosin päästi sinistä väriä vähän :( mutta parempi kai sekin on kuin likaiset pehmolelut..
 
Pojan suosikkipehmotiikerin olen pessyt koneessa 40 ohjelmalla jo monta kertaa sekä rumpukuivannutkin. Eipä ole miksikään mennyt. Lapussa taitaa lukea että viileä käsinpesu ja ei rumpukuivausta..
 
Mira-76
Mä olen pessyt tytön pehmolelut käsin...en ole uskaltanut koneeseen laittaa. Kurjaa olisi jos unikoirasta tulis entinen... Kun pesee käsin niin paremmin näkee miten lelu reagoi käsittelystä.
 
Mä oon pessyt ne jotka konepesun sallii. Moni kestää nykyään jopa 60 astetta :) Jotenkin tuntuu ettei kovin pissanen nalle lähtis vielä 30 asteessa puhtaaksi :/

Vastaisen varalle pintapesulelut vain päiväleikkiin ja unikaveriksi esim. ainu tms. joka kestää kunnon pesua.
 

Yhteistyössä