Pelaatko/leikitkö ihan joka päivä jotain 5v lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä myö jotain leikitään joka päivä... vaikka jahdataan imurilla villakoiria, tai ollaan tarjoilijoita ja kannetaan astiat pöytään... tai ollaan prinsessoja ja tehdään kampauksia.
Ihan leikki-leikit meillä lapset hoitaa suurimmaksi osaksi keskenään.
 
Lapset leikkii keskenään leikkinsä. En mää ala leikittään, eikä oo ollu mitään tarvetta moiselle. Hyvin näyttävät keksivän leikkinsä. Kirjoja luen joka päivä, pelataan, muovaillaan, maalataan... Lapset kattaa pöytää, tyhjentää pyykkikonetta yms.

Saavat välillä perustaa kahvilan keittiöön kassoineen, tarjoiluineen. Heillä on essut ja huivit, he tekee mikrokaakaot, sulattavat pullaa tai muuta vastaavaa ja maksuksi kelpaa itse tehdyt setelit. Kyselevät minuutin välein, onko hyvää ja onko kaikki ihanasti. :D

Tommosia "leikkejä".
 
Miä
Tuo poika pelais vaikka maailmanloppuun asti :eek: Eli pelataan ja pelataan ja pelattaan.. Ja välillä luetaan ja rakennetaan legoista jotain mitä ei kersan hermo kestä rakentaa =)
 
Meillä lapset leikkivät paljon keskenään. Tekevät ruokaa, lukevat jne.. Itse en niinkään leiki, mitä nyt "syön" heidän tekemiään ruokia, mut luen ja jutustelen, pidän sylissä jne.

Lapsista hauskinta on se, ku istahdan kertomaan juttuja heille. Tyttö tulee usein sanomaan, et "äiti kerro juttuja". Siinä sit höpisen heille maita ja mantuja :heart:

Niin no meillä ei ihan 5-vuotiaita löydy, mut siitä läheltä..

Yks tuli vielä mieleen, et tykkäävät laittaa mun hiuksia. Harjaavat ja tekevät lettejä. Sit tietysti haluavat toisin päinkin, et minäkin laittelen lasten hiuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Lapset leikkii keskenään leikkinsä. En mää ala leikittään, eikä oo ollu mitään tarvetta moiselle. Hyvin näyttävät keksivän leikkinsä. Kirjoja luen joka päivä, pelataan, muovaillaan, maalataan... Lapset kattaa pöytää, tyhjentää pyykkikonetta yms.

Saavat välillä perustaa kahvilan keittiöön kassoineen, tarjoiluineen. Heillä on essut ja huivit, he tekee mikrokaakaot, sulattavat pullaa tai muuta vastaavaa ja maksuksi kelpaa itse tehdyt setelit. Kyselevät minuutin välein, onko hyvää ja onko kaikki ihanasti. :D

Tommosia "leikkejä".
heeii..ihana idea tuo kahvila!! :D
Taitaapa meillä huomenna hyöriä keittiössä kahvilanväkeä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Lapset leikkii keskenään leikkinsä. En mää ala leikittään, eikä oo ollu mitään tarvetta moiselle. Hyvin näyttävät keksivän leikkinsä. Kirjoja luen joka päivä, pelataan, muovaillaan, maalataan... Lapset kattaa pöytää, tyhjentää pyykkikonetta yms.

Saavat välillä perustaa kahvilan keittiöön kassoineen, tarjoiluineen. Heillä on essut ja huivit, he tekee mikrokaakaot, sulattavat pullaa tai muuta vastaavaa ja maksuksi kelpaa itse tehdyt setelit. Kyselevät minuutin välein, onko hyvää ja onko kaikki ihanasti. :D

Tommosia "leikkejä".
heeii..ihana idea tuo kahvila!! :D
Taitaapa meillä huomenna hyöriä keittiössä kahvilanväkeä!!
Se on aivan mahtava leikki. :D Nuo laittaa tohon keittiön ja olkkarin väliin pikku pöydän, missä istuvat ja rahastavat. Pöydässä kukka ja liina ja kassa tietenki. Sitte hyökätään keittiöön, missä uurastusten jäljet on komeasti näkyvillä ja tuloksena läikkyneitä kaakaoita, puolijäisiä pullia, joista yhdestä on syöty jo sokerit päältä. :D On ne niin ihania.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Lapset leikkii keskenään leikkinsä. En mää ala leikittään, eikä oo ollu mitään tarvetta moiselle. Hyvin näyttävät keksivän leikkinsä. Kirjoja luen joka päivä, pelataan, muovaillaan, maalataan... Lapset kattaa pöytää, tyhjentää pyykkikonetta yms.

Saavat välillä perustaa kahvilan keittiöön kassoineen, tarjoiluineen. Heillä on essut ja huivit, he tekee mikrokaakaot, sulattavat pullaa tai muuta vastaavaa ja maksuksi kelpaa itse tehdyt setelit. Kyselevät minuutin välein, onko hyvää ja onko kaikki ihanasti. :D

Tommosia "leikkejä".
heeii..ihana idea tuo kahvila!! :D
Taitaapa meillä huomenna hyöriä keittiössä kahvilanväkeä!!
Se on aivan mahtava leikki. :D Nuo laittaa tohon keittiön ja olkkarin väliin pikku pöydän, missä istuvat ja rahastavat. Pöydässä kukka ja liina ja kassa tietenki. Sitte hyökätään keittiöön, missä uurastusten jäljet on komeasti näkyvillä ja tuloksena läikkyneitä kaakaoita, puolijäisiä pullia, joista yhdestä on syöty jo sokerit päältä. :D On ne niin ihania.
ihania :heart:
 

Yhteistyössä