pelkään niin kovasti

  • Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti
"itku"
pelkään mennä papa kokeeseen. minulta ei ole sitä koskaan otettu vaikka olen 26v kahden lapsen äiti. älkää kysykö miksei ole otettu, olen vain jotenkin päässyt luistamaan tilanteista jossa se otetaan. en vain uskalla mennä sinne. henkeä, pyörryttää ja ahdistaa kun ajattelen että sinne pitäisi mennä. samalla pelkään että mulla on jo jotain syöpä tms joten en todellakaan uskalla mennä. en vaan voi. :(
 
ap.
[QUOTE="vieras";23487042]minulla ainakin on otettu synnytysten jälkeisessä jälkitarkastuksessa[/QUOTE]

täällä päin ei oteta jälkitarkastuksessa vaan se pitää ite tilata aika sinne myöhemmin...
 
"vieras"
Voi että, miten sä sitä nyt niin kovin pelkäät? Eihän se mitään kivaa ole, mutta aika helppo tapa kuitenkin pitää terveydestään huolta.

Mä olen synnytysten jälkeen alkanut myös pelätä ko. toimenpidettä, mutta kyllä mä silti sinne pystyn menemään. Tietävät kyllä että pelkään ja aina sanon asiasta. Kerro säkin rohkeesti pelostasi, niin osaavat ottaa paremmin huomioon. Mulle on sattunut ainakin ihan mukavia terkkoja/lääkäreitä, jotka kohtelevat ihan hyvin vaikka tietävät pelostani.

Tuskin sulla mitään syöpää on, älä nyt sen takia jätä menemättä. Ja sehän siinä on ideana, että mahdolliset muutokset huomataan ajoissa (jos sellaisia on ) ja niille ehtii jotain tekemään ennenkuin kehittyvät syöväksi asti.

Tsemppiä sulle kovasti! Toivottavasti voitat pelkosi, seuraava kerta tuntuu jo paremmalta kun kerran uskaltaudut menemään :)
 
ap.
eniten mä pelkään sitä että mulla on jo jotain muutoksia tai syöpää ja niitä mahdollisia toimenpiteitä mikäli on jotain muutoksia. mä pyörryn jo pelkästään siitä kun näen neulan tai verta.
 
"mie vaan"
Höps. Menet sinne ja sitten se on otettu. Todennäköisyys että sulla on syöpä on tosi pieni. Jos et nyt mene niin seuraava kerta se vasta hankala onkin. Eikä se nyt niin paljoa satu. Vähän nippaa ja nopeasti ohi.
 
mipo
[QUOTE="mie vaan";23487091]Höps. Menet sinne ja sitten se on otettu. Todennäköisyys että sulla on syöpä on tosi pieni. Jos et nyt mene niin seuraava kerta se vasta hankala onkin. Eikä se nyt niin paljoa satu. Vähän nippaa ja nopeasti ohi.[/QUOTE]

no ei se ihan noin mene kaikilla. mulla kesti varmaan vartin kun yritti ja yritti sattu vaan. vaihto pienenpään laitteeseen eikä vieläkään onnistunu lopulta otti åpienimmän laitteen ja onnistu sit tuskan jälkeen.
 
"vieras"
eniten mä pelkään sitä että mulla on jo jotain muutoksia tai syöpää ja niitä mahdollisia toimenpiteitä mikäli on jotain muutoksia. mä pyörryn jo pelkästään siitä kun näen neulan tai verta.
Mä jouduin käymään koepaloissa koska papassa oli muutoksia. Ja kappas, se ei tuntunut missään! Ihan todella, vaikka se lekuri sanoi joka kerta että "nyt voi nippasta" niin todellakaan ei nippassut. Eikä sekään tuntunut, kun se siveli paikkoja sillä etikkaliuoksella vai mitä lie oli. Ihan turhaan panikoin etukäteen.

Jos sä olet synnytyksistä selvinnyt, selviät kyllä papa-kokeen otostakin, sehän on ihan iisi homma synnytykseen verrattuna.
 
Jos on seksiä harrastanut, raskaana ollut ja synnyttänyt niin papa-tutkimuksen ei pitäisi tuntua miltään. Hengittää vaan syvään ja yrittää pitää paikat rentona.

Kannattaa käydä tutkimuksessa. Syövät ei ole ollenkaan kivoja juttuja, ja leikkaukset, sytostaatit & sädehoito se vasta kurjaa onkin. Silloin ei välty kivulta, ei pahoinvoinnilta, ei ikäviltä sivuvaikutuksilta.
 

Yhteistyössä