Pelko iski. (Lapsella suolinkaisia?!?)

  • Viestiketjun aloittaja aaap
  • Ensimmäinen viesti
aaap
Huomasin pari päivää sitten, että kissalla on suolinkaisia ja nyt kävin sitten vähän niistä lukemassa, niin voivat lapsille tarttua!! Meidän tyttö on vuoden, niin enhän minä edes oireita voi tietää, jos niitä hänellä onkin! Vai huomaako ne oireet heti? Missä vaiheessa niitä matoja sitten alkaa tulla pihalle kakan mukana?? Ovatko ne munat jo vaarallisia?

Mitenkä sitä hoidetaan lapsilla? Pitäisikö soittaa lääkäriin, että testataan onko niitä tytöllä? Pelottaa, voi tulla vaikka mitä esim. sokeutua ym.

Ehkä sekavaa luettavaa, mutta ihan paniikki iski kun edes ajattelen asiaa :(
 
aaap
Ei se oo sinne päässytkään, mutta netistä sain sen käsityksen, että niitä munia voi tippua kissan perseestä jos se vaikka istuu sohvalla tai kävelee jne.

Eli ei voi? Entäs jos kissan tassuista on tarttunu pieni murunen sitä kissan hiekkaa (ei sitä kakkaa) lattialle ja lapsi sen kerkiää nappasta, niin voiko siitä tarttua?
 
Ei se oo sinne päässytkään, mutta netistä sain sen käsityksen, että niitä munia voi tippua kissan perseestä jos se vaikka istuu sohvalla tai kävelee jne.

Eli ei voi? Entäs jos kissan tassuista on tarttunu pieni murunen sitä kissan hiekkaa (ei sitä kakkaa) lattialle ja lapsi sen kerkiää nappasta, niin voiko siitä tarttua?
Juu voi niitä tippua. Meidän yhdellä kissalla oli matoja viime kesänä ja tuli pyllistelemään mun eteen pöydälle ja jätti valkosen peräkaverinsa pöydälle. Mut en sen kummemmin tiedä matosten tarttuvuutta ihmiselle, mut aika moinen yhteensattumien summa olis, jos kissalta tippuis mato ja 1v saa sen hyppysiinsä ja laittaa suuhunsa..
 
aaap
Juu voi niitä tippua. Meidän yhdellä kissalla oli matoja viime kesänä ja tuli pyllistelemään mun eteen pöydälle ja jätti valkosen peräkaverinsa pöydälle. Mut en sen kummemmin tiedä matosten tarttuvuutta ihmiselle, mut aika moinen yhteensattumien summa olis, jos kissalta tippuis mato ja 1v saa sen hyppysiinsä ja laittaa suuhunsa..
niin, kyllä.. sitä vaan alkaa kuvittelemaan kaikenlaista.
 

Yhteistyössä