Pelkopolin maksu?


Hei! Kirjoittelin aikaisemmin tänne pelkopolista, ja sain nyt vihdoin sen ajan sinne (neuvolapsykologi sanoi terveydenhoitajalle että pistäs nyt se lähete, että todellakin on tarve), ja siinä oli että maksaa 22eur? Niin onko se joka käynti sen 22eur? Kun olen ymmärtänyt että siellä useamman kerran voisi käydä/joutuisi käymään (olenko väärässä)? Eihän se paljon ole, mutta jos monesti joutuu maksamaan niin alkaa tuntumaan kukkarossa..

(Ja todella ihmettelen että miksei synnytyksen läpikäyminen voisi kuulua normaaliin äitiysterveydenhuoltoon, sillä ehkäistäisiin monia pelkoja ennenkuin ne kasvavat järjettömiin mittoihin. Ja sitten raskausaikana siitä joutuu maksamaan että kätilö/lääkäri selittää että mitä siinä synnytyksessä oikein tapahtui edellisenä kertana..)
 

Ok.. Kiitos nopeista vastauksista! :) En ole koskaan käynyt (äitiys- tai muulla)poliklinikalla, niin en tiennyt käytäntöä.. Ehkä sitä on liian tottunut tähän ilmaiseen neuvolaan. :) Onneksi ei mitään muuta tarvetta tosiaan ole käydä, diabetes tms. Toivottavasti kertakäynnillä selviäisi, niin ei montaa maksua tarvitsisi maksaa.
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 20:31 Tiitu kirjoitti:
22 euroa on kerta. Hassua että joku pitää sitä isona rahana. Itse kun maksoimme miehen kanssa lapsettomuushoidoista lähemmäs 10 000 euroa. Niin se vaan on suhteellista =)
Hassua, että joku ihmettelee jos jokin toiselle tuntuu kalliilta....Ikävä tietty teille, että olette kalliita hoitoja joutuneet läpikäymään, mutta jokaiselle omat ongelmat ovat niitä suuria, eikä sitä välttämättä osaa ajatella, että nooh, joku on voinut joutua maksamaan enemmänkin... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 20:31 Tiitu kirjoitti:
22 euroa on kerta. Hassua että joku pitää sitä isona rahana. Itse kun maksoimme miehen kanssa lapsettomuushoidoista lähemmäs 10 000 euroa. Niin se vaan on suhteellista =)
Niin, ihmiset ovat erilaisia ja eri elämäntilanteissa. Hassua minusta on tällaiset kommentit.
 
Juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 08:42 juusto kirjoitti:
Minulle tuli ihan outo lasku pelkopolilla käynnistä, eli vain 6 euroa.. En todellakaan tiedä miksi se on noin pieni summa??
Niin toi on sarjakäynti maksu toi 6 euroa. Ekasta lapsesta ku mulla tuli rd niin pääsin myös tohon sarjakäyntimaksuluokkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 20:31 Tiitu kirjoitti:
22 euroa on kerta. Hassua että joku pitää sitä isona rahana. Itse kun maksoimme miehen kanssa lapsettomuushoidoista lähemmäs 10 000 euroa. Niin se vaan on suhteellista =)
Ihan pakko oli tähän kirjoittaa.... Tuo Tiitu en ole minä joka yleensä täällä vakkari harmaana pyörii. ;)
 
Ainakin meillä jos joutuu käymään polilla useita kertoja kuukaudessa, silloin siirrytänn 6e sarjamaksuun. Kysy asiasta polilla. MInulla joskus tullut välillä sarjamaksu ja välillä 22e joka on korjattu 6e sarjamaksuksi. Kannattaa puhua asiasta ja pitää puolensa. 3käyntiä kk riittää sarjaan luultavasti
 

Yhteistyössä