Pelonsekaiset tunteet......

  • Viestiketjun aloittaja Sointi
  • Ensimmäinen viesti
Sointi
Hei.Olen 40 plus 3 lapsen kiireinen äiti,lapset 8,6,4 v.Teen kotitöideni ohella n.20 tuntia viikossa töitä,jotka ovat hajallaan pitkin päivää milloin missäkin siis aamusta 3 tuntia,illasta 2 jne.Itsellä alituinen huono omatunto siitä,ettei ehdi kotona tehdä mitään,eikä keskittyä mihinkään olennaiseen (se kyllä näkyy kodissakin). Olen haikaillut mielessäni ja myös monelle ystävälle,kuinka liian nopeasti aika kuluu ja lapset kasvavat,äskenhän ne syntyivät.Nyt minua pelottaa toden teolla,että olen raskaana,kuukautiset ovat 6 pv.myöhässä,tavallisesti kuin kello ilmestyneet.Apuva!!!! Kaikki pelottaa,odotus,synnytys,jaksaminen ym.Ikäkin taitaa olla riski.Olin jo itsekkäästi ehtinyt ajatella,että yes,joululomalla sitä ja tätä ja pikkujouluissa rentoudun kunnolla,mutta mutta.Odotan vielä,ennenkuin teen testin.Alavatsalla on samanlainen tunne,kuin mensujen alkaessa,joten toivottavasti.Vaikka toisaalta taas haikailen vauvaakin,siis olen todella vaikea tapaus niin itselle kuin ympäristöllekin!!!!Vastatkaa,varsinkin yli 40 vauvan saaneet!!!
 
Vanhus
Olen 43 v ekan odottaja, joten en tiedä tuosta rumbasta mitään; mutta katso tilannetta avoimin mielin ja mieti oma jaksamisesi, ja jos testi plussaa, niin sitten päätätte mikä teidän perheelle on kokonaisuutena parasta.
Tsemppiä ja kaikkea hyvää.
 
Joo teeppä se testi ensin, niin näet. Itse olen myös 43 vuotias kuudennen odottaja ja sanoisin, että siinähän ne kiireet hellittävät kun sen vauvan saa. Eipä tarvitse enään poukkoilla sinne tänne vaan saa keskittyä siihen tärkeimpään eli perheeseen. Pelko pois ja nokka etiäpäin, sanoi se entinenkin varis...
 
40+ täälläkin... kuopus 4kk ja epäilen myös olevani raskaana....
toiseksi nuorin on 3v ja hänen jälkeen oli kolme keskenmenoa ennenkuin tärppäsi. nyt kyllä ajattelin, että lapsiluku olisi täynnä, mutta... tämä olisi jo seitsemäs, vanhimmat kyllä ovat jo maailmalla, esikoinen odottaa toistaan.
apua, mitä minä teen!!!!!!????
 
tämä mummu rohkaisi itsensä ja teki testin. miinusta se näytti... olin jo ihan pikkuisen alkanut hyväksymään sitä, että vielä yhden vauvan olisin saanut... mutta ehkä näin on kuitenkin parempi.
miten ap, joko olet testin tehnyt? eikö raskaus olisi sattunut nyt hyvään saumaan?
:hug: jaksamista sinulle!!
 
pullamunkki
Minkä testin teit. Mulla sama tilanne- katso muut viestit- ja tänä aamuna rohkaistuin tekemään Apteekin viestin. VOinko luottaa negatiiviseen. Kuukautiset ainakin kuukauden myöhässä-ellei kaksikin. Kävin jo tuolla vaihdevuosisivuilla ja kyllähän ne oireet niihinkin sopisivat...
Hikoilua öisin, palelua iltaisin, aamuyön heräilyä jne.
Yritin jo lähikaupasta katsella uutta testiä, muttei ollut.
 

Yhteistyössä