Pelottaa lastenvalvoja : (

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Huomenna exän varaama aika lastenvalvojalle. Mua pelottaa ja jännittää nin paljon että oksettaa. Se haluaa yksinhuoltajuuden tavattuaan naisen jonka luo haluaa nyt muuttaa lapseni kanssa. (Siis pitkän matkan päähän.)

Tänäänkin se jekutti mut hakemaan lapsen päivähoidosta ja sit nosti hirveän haloon siitä että olin yrittänyt ryöstää lapsen hänen hakuvuorollaan.

Pelottaa niin hirveesti että yrjöttää.

Mä en vaan tiedä miten mä voin mennä sinne ja olla samassa huoneessa sen ...äärimäisen ilkeyden kanssa. Ja kuunnella sen valheita ja mustamaalauksia ja mitä vielä. En uskalla edes ajatella. Ja töitäkin pitäis pystyä tekemään vielä sen jälkeen huomenna. Miten niitä juttuja voi ees kuunnella rupeematta vaikka itkemään? (Tiedän vähän mitä on tulossa, hirveää vääristelyä ja kieroja tilanteita jotka hän on 'lavastanut' niinkuin tänpäiväinen 'sattuma')

Mahassa vaan kiertää, ja oon jo nyt ihan halvaantunut kauhusta. Siis että joudun ihan oikeesti taistelemaan äitiydestäni kuin jossain kauheessa saippuaoopperassa, paitsi että tää on henkilökohtaista.

Apua. Miten ihmiset kestää tätä?
 
"mii"
Olen niiiin pahoillani tilanteestasi! Toivon että sinullle osuu asialliset ja osaavat viranomaiset asiaasi hoitamaan. Ole rehellinen ja kerro täsmälleen miltä tuntuu. Älä paisuttele asioita mutta älä jätä myöskään mitään kertomatta. Tsemppiä tuhannesti!
 
Yksinhuoltajuuden saa vain oikeuden kautta ja silloin pitää todistaa kliinisesti että äiti on alkkis, narkkati tai hullu. Yleisin vaihtoehto - yhteishuoltajuus. ilman sinun lupaa kukaan ei päästä lasta asumaan isän luona. Älä stressaa. T. eronnut 3 v sitten kolmen lapsen äiti.
 
"vieras"
Muistan niin tuon tunteen. Olen pahoillani puolestasi. Tässä kuitenkin pari vinkkiä:

Lastenvalvoja ei voi määrätä kenellekään yksinhuoltajuutta eikä sitä tänä päivänä juuri annetakaan vaan yhteishuoltajuus on normi. Ja eiköhän nuo yksinhuoltajuudet jaeta käräjäoikeudessa ellei toinen vanhempi vapaaehtoisesti luovu huoltajuudesta. Lv vahvistaa 1) huoltajuudet, 2) tapaamiset sekä 3) elatusavun.

Tapaamisista sovittaessa vahvoilla on yleensä se vanhempi, joka jää asumaan lasten vanhaan kotiin tai tutulle alueelle. Näin ei lapsen hoitopaikka/koulu/kaverit jne. muutu. Se joka muuttaa kauas on heikommassa asemassa.

Lastenvalvoja ei päätä mitään. Te vanhemmat päätätte ja lv toimii vain leimasimena. Voi antaa toki suosituksia.

Älä allekirjoita mitään papereita huomenna lastenvalvojalla. Lue niitä rauhassa kotona läpi ennen allekirjoittamista. Pelokkaassa, sekavassa mielentilassa ei välttämättä tule ajateltua kaikkia yksityiskohtia.

Kysy apua kokeneemmilta. Suositeltava palsta kiianmaa.com/eroperhefoorumi. Siellä on jos jonkinlaisessa liemessä keitettyä vertaistukea. Asiallinen palsta.

Paljon voimia tulevaan!
 
ap.
Kiitos.

Ja tiedän kyllä että oikeuteen vie tiemme jos sopua ei synny. Sinänsä en siis pelkääkään itse lastenvalvojaa vasan sitä paskamyrskyä mikä sieltä on tulossa. : (
Isän suunnitelmissa on osoittaa minut hulluksi. Tiedän että pohjansa on olematon ja että kaivaa asiaa riitauttamalla lopulta omaa hautaansa, mutta herranjumala mitä pitää psyykkeen kestääkään tässä matkan varrella. Hohhoijaa.... Olen jo nyt joutunut vastaamaan nöyryyttävän monta kertaa kysymykseen että "No mitä pohjaa sillä on? Ootko sä joskus lyönyt lastasi?" Ei, en ole. Musta on vaan ihan hirveetä että mä joudun ylipäätäänsä todistelemaan näitä asioita.

Huh huh. Ei kai auta kuin yrittää olla ajattelematta asiaa. Katsoa mitä eteen tulee.
 
"Jaana"
Sinä jännität/pelkäät entistä miestäsi ja tuo tilanne siellä huoneessa voi tämän takia olla
sinulle vaikea paikka pitää puolesi, varsinkin jos entinen miehesi on tuollainen mitä kerroit.

Tuo on jo huomenna, mutta onko mitään mahdollisuutta saada sinun kaveria sinne kanssasi henkiseksi tueksi, jolloin olisit hiukan vahvempi siellä.
Äitisi, isäsi, sisarus tai lapsen kummi tai joku muu
 
fdfs
ap...mä luulen että tän isän se täytyy todistaa että et olisi kelvollinen lähivanhemmuuteen.. Oletus on, että sä olet hyvä vanhempi...

mutta kamala tilanne tosiaan.
 
Mulla vähän vastaavanlaisia kokemuksia. Mulla oli läheisiä tukena, jotta jaksoin ja jotka paukutti mun päähän, että en ole hullu vaan minä ajattelen oiekasti lasten etua. Oikeuteen mentiin ja vaikka se aika kun odotettiin käsittelyä ja lopulta päätöstä oli helvetin stressaavaa niin se kannatti. Uskalsin nousta sitä ihmistä vastaan, puolustaa itseäni ja lapsiani. Tämän jälkeen mun ei ole tarvinnut kuunnella sanaakaan hänen valituksiaan, vaan annan hänen jurputtaa aivan yksinään. Taistele. Taistele oman kunnioituksesi puolesta, taistele lastesi puolesta. Toivottavasti ei tarvitse teidän lähteä oikeuteen asti, mutta jos tarvitsee hanki hyvä asianajaja ja ole täysin rehellinen hänelle. Tsemppiä lastenvalvojalle, ja tosiaan kerro samat kuin täällä ja muista pitää äidin oikeuksistasi kiinni.
 
"vieras"
Ne lastenvalvojat on nähneet kaikenlaista. Omaa kokemusta on kolmesta, joista kaksi olivat oikeudenmukaisia, ja yksi selvästi suosi äitiä. Voisit ehkä soittaa sille valvojalle jo ennen menoa ja selittää tilanteen, että jännität ja pelkäät exäsi mustamaalaavan sinut. Tietää sitten suhtautua tilanteeseen. Kerrot siellä vain totuuden, monesti valehtelijat (jos exäsi kertoo valheita) puhuvat tuollaisissa tilanteissa itsensä pussiin.
 
ap.
[QUOTE="Jaana";27129902]Sinä jännität/pelkäät entistä miestäsi ja tuo tilanne siellä huoneessa voi tämän takia olla
sinulle vaikea paikka pitää puolesi, varsinkin jos entinen miehesi on tuollainen mitä kerroit.

Tuo on jo huomenna, mutta onko mitään mahdollisuutta saada sinun kaveria sinne kanssasi henkiseksi tueksi, jolloin olisit hiukan vahvempi siellä.
Äitisi, isäsi, sisarus tai lapsen kummi tai joku muu[/QUOTE]

Joo, nyt ei ole sellaista mahdollisuutta, enkä oikein tiedä ketä pyytääkkään. Mutta olen kyllä päättänyt saada tavata lastenvalvojaa kahden kesken uudelleen. En usko välttämättä saavani asioitani edes sanottua tuossa tilanteessa. Luultavasti tulen tarvitsemaan myös ihan selkeää neuvonantoapua.
 
En voi kun tsempata :hug: ÄLÄ ALLEKIRJOITA MITÄÄN! Itellä homma menee lähes samaa rataa ja ollaan kohta käräjillä. Älä anna exän pelotella, se ei voi pakotta sua mihinkään. Tapaamiset eeillisinsi ettei se painosta sua pelkällä olemuksellaan.
 
ap.
[QUOTE="joku";27130089]kun ex pyytää hakemaan vuorollaan pk:ta niin pyydä tekstarina pyyntö ja säilytä se, niin voit todistaa että PYYNNÖSTÄ hajit.[/QUOTE]

Tää on ollutkin käytäntö. Ts. kuittaa hakuaikansa etukäteen että tiedän. Nyt ei niin tehnyt, eli sen enempiä ajattelematta hain lapsen, ja oletin että isä hakee seuraavana päivänä. (Oltiin sovittu että on luonani 9 pv. 9 viikonpäivää ja 9 vuorokautta voivat tarkoittaa eri asioita.) Että sinällään mulla ei oo tästä tempusta osoittaa yhtään mitään kuin olettamus. (Olen itse varma tarkoituksenmukaisuudesta, noudattaa samantyyppistä kaavaa, jolla on yrittänyt saada minut pois tolaltani lapsen nähden.) Toisaalta tekstiviesteistä löytyy kyllä muunlaisia, ihan selkeitä metkuja mustana valkoisella.
 
eronnut äiti
että hoet että että haluat tukea lasten tai lapsen ja isän välistä suhdettä että olet valmis tekemään kaikkesi sen eteen. Älä hauku äläkä mustamaalaa isää vaikka hän sanoisi mitä tahansa. Ole vahva ja aikuinen. Vaadi vain elatusmaksut ja selvät tapaaamisoikeudet isälle. Tällätavalla on jokainen lV puolellasi ja isällä ei ole mitään mahdollisuuksia. Aina hän voi vetää sinut oikeuteen mutta lastenvalvoja tulee puoltamaan sinua...älä provosoidu mistään
 
mon
TÄRKEÄÄ! Pysy rauhallisena vaikka mitä solvauksia ja valheita kuulisit!! Itke jos itkettää, mutta älä huuda tai ala haukkumaan/kiihdy! Lastenvalvoja huomaa kyllä, kuka on rehellinen ja rauhallinen, vakaa vanhempi! Kerro toki, mitkä asiat ovat valetta jne, mutta ole aikuisempi ja fiksumpi! Se ratkaisee todella paljon!!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja eronnut äiti;27130157:
että hoet että että haluat tukea lasten tai lapsen ja isän välistä suhdettä että olet valmis tekemään kaikkesi sen eteen. Älä hauku äläkä mustamaalaa isää vaikka hän sanoisi mitä tahansa. Ole vahva ja aikuinen. Vaadi vain elatusmaksut ja selvät tapaaamisoikeudet isälle. Tällätavalla on jokainen lV puolellasi ja isällä ei ole mitään mahdollisuuksia. Aina hän voi vetää sinut oikeuteen mutta lastenvalvoja tulee puoltamaan sinua...älä provosoidu mistään
Niin, näinhän oikeasti haluankin. Ei mulla ole mitään ässää hihassa joka osoittaisi että ex olisi kelvoton isä (olkoonkin kelvoton muilla tavoin), enkä koe oikeudekseni pelkän loukatun ylpeyden takia alkaa heitellä kapuloita lapsen ja isän välisen suhteen rattaisiin. (Vaikka isä niin väittääkin... : ( )

Elatusmaksuja isä ei ole suostunut maksamaan, enkä ole "viitsinyt" tapella aiheesta. ...nyt olen kuitenkin ollut taloudellisesti tiukilla työkuvioiden muuttumisen takia, enkä enää näe että isästä olisi arkeemme muuten tarvittaessa tukea... Pitänee uskaltaa ottaa asia puheeksi. (Lähes kaikki kulut maksan minä.)
 
"vieras"
TÄRKEÄÄ! Pysy rauhallisena vaikka mitä solvauksia ja valheita kuulisit!! Itke jos itkettää, mutta älä huuda tai ala haukkumaan/kiihdy! Lastenvalvoja huomaa kyllä, kuka on rehellinen ja rauhallinen, vakaa vanhempi! Kerro toki, mitkä asiat ovat valetta jne, mutta ole aikuisempi ja fiksumpi! Se ratkaisee todella paljon!!
Eukko sano taika sanan et saa nähdä lapsia ja se on meidän päätös. Kiehuin. ai tätä!

Niin itse hillintää!
 
Tuota jos teillä on ok sosiaaliasiamies niin hänetkin voisi pyytää mukaan(näin mä tein aikanaan). Mut ei sulla mikään hätä ole, mutta älä tosiaan allekirjoita papereita siellä,sanot että haluat luke ane rauhassa. älä provosoidu. ja älä mielellään edes itke, ole rauhallinen ja asiallinen koko ajan. Äläkä ala solvaa takasin tms.

Mutta lastenedun valvojalla on vain oikeus vahvistaa sopimus,mutta jos toinen vanhemmista vastustaa laadittua sopimusta niin sitten se jää siihen ja toinen voi sit vetää asian oikeuteen, mutta se on hidas tie.

Eli mikään ei muutu huomenna, tul imitäö tuli. eli rentoudu.
 

Yhteistyössä