pelottaa

Hei,

Onko kellään kokemuksia vastaavasta: edellisen kierron pituus oli vain 21 päivää, ja menkat alkoivat taas eilen, tällä kertaa kierron pituus vain 16 päivää..

Yritämme lasta (minä 28, mies 31), pelottaa kun tämä tuskin lupaa mitään hyvää...

Neuvoja?
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 11:14 ellu kirjoitti:
Hei,

Onko kellään kokemuksia vastaavasta: edellisen kierron pituus oli vain 21 päivää, ja menkat alkoivat taas eilen, tällä kertaa kierron pituus vain 16 päivää..

Yritämme lasta (minä 28, mies 31), pelottaa kun tämä tuskin lupaa mitään hyvää...

Neuvoja?
Milloin olet jättänyt ehkäisyn pois ja mikä ollut käytössä? Pillereidenhän jälkeen menkat voivat hakea omaa "uomaansa" jonkin aikaa. Itselläni oli myös kerran kierto vain 15 päivää.
 
Missä vaiheessa olet bongannut oviksen? Jos vuoto alkaa esim. kp15 ja kestää vain lyhyen aikaa (päivä-kaksi) ja on niukka, kyse saattaa olla ovulaatiovuodosta.

Kun täti tulee kp 21 niin sanoisin, että on suht normaalia, joillekin se on ihan "normaali" kierto.

Jos siulla tilanne jatkuu useamman kierron niin varaa aika lääkäriin. Teroluteilla tuon kierron saa yleensä normalisoitua. Tsemppiä teille vauvantekopuuhiin :wave: Ja isot peukut :heart: <br><br>
 
Mulla vaikuttaa stressi. Yleensä kierto 26-28, mutta kun hakeuduttiin hoitoon oli mm. 21.

Kannattaa hakeutua tutkimuksiin mm. kk.kierron kartoitus. Mittaavat kierron erivaiheiden hormonipitoisuudet.

Tsemppiä :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 13:35 mimoniandra kirjoitti:
Missä vaiheessa olet bongannut oviksen? Jos vuoto alkaa esim. kp15 ja kestää vain lyhyen aikaa (päivä-kaksi) ja on niukka, kyse saattaa olla ovulaatiovuodosta.

Kun täti tulee kp 21 niin sanoisin, että on suht normaalia, joillekin se on ihan "normaali" kierto.

Jos siulla tilanne jatkuu useamman kierron niin varaa aika lääkäriin. Teroluteilla tuon kierron saa yleensä normalisoitua. Tsemppiä teille vauvantekopuuhiin :wave: Ja isot peukut :heart:
'


Tää ei ole kovin niukkaa :(
Teroja ei ehdi aloittaa, ennen kuin menkat on taas alkanut :\|
 
Moi!
Minäki oon lopettanu pillerit jo puolitoista vuotta sitte ja viime talveen asti kierto oli aina tasan 28 pvää. Nyt on tainnu alkaa stressiä pukkaamaa kun on ollu 31 pvää ja joskus 21 pvää... Itelläni veikkaan ainaki ihan vaan stressiii :headwall:
 
Sama täällä. Meillä oli kohtukuolema marraskuussa ja synnytyksen jälkeen kierrot oli mitä sattuu. ensin oli kaks kiertoa 19 päivää, sitten sain Terot, joilla kierrot oli muistaakseni 25,23,26,15(!!!) ja 26. Sen jälkeen jätin Terot pois ja luomukierto oli 23 päivää. Nyt on eka kierto clomeilla ja kp 24, eikä vielä tietoakaan menkoisat (*koputtaa puuta*).

Mulla ainakin ihan selvä syy oli, että en ovuloinut. Ovistesteihin en saanut kuin haamuja ja ultrassakin kun katsottiin joku kierto kp 11, niin ei siellä mitään munasoluja kasvanu. Nyt clomikerron ultrassa kp 11 olikin sitten 3 follikkelia kasvamassa =)

Normaali kk kierto on 21-35 päivää. Jos on alle 21, niin tuskin ovuloi. Ovishan tapahtuu 14 vrk ennen seuraavia menkkoja eli 21 kierrolla se olis jo kp 7, jos menee sitä pienemmille kiertopäiville, niin silloinhan on vielä menkat, eikä ovis mielestäni tule koskaan vuodon aikaan(??)
 

Yhteistyössä