Pelottaako tehy:n joukkoirtisanoutuminen???

Ihan vaan mielenkiinnolla utelen, että pelottako teitä joilla laskettuaika nyt kun tehy:läiset uhkaavat irtisanoutua?
Itse en ole raskaana nyt, mutta tästä ollaan keskusteltu tuolla lapsien kerhoissa pienten lasten äitien kanssa ja olen ajatellut vaan, että itse olisin ainakin varmasti peloissani!
Vaikka lupaavathan ne synnytykset hoitaa, mutta miten? Se on sitten jo toinen asia. Esikoista synnyttäessäni laitoksella oli monta muutakin (muistaakseni 7 samaanaikaan salissa) yöllä siis, jolloin vuorossa oli kolme kätilöä ja silloin kaikki ei luonnollisesti saanut kätilöä luokseen kokoajaksi ja se ei siinä tilanteessa ollut kauhean mukavaa kun ensimmäistä kertaa olin synnyttämässä, niin mitäpä se on sitten kun synnyttäjien määrä nousee, kun osa laitoksista siirtää potilaansa muualle? Kuulemani perusteella esim. Helsingistä ja Tampereelta siirtyisi synnyttäjiä Hämeenlinnaan???
 
Miulla on la 18.11. ja kyse on esikoisestani. Mie pelkään ihan hulluna, että mitä miun pikku-vauvalle käy, jos synnytys ei menekään hyvin ja kätilöt on kotona irtisanoutuneena... :'( :'( :'(

Viimeisillään raskaana odottavan äidin kuuluisi tehdä ja ajatella muuta kuin valvoa yötolkulla ja huolesta sykkyränä itkeä ja miettiä että miten tästä selvitään...

Kohtalon toverit on tosi vähässä ja tuntuukin että kannan tätä palkoa ja surua yksin sisimmässäni. Omassa neuvolassanikin tänään, kun soitin sinne, annettiin vain "eioo"ta. Hyö yksinkertaisesti eivät tiedä yhtään, että mitä tulee tapahtumaan ja siksi eivät osaa auttaa hätäisiä äitejä mitenkään...
 
Kirjoitin äsken tähän, mutta saitti taas temppuili ja teksti hävisi bittiavaruuteen :(

Itseäni kyllä jännittää ja pelottaakin. Esikoiseni syntyi suunnitelulla sektiolla, joten siinä leikkaavalla gynekologilla/lääkärillä oli suuri osuus, kätiläkin oli toki paikalla. Nyt uusi tulokas, la 2.12, on oikein päin, joten alatiesynnytys on mahdollinen...

Ei kai se auta, kun turvautua yksityiseen, kuten olen joutunut molemmissa raskauksissa ultrissakin tekemään, omakustanteisesti ne hankkimaan :/

Koko tilanne on ihan älytön. Vaikka hoitajat ja muutkin korkeastikoulutetut matalapalkkaiset naisavalta-alat tarvitsevat palkankorotukset, luulisi hoitajien ja Tehyn tajuavan, ettei kerralla noin suurelle määrälle voi tuollaisia liksoja maksaa. Hoitajat valittavat työolojaan, ettei ole tarpeeksi henkilökuntaa jne. eivät taida ottaa huomioon, että tuollaisten korostusten jälkeen on henkilökuntaa vielä vähemmän, yksin raha ei tätä ongelmaa poista.

Juttu on karannut käsistä, toivottavasti osapuolet tulevat toisiaan vastaan, eikä ihan älyttömät irtisanoutumiset toteudu; hullua on sekin, että hoitajat kuvittelevat pääsevänsä samoilla eduilla takaisin töihin, ainahan lakossa menetetään, irtisanoutumisista puhumattakaan.
 
Siis millon se lakko alkaa jos alkaa?
Mulla on LA 3.11. ja rd:n takia harkitaan käynnistystä 12.pvä...sillon ei varmaan vielä siis oo lakkoa???
Kai siellä nyt ees joitain on töissä ja hoitamassa synnytyksiä?
Kuulostaa kyllä aika kamalalta. Ja mä en oo yhtään seurannu tota ku oon aatellu et ei se mua mitenkään koske, et pakkohan siellä on olla henkilökuntaa paikalla!!! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Justine:
Siis millon se lakko alkaa jos alkaa?
Mulla on LA 3.11. ja rd:n takia harkitaan käynnistystä 12.pvä...sillon ei varmaan vielä siis oo lakkoa???
Kai siellä nyt ees joitain on töissä ja hoitamassa synnytyksiä?
Kuulostaa kyllä aika kamalalta. Ja mä en oo yhtään seurannu tota ku oon aatellu et ei se mua mitenkään koske, et pakkohan siellä on olla henkilökuntaa paikalla!!! :eek:




Alkaa 19.11 kun hoitajat jättävät työnsä jos totetuu
:/ :'(
 
c81
Tämän päivän Kymen Sanomissa oli että KOKS siirtyy seuraavaan aaltoon irtisanomisia myös. Nyt alkoi hermostuttamaan. Lähinnä jos ennen aikoineen alkaisi synnytys - niin se sattuisi tuohon pahimpaan työtaistelutilanteeseen. Kyllä se hermostuttaa.. Jos on normaalisynnytys, niin luulen olevani vain tyytyväinen, jos kätilö EI OLE koko ajan siinä, mutta poikkeukset pelottaa. :(

*muoks* Niin. l.a on vasta helmikuussa.
 
Täällä la 25.11, joten just siinä rytäkän aikoihin. Muuten ei peloita, muuta kun jos jotain häikkää synnytyksen aikana tulee... tai jos kätilö ei pysty olemaan paikalla, seuraamassa kulkua. Ensimmäisen lapsukaisen kanssa sydänäänet romahtivat ja silloin tuli kiirus ja tupa oli täynnä tätejä painamassa mahasta et lapsi saadaan ulos. Lopulta imukupilla tuli, mutta jos ei ole väkeä, niin mitenkä se sitten tehdään????? Pikkupaniikki varmasti iskee siinä vaiheessa :headwall: Yritän tässä kuitenkin olemaan liikaa miettimästä asiaa... Lisää vaan tuskaa.
 
Olen varmaan vähän turhan luottavainen Suomen terveydenhuollon suhteen, vaikka henkilökuntaa puuttuisikin. Esikoista odotan, laskettu aika ensi viikolla, mutta en osaa jännittää etteikö asiat menisi hyvin. Tai ainakin jotenkuten sujuisi.

Vaikka ruuhkaa on, niin ne synnytykset kyllä hoidetaan. Ja pikainen kotiututtaminen kuulostaisi loistavalta.
 

Yhteistyössä