pelottavaa

mitä te teette, kun kolmivuotias saa kohtauksia vieraissa ollessaan?
siis, että kun tulee roikkumaan kahvipöytään ja kun hätistelen kauemmaksi, niin heittäytyy lattialle ja alkaa ulvomaan suureen ääneen ja vilkuilee välillä huomataanko.

mitä, kun olette vieraissa ja lapsi pompottaa tyyliin: sinä istut siinä, sinä menent tähän, sinä et mene minnekkään?

me olemme menossa minun vanhempien luo jouluksi ja minulla pelottaa lähteä sinne lapsen kanssa.

olen alkanut välttelemään sitä, että minun kaverit käy luonani, lapsi on niin kenkku.
leikkipuistossa sama juttu, emme ole koskaan voineet käydä leikkipuistossa, lapsi ei tottele, heittelee hiekkaa ja kun kiellän, hän alkaa huutamaan. eikä lopeta. tilanne päättyy siihen, että nöyryytettynä lähden pois.
 
Tiedän että tuo on tosi rasittavaa. Monen lapsen äitinä kokemusta on. Ei vaan saisi antaa periksi, pitäisi vaan lapsen saada purkaa
kiukkunsa... kolmevuotias on kuitenkin vielä pieni ja uhmaikä menossa, mutta voisiko olla apua jos määrätietoisesti rähinätilanteessa tekisi lapselle selväksi että aikuiset ovat ne jotka
määrää, ja/tai veisi lapsen toiseen huoneeseen.? Nämä ovat nyt vaan sivullisen neuvoja joten ei kannata ottaa kovin vakavasti.
Ainahan on niin että äidistä tuntuu että muut osaisivat minun lapseni hyvine neuvoineen kasvattaa paremmin.
Tiedän vaan erään lapsen jonka sääntöjen mukaan perheessä elettiin kauan ja liian paljon, siis annettiin lapsen päättää, niin nyt on tosi pahoja vaikeuksia. Lapsi on koulussa ja päivä voi alkaa heti erimielisyyksillä monista asioista.
 
meidän poika tietää sen, että muut lähtee heti leikkiin mukaan ja antaa periksi, kun kahdestaan olemme, tilanne on eri..

sen takia niin raivostuttavaa..
kun tietää, että poika pelaa omaan pussiinsa..

se oikein aina kiukkukohtauksensa aikana vilkuilee, että huomataanko me..

 
meillä sama homma mut poika on jo 4,5 v neuvolassa puhuin asiasta niin sanoivat et menee ajan mittaa ohi pitää vaan olla tiukkana oli sitten vaikka kaupassa,meillä vielä pahentaa poitsun käytöstä toukokuussa syntynyt tyty kun on mustis
 
a-k79
tuttua tarinaa 3v3kk meidän uhmaikänen pikkuneiti, aina kun ilmoittaa että ruoka-aika niin mä en sit ainakaan syö, mä en tykkää, en jaksa yms. sama nukkumaanmenon kanssa, tykkää kyl että luetaan mutta ku pitäis ruveta nukkuu niin voi hyvin pari tuntia vinkua äitiä sängyssä tms. meillä kans tilanetta "pahentaa" 3kk pikkuveli, vaikka hoitaakin kovasti.

mut tänään taas kaupassa karjus, mut mä en itse välitä jos ihmiset ei tajua niin sit ei mut itse en kyl hyssyttelemään rupea!! kylässä sit usein heitän vitsiks koko esityksen ja se usein auttaa!!

eilen ostettiin kuuseen koristeita ja oli sit sellasia "lahjapaketteja niin eikös tää menny kuorimaan niitä (onneks ei kaikkia ehtiny) :)

tänään sit siivosin huonetta niin oli sellaseen isoon muumiin (rengasheittopeli ku saa pohjan auki) pissannu eikä enää mitään hajutonta neidin pissa ole, joten voitte kuvitella ettei haissu hyvälle.. samal haisi legolaatikko, joten eiku legot "kylpyyn"..

tuntuu välil että kuinka voikin keksiä kaikkee noin älytöntä, helpottaisko tilannetta jos olis päiväkodis (nyt on aamupäivät puistos)
 
just 3-vuotiaana oli pari tuollasta kohtausta mutta ei siinä auta kuin kuunnella huudot, ei nyt ainakaan pillin mukaan tanssia. valitettavasti tuntuu että noita jotka vielä on saaneet elää kuin olisivat ainoita ihmisiä maan päällä, on aivan liikaa. vielä 4-5-vuotiaissakin on suuri osa lapsista sellaisia pompottajia, jotka kotoa tulee päiväkotiin . ennen oli liian kova kuri suomessa, nyt mennään liikaa lasten pillin mukaan. ei mun mielestä ole kiellettyä sanoa että "suu kiinni" jos alkaa määräilemään paikkoja tai olemaan toisille epäkohtelias tai hiekkaa heittämään niin sanottava vaan että lopeta ja jos ei mene perille niin lähdetään pois kun ei ihmisittäin osata olla.
 
Mä en oo siitä moksiskaan jos lapsi kiukuttelee vieraissa samalla lailla kuin kotona. Samat rajat pidän joka paikassa. Ehkä yritän puhua vähän kauniimmalla äänensävyllä vieraiden kuullen kuin tulis kotona sanottua :saint: mut muuten komennan yhtä lailla.
 

Yhteistyössä