peräkkäin tulleiden lasten vanhemmat

  • Viestiketjun aloittaja surenkorento
  • Ensimmäinen viesti
surenkorento

Jos teillä on kaksoset tai lapset pienellä ikäerolla, miten olette ratkaisseet vaunu/-ratasongelman? Onko teillä vaunuissa sisaristuin, käytössä kaksosten rattaat vai miten muuten?

meille on tulossa lapset ikäerolla 1v 1okk ja pohdin mikä olis paras vaihtoehto. Kertokaa kokemuksianne!!
 
typykät
kyllä kaksostenrattaat kannattaa hankkia tuolla ikäerolla. ja sellainen, missä erilliset käntyvät selkänojat, koska saattaa se esikoinenkin vielä tirsat ottaa rattaissa =)
 
Meillä lasten ikäero on 1v.7kk ja käytössä on sisaristuin. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Vie vähemmän tilaa kuin kaksostenrattaat ja istuimen saa laitettua alas jos lapsi ei ole mukana tai muuten vain kyydissä.
 
Meillä oli kahdella ensimmäisellä lapsella ikäero 1v2kk ja käytettiin ensin tavallisia vaunuja sisaristuimen kanssa ja sitten möin ne, koska silloiseen autoomme ne ei mahtuneet semmoisenaan ja ostin kaksosten rattaa erillisillä selkänojilla emmaljungan grizlyt (miten lie kirjoitetaan), ne meni kasattuna pienempään tilaan, mutta olivat minun mielestä liian avoimet pienelle vauvalle nukkumapaikaksi. Eli kokemukseni perusteella suosittelen vaunu ajalle sisaristuinta ja myöhemmin tavallisia perus kaksostenrattaita.
 
Jos lastenne ikäero on 1v 10 kk niin sitten ei välttämättä tarvitse mitään... Meillä ikäeroa 1v 11kk eikä tarvittu mitään vekottimia, seisomalauta ostettiin, mutta meillä ei sitä juuri käytetty vaan isompi käveli lähestulkoon kaikki matkat. Jos olimme kahden vanhemman voimin liikkeellä ja käveltiin pitkiä matkoja niin sitten oli vaunut ja matkarattaat mukana. Ja nuoremmanhan voi välillä laittaa rintareppuun tai kantoliinaan niin isompi voi "levähtää" rattaissa.
 
Meillä lasten ikäeroksi tuli 1 v 4 kk ja hommattiin sisarusrattaat. Tälläin talvella niillä on ollut todella vähän käyttöä, kun esikoinen ( 1v 11kk) kävelee ja istuu pulkassa kun ollaan ulkona lenkillä tai lähdetään pois pihasta.
 
meillä on lapsilla toi sama ikäero ja just olen hankkimassa kaksóstenrattaat koska seisomateline ei toiminu meillä.lapsi ei jaksanu seistä siinä ja meilä on vielä lisänä uhma vaihe joten muutaman hikisen taistelun jälkeen luovutin koska lapsi ei halunnut laudalle ja sai raivarit ja makas vaan maaassa niin silloin päätin et kaksostenrattaat hankitaan(käytetyt kylläkin,koska käyttöaika todennäköisesti aika lyhyt).helpompi kuljettaa vauvaa ja vaikka sitä raivoavaa pari vuotiasta kun saa senkin rattaisiin ja valjaisiin kiinni.
 
Meillä tulee kanssa ikäeroksi 1v 10kk ja olen ajatellut ostaa jostai käytety kaksostenrattaat koska olemme aika liikkuvia ja kyllä alle kaksi vuotias vielä nukuu päiväunet ja silloin jos ollaan Rannalla, Kylässä, Eläintarhassa, Jalkapallo ottelussa tai missä tahanssa muussa paikassa voi molemmat nukkua!
Ja muutenkin teemme pitkiä kävely retkiä ja ei kaksivuotias jaksa pitkiä matkoja kävellä.
 
Meille tulee lapsille ikäeroa 1 v. ja 6 vk. ja kaksostenrattaat olen hankkinu käytettynä. Niissä on erilliset selkänojat. Olivat kuulemma uutena maksaneet 750? ja mä maksoin niistä 300? eli vähän alle puolet. Vauva syntyy kuukauden päästä (tai ainakin LA on silloin :)) joten en osaa sanoa miten käytäntö toimii.
 
Eihän noi lapset nyt ihan peräkkäin tule, jos ikäero 1v 10 kk. Eikös se ole lähes 2 vuoden ikäero, ja aika lailla tavallinen ikäero lapsille.

Se vaunuasia varmaan riippuu perheestä, miten pitkiä matkoja teette ja onko lapsi innokas kävelemään.
 

Yhteistyössä