Peräpukamat ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja Pukama
  • Ensimmäinen viesti
Pukama
Hei!
Olen raskaana, rv32, ja minulle on ilmaantunut 2 peräpukamaa. Osaako joku sanoa että voidaanko ne poistaa ( hirttää ) synnytyksen yhteydessä, jotta säästyisin yhdeltä ylimääräiseltä lääkärireissulta?=)

Kiitollinen vastauksista,

Pukama-06
 
Milla magia
enpä tiedä tehdäänkö siellä tuollaisia toimenpiteitä. Mutta synnytyksessä saat niitä tuplasti lisää. Mulla ei ennen synnytystä ollut mitään, sen jälkeen oli kun perunapeltoa takapuoli.... mutta nyt reilun vuoden kuluttua ovat taas sisuksissa ja oireettomia kunhan vatsa toimii.

Olen ymmärtänyt et ekas kokeillaan muut konstit ja sit "hirtto".

 
Amaryllis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 11:00 Pukama kirjoitti:
Tiedätkö, saako apteekista jotakin rasvaa tms. joka auttaisi peräpukamiin?
Tungen tähän väliin... Saa voidetta apteekista ilman reseptiä, en muista kyllä minkä nimistä se on. Mulle terkkari antoi lisäksi ohjeen, että vessassa käydessä voi paperin kanssa varovasti soremella painaa niitä sisäänpäin. Kuulostaa aika brutaalilta, mutta toimii, on testattu :D
 
apteekista saa monenmoista voidetta+puikkoja, ja jos ne ei auta pyydä lääkäriltä toisenlaisia,lähes niitä kaikkia voi käyttää raskausaikana. mulla ainakin oli ne niin kipeät ettei niihin voinut koskea, saatikka työnnellä, eivät kyll olis mihinkään enää mennetkään.suosittelen suihkutusta pyyhinnän sijaan. sekä lämpimiä istumakylpyjä. mulle tuo hirtto ei onnistunut (voidaan tehdä raskausaikana) vaan piti mennä myöhemmin leikkauttamaan ne, ja tosiaan pahenivat synnytyksen jälkeen ihan kamaliksi, tosi tuskaiseksi!!!!
toivottavasti sun paranee pia!
 

Yhteistyössä