peräpukamat

Tuli ja mojovat sellaiset. Oli tosi kipeät kauan ja istuminen lähes mahdotonta. Xyloproct-voide(joku tontapainen) auttoi jonkun verran, mut eipä ne muuta kun ajan kanssa hävinneet. Ilmakylvyt ja suihkuttelu myös lievitti kipua. Työntelin niitä myös aika-ajoin takas peppuun.
 
Tuli kaikissa synnytyksissä kolmas nyrkki peffaan. Nyt ovat kaikista pahimmat vaikka eivät kovin isot ole. Eivät vaan mahdu takaisin. Olis vaan helpompi olla kun sais ne sisälle. Istuminen tekee tuskaa.

Rektaalisalvat ei käy, koska saan aivan mahtavan ihottuman. :(

Ainoastaan liikunta, ilmakylvyt ja suihkuttelu auttaa.
 
toinen utelias
eikö noihin ole mitään leikkausta? ettei tarvitse kärsiä. miten semmoinen voide sit auttaa...pienentääkö vai poistaako kokonaan? itselläni on viikonpäästä laskettuaika ja pelottaa jo valmiiks noi pukamat. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 14:02 toinen utelias kirjoitti:
eikö noihin ole mitään leikkausta? ettei tarvitse kärsiä. miten semmoinen voide sit auttaa...pienentääkö vai poistaako kokonaan? itselläni on viikonpäästä laskettuaika ja pelottaa jo valmiiks noi pukamat. :(
On tarpeen tullen leikkausmahdollisuuskin mutta sitä ei yleensä tehdä ennen kuin lapset on tehtynä koska ihan sama vaikka yhden tai kaksi pukamaa leikkauttaakin, seuraava raskaus voi hyvinkin tuoda ihan uudet pukamat sitten.
 
joo minäkin haluan tietää et miten se rasva sitten auttaa. entäs ku minulla on niitä nyt ilmestyny ja synnytys lähestyy ni mites sen peräruiskeen kanssa? aika kivuliasta taitaa sit semmoinen homma olla näitten pukamien takia :ashamed: elikkä kannattaisko käydä ostaa sitä rasvaa ennen synnytystä? =)
 
Voida ei paranna, se lievittää kipua (puuduttaa). Jos ei ole pahat pukamat niin käyttää hetken voidetta tai peräpuikkoja niin pitäis tilanteen helpottaa. Pitää myös välttää ummetusta, ettei tarvitse junnata, joten kantsii juoda paljon ja syödä kuitupitoista ruokaa. Lääkäriin kantsii mennä jos niistä on paljon vaivaa.
 
Miten voi synnyttää kun on jo valmiina pahat peräpukamat??? Rasvat ja puikot ei auta, ei kuidut, veden juonnit ja pukamat ei pysy sisällä työnnettäessä.
Viikko laskettuun aikaan eikä pysty istumaan kunnolla. Ei voi kuvitellakaan ponnistavansa!!!
 
Minulla alkaa pukamat helpottaa, rasva puuduttaa mutta on myös pienentänyt pukamia aika paljon, jopa voin istua kovalla tuolilla.

Synnytyksestä tulee huomenna 2 vk. Liikunta auttaa vaikka toisin voisi kuvitella. Ja pitää muistaa juoda tosi paljon. Suihkuttaa useasti päivässä, auttaa kummasti. Kannattaa kokeilla istua pesusoikiossa jossa kuumaa vettä ja suolaa. Itse olen rasvannut 4-6 kertaa päivässä kun kaikki pukamat ovat ulkoisia.
 
Sama asia mietityttänyt, koska pukamia sekä sisäisiä että ulkoisia ilmaantunut jo raskausaikana. La:an n. 3 vkoa.. Hiukan jännitää mitä tuleman pitää. Neuvolalääkärillekin asiasta mainitsin ja hän neuvoi käyttämään tuota Sheribrock-voidetta ja suihkuttelemaan lämpimällä vedellä usein, jokaisen vessakäynnin yhteydessä, myös istumakylvyt voivat olla avuksi. Hiukan ovat neuvot auttaneet ja nyt istuminen onnistuu ilman ongelmia, mutta tuo synnytys tosiaan jännittää,tuleeko koko suoli ulos puskiessa ;)
 

Yhteistyössä