peräpukamista...

kärsin todella nolosta, PERÄPUKMISTA! kertokaa miten ne saa häviämään?? eikös niitä poisteta ihan lääkärilläkin, kokemuksia?? olen yrittäny apteekin peräpukamavoiteilla, mutta ei vaikutusta... takana kaksi synnytystä, siitä asti olen niitä voivotellut!! :snotty: :'(
 
ei peräpukamista taida ilman lääkärin apua ainakaan kokonaan päästä eroon, tahtovat aina uusiutua vaikka välillä rauhoittuisivat. mulle ne tuli kamalan kipeeksi 3 lapsen jälkeen. ja jouduin leikkauttamaan ne, enää ei mitkään hirtot auttaneet. kuukausi sairaslomaa ja se kyllä tarvittiinkin. ikävä vaiva mutta kovin yleinen! joten älä suotta noloile kyllä ne kirurgit ovat tottuneet niitä peräpäitä näkemään.
 
mulla myös
aivan kamalat pukamat, välillä ihan siniset ja isot,mutta sain ne silloin lopulta paranemaan. nyt raskauden loppuaikana tulivat takaisin,mutta hivenen pienempinä...onneksi sektio tulossa, muuten varmaan pullauttaisin koko takapääni synnnytyksessä pois.. \|O :ashamed:
 
anselmi83
minkä kokosia pukamien täytyy olla et alkavat leikkaamaan??
itellä nyt kolmannen synnytyksen jälkeen tullu peräaukonhaavaumien lisäksi peräpukamia, aika pieniä mun mielestä, mutta erittäin kivuliaita ja vuotavia...tai siis enhän minä tiiä vuotaako ne pukamat vai haavat, varmaan kummatki.
ONKO MUILLA PERÄAUKON HAAVAUMIA/HAAVOJA?? mulla niitä tullu joka synnytyksen jälkeen ja paranee vasta, kun imetyksen lopettaa...eli hormooneista johtuu.. ja ne vasta kipeitä on..joka vessareissu on ku synnyttämään menis..haittaa jo normaalia elämistä, ku pelottaa olla lasten kans yksin kotona, ku se vessas käynti on niin kamalaa, joskus ihan paniikki iskee... ei ehkä muita jaksa kiinnostaa, mut jos muilla kokemuksia, niin mielellään jakaisin... Kaikkia voiteita on käytetty, mut ei auta, sit kirurgin vastaanotolla kävin, nii ne olis leikannu jos olisin halunnu (leikkaukses katkastaan sulkijalihaksia peräsuolesta...) leikkauskaan ei kuitenkaa olis mikään helppojuttu, pidätyskyky ei muutenkaa oo mitenkää parasta luokkaa...
Meni osittain vähän aiheen vierestä.. :ashamed:
 
Peräaukon haavaumista: Olen myös kärsinyt em. vaivasta reilut puoli vuotta. Vaiva alkoi siis myös synnytyksen jälkeen. Sain kirurgilta nitrovoidetta, joka on auttanut hieman. Se rentouttaa sulkijalihaksen, jonka avulla ulostaminen helpottuu hieman. Kannattaa kokeilla. Ei tosin mielestäni täysin poista vaivaa. Itse ajattelin kuitenkin kärvistellä vielä tovin, ja mennä sitten leikkaukseen, ellei muu auta. Todella ikävä ja elämää rajoittava vaiva, olen myös sen huomannut. Tsemppiä muillekin, jotka kärsivät pukamista/ haavaumista!!!
 
Kiiralii
Ei niitä koon perusteella operoida, vaan sen mukaan että haittaako ne elämää vai ei. Ja jos on kipuja, niin tottakai pitää mennä lääkäriin. Mistä sä tiedät miten isoja ne on? Jos ne alkaa roikkua jo ulkona niin että ne näkee, niin olis pitänyt olla hoidossa jo ajat sitten.
 

Yhteistyössä