Perätila + napanuora kaulan ympärillä

  • Viestiketjun aloittaja Hilppa
  • Ensimmäinen viesti
Hilppa
Onko kellään kokemusta siitä et voiko alakautta synnyttää, vaik lapsi on perätilassa ja napanuora kaulan ympäril :'( Sen takia ei voida kääntää. Mulla on rv 38+1 ja haluaisin synnyttää alakautta, mut oon saannu kuulla kaksia mielipiteitä.. Liian vaarallista lapselle tai kyllähän se onnistuu. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että ei ole estettä ja tykästyi myös siihen, että en halunnut keisarinleikkausta. :attn:
 
Itse synnyin perätilassa napanuora x2 kaulan ympäri. TÄYSIN terveenä, ei edes solisluuvaivoja. Nopeampaa kai se napanuora kiristyy jos se on raivotarjonnassa kaulan ympäri??? Mutta sektio on varmaan hyvä vaihtoehto jos vähänkään askarruttaa...
 
Meillä synty tyttö sektiolla, päädyttiin leikkaukseen juuri tuon perätilan ja napanuoran vuoksi. Mielihyvin otin vastaan lääkärin puheet leikkauksesta. En ite olis missään nimessä alkanu alakautta tekemään kun ensimäinen oli kyseessä. Suosittelen vielä lääkärin kans keskustelua, nykyaikana on sen verran osaavat lääkärit, ajattelevat vauvan ja äidin kannalta kumpi vaihtoehto on parempi!
 
Hilppa
Kävin tänään neuvolassa ja juttelin kätilön kans et onko siin mitään riskejä..Ja sanottiin et ei mulle ois alakautta synnyttämistä suositeltu jos se olis katsottu vaaralliseksi..joten sain hyvän mielen siitä käynnistä.. Oli kiva kuulla kokemuksia..Anoppi oli juuri se joka pelotteli minua asialla. Sanoi suurinpiirtein, että lapsesta tulee kehitysvammanen ja minä luultavasti kuolen, jos alakautta synnytän, ku lapsi on perätilassa. Oon muutenkin tällä hetkellä herkässä mielentilassa joten järkytyin kyl kauheesti kun noin alkoi pelotteleen. :snotty:
 
äiti 81
itselläni oli myös vauva perätilassa kun aikoinaan synnytin. Synnytys tehtiin sektiolla, koska vauva oli niin iso. Halusin välttää kaikki mahdollisuudet että jotain tapahtuisi. Toki sektiokaan ei ole riskitön, se on kuitenkin leikaus jossa avataan vatsa täysi.

Itse olisin varmasti yrittänyt synnytystä, jos en tietäisi paria tapausta. Kaverini vauva kuoli kun jäi puristuksiin sisälle. Hänen vauva oli myös perätilassa.

Synnyttäminen on varmasti hyvä ratkaisu jos on niin paljon tilaa omien luiden välissä. Itse en meidän vauvaa halunnut synnyttä. Sanoin heti lääkärille että tahdon sektion ja sen sain.

kannattaa mielestäni miettiä tarkkaan. Jos lähdet synnyttämään on suurempi mahdollisuus että kesken kaiken joutuvat tekemään hätäsektion. Näin minulle sanottiin.
 
Ajattele ensin mikä olis lapselle paras vaihtoehto ja sit vasta itseäsi! Mulla eka oli perätilassa ja napaniora 2x kaulanympäri. Olin todella tyytyväinen sektioon, joka tehtiin mun ahtaan lantion vuoksi. Suunniteltu sektio on muuten paljon riskittömämpi vaihtoehto kuin hätäsektio!
 
En halua pelotella, mutta kyllä perätilasynnytys on aina jonkinlainen
riski.
Ei kukaan voi varmuudella sanoa - edes lääkäri-, että kaikki menee hyvin. Ei tietenkään myöskään, että ongelmia tulee varmasti.
Jokainen synnytys on omanlaisensa.
Omalla pojalla oli napanuora kaks kertaa kaulan ympäri,
mutta tuli raivotarjonnassa, eikä ongelmia ollut.

Ystäväni synnytti perätilassa oman vauvansa ja kertoi kokemuksen
olleen järkyttävä. Äidin jalat sidottiin kiinni ja lisäksi lapsi
jäi jumiin. Lopulta kaikki meni hyvin ja on nyt myöhemmin jopa
tyytyväinen, että sai synnyttää alakautta.
 
Hilppa
Mulla lantio on kuvattu ja sanottiin et sieltä kyllä mahtuu tulemaan. Vaikka eihän se tietenkään takaa sitä et lapsi ei jäis kiinni. Tällä hetkellä odottelen et synnytys alkaa (rv38+5) ja synnytän normaalisti jos ei tule mitään komplikaatioita. Viikon päästä uudestaan aika ä-polille siel arviodaan taas tilanne uudestaan. Toivon todellakin että kaikki menee hyvin. :\|
 
Hilppa
Tääl ollaan jo kotona..Keisarinleikkaukseen lopulta päädyttiin vauvan suuren koon vuoksi..Poika painoi tasan 4kg..Lapsivettäki oli liikaa..
Hieman oon pettyny et en voinu synnyttää alakautta, mut näin oli parempi vauvan kannalta, joten mitäs täs valittaan..ens kerralla sitten =)
 
JasunÄiti74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2004 klo 12:54 Hilppa kirjoitti:
Tääl ollaan jo kotona..Keisarinleikkaukseen lopulta päädyttiin vauvan suuren koon vuoksi..Poika painoi tasan 4kg..Lapsivettäki oli liikaa..
Hieman oon pettyny et en voinu synnyttää alakautta, mut näin oli parempi vauvan kannalta, joten mitäs täs valittaan..ens kerralla sitten =)
onnea koko perheelle! :flower: :hug:
 

Yhteistyössä