Perheen maksut puoliksi vai miten?

Kuinkas teidän perheessä hoidetaan laskut ja raha-asiat. Meillä 1 lapsi ja toinen tulossa. Itsellä jää käteen tällä hetkellä n. 500 e/kk (nyt saikulla, onneks tulot nousee kun jään äippälomalle) ja miehellä jää käteen 2500e, mies kuitenkin on nyt sitä mieltä, et kaikki laskut pitäis maksaa puoliks, kun hänelle jää niin vähän käteen :eek: :eek:
Onneks mulla on säästöjä, joita nyt sitten käytän. Olen kuitenkin itse maksanut vauvanvaunut, sängyn ja kaukalon, kun miestä ei kiinnosta ne hankinnat. Ai niin ja kimpassa ollaan oltu 9,5v.
 
maukku
Pistä vaan äijä maksamaan puolet vauva tavaroista,jos kerta sun täytyy paljon pienemmillä tuloilla pärjätä.. se on kyl kumma,et aika usein äippä hommaa ja maksaa lasten menot... meillä äijällä suunnilleen mun kans samansuuruset tilit, mut se ei osaa säästää..
tilit miinuksella ja jos sattuu joku kymppi olemaan ni eiku baariin... ite olen laskuni maksanu ajallaan eikä niitä ole päässy kertymään niinku tällä meidän perheen "päällä"....
:\|
 
Asiat hyvin
Minä olen kyllä onnellisessa asemassa maksujen suhteen. Meillä on kyllä edelleen olemassa eri tilit eli molemmilla on oma tilinsä. Kaikki maksut maksetaan kuitenkin miten sattuu ja vähän myös sillä periaatteella, että kumman tilillä sitä rahaa sattuu olemaan.

Päivittäiset ruokaostokset teen yleensä minä, mutta jos yhdessä satumme kauppaan, niin monesti mies maksaa silloin. Perheessämme on asuntolainaa ja autolainaa molempien melko uusista autoista. Autot olemme pyrkineet maksamaan tasapuolisesti molempien tileiltä. Asuntolainaa lyhennämme kolmenkkukauden erissä, joten se on melko suuri määrä kerrallaan maksettavaksi. Kosta se menee suoraveloituksena miehen tililtä, niin yleensä tarkistamme ennen eräpäivää, että tilillä on tarvittava summa ja jos ei ole, niin minun tililtäni siirretään sinne tarvittava summa.

Mielestäni tämä meidän rahankäyttötapamme on luonteva, eikä meillä ole kertaakaan tullut asiasta riitaa näiden vuosien aikana. Mieheni saa kuussa käteen hieman minua enemmän. Mutta kyllä maksut menevät loppujen lopuksi varmasti aikalailla tasan. Tästä asiasta ei ole koskaan tarvinnut edes keskustella.

Yhdessä ollaan oltu 9 vuotta, joista naimisissa melkein vuoden päivät. Esikoinen on tuloillaan hetkenä minä hyvänsä, laskettu aika on vajaa kahden viikon kuluttua.
 
vieraana
Minen ymmärrä miten annatte (te ketkä annatte, kuten ap) miestenne kohdella teitä noin! :headwall:

Perhe on YHTEINEN "yritys" ja jokainen osallistuu sillä panoksella kun voi. Monestihan nainen tuo vähemmän rahaa, mutta toimii muuten enemmän kodin hyväksi (siivous, pyykkäys, lastenhoito....).

Minä pistäsin ainakin kova kovaa vasten jos mies ei anna periksi "puoliksi"-periaatteestaan:

Laitetaan sitten puoliksi, mutta hinnoitellaan myös tekemäni kotityö. Esim. siivous(kodin huoltoa, joka myös pitää asunnon arvon ennallaan - tähän voi siis vedotan, jos mies sanoo maksavansa lainat), lastenhoito, jne. Kaikille vaan tuntihinta. Helpostihan sen voi katsoa mitä ulkopuolinen ottas samasta hommasta. Kaikki vaan hinnotellaan suhteessa tekemiseen niin johan omakin "tienesti" nousee.

Hullun hommaa, mutta noille hulluille miehille aivan oikea "vastaisku" :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 13:39 Minä vaan kirjoitti:
Kuinkas teidän perheessä hoidetaan laskut ja raha-asiat. Meillä 1 lapsi ja toinen tulossa. Itsellä jää käteen tällä hetkellä n. 500 e/kk (nyt saikulla, onneks tulot nousee kun jään äippälomalle) ja miehellä jää käteen 2500e, mies kuitenkin on nyt sitä mieltä, et kaikki laskut pitäis maksaa puoliks, kun hänelle jää niin vähän käteen :eek: :eek:
Onneks mulla on säästöjä, joita nyt sitten käytän. Olen kuitenkin itse maksanut vauvanvaunut, sängyn ja kaukalon, kun miestä ei kiinnosta ne hankinnat. Ai niin ja kimpassa ollaan oltu 9,5v.
Koska miehelläsi viisinkertaiset tulot verrattuna sinuun, myös laskut samassa suhteessa. 600 euron laskuista sinä maksat 100 euro, mies 500 e. pidä puoles. Jokaista maksamaasi laskueuroa kohti miehesi kuuluu maksaa 5. näin on! Siinä sulle ja miehelles miettimistä!
 
Katjuska71
Meillä maksetaan puoliksi ja omat kulut tietty päälle. Mies tienaa kolminkertaisesti muhun nähden, vaikka molemmat ollaan töissä, mutta mieheni on ottanut kovasti lainaa ennen tapaamistamme, joten on suuremmat menotkin, vaikka suhteutettuna menoja on yhtä paljon tänä päivänä.
 
viivi harmaana
Meillä on ollut yhteinen tili siitä asti kun on ollut yhteinen asuntolainakin. Sitä ennenkin tosin ihan yhtälailla jaettu rahamme.
Eli yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki laskut ja sieltä käytetään omiin tarpeisiin se mikä käytetään, isommista ostoksista keskustellaan ensin yhdessä.
Meillä on aikalailla yhtä suuret tulot, mutta mulla on enemmän opintolainaa.
 
marke
Mä en käsitä miten ap:n mies voi tuollaista ehdottaa,todella itsekästä ajattelua.Saisi ajatella omalle kohdalle,entä jos tulot oiskin toisinpäin,ei varmasti silloin ite suostuis maksamaan puolia laskuista.Meillä on yhteinen tili ja toimii hyvin.Meille on tulossa 4. lapsi,enkä mitenkään yksin voisi pärjätäkään.Ja lapsen hankinnoista,meillä lapset on yhteisiä eikä vain minun.
 

Yhteistyössä