perheenlisäys

Hei! Tällekkin puolelle kysymys. Olen kahden lapsen äiti. Olemme mieheni kanssa puolitoistavuotta yrittäneet perheenlisäystä, mutta sitä ei vain kuulu. Nyt olen alkanut miettimään, että uskallanko enää yrittääkkään, koska vanhempi lapseni aloittaa ensi syksynä koulun. Syy on siis se, että jos sattuisinkin tulemaan raskaaksi, niin syntyminen tapahtuisi siinä koulun aloittamisen alkuvaiheessa. Muistan ne kolme kuukautta, kuinka meillä on vatsakipuja vauvana itketty. Miten tämä vaikuttaisi vanhimman lapsen koulun käymiseen ym. vastatkaa jos teillä on kokemuksia.
 
nonicci
Meidän vauva syntyi kesäkuussa, ja mun tyttö ja miehen poika aloitti koulutaipaleensa elokuussa. En oo huomannu kyllä että vauva olis häirinny niitten elämää, paitsi ehkä positiivisessa mielessä.
 
Meille syntyi poika huhtikuun lopulla ja tyttö kävi ekaa luokkaa. En huomannut sopeutumisvaikeuksia. Tyttö oli siihen asti meidän ainokainen. Oli ihan onnessaan pikkuveljestään. Tytön luokkakaverit käyvät ihailemassa poikaa ja sanovat, että ihana vauva.
 
Ätyliini
Meillä poika syntyi toukokuun puolessa välissä ja esikoinen aloitti juuri koulun, ei ollut kyllä mitään ongelmia. Helpompaa vain kun olen kotona vastassa joka päivä ei tarvii iltapäiväkerhoissa olla. Niin meillä tällä vauvalla ei kyllä ollut masuvaivoja. Muuten esikoinen tykkää vauvasta tosi paljon halailee ja pussailee ja leikkii silloin kun omilta "töiltä" joutaa.
 

Yhteistyössä