Perheenlisäystä tulossa pian, olen sairaslomalla, töitä tekemättä ja kotonakin kaikki keskeneräistä.... APUA!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meille on perheenlisäystä tulossa, kyseessä riskiraskaus, jonka vuoksi olen jo neljättä viikkoa sairaslomalla.

Keväällä ja alkukesällä en saanut vain aikaiseksi tehdä kaikkia töitäni, joten ne roikkuvat edelleen keskeneräisinä. Minun on pakko saada ne tehtyä, koska työni on sellaista, että kukaan muu ei voi niitä tehdä.

Olen nyt aika väsynyt, enkä osaa yhtään keskittyä työhöni. En vain saa aloitettua mitään. Työmotivaatio on täysin nollilla. Pelkään koko ajan, että joudun vuodelepoon, pahimmassa tapauksessa sairaalaan, jolloin työt jäävät tekemättä.

Samalla olen koko ajan yrittänyt hankkia vauvatarvikkeita, ja muutenkin valmistautua tulevaan perheenlisäykseen.

Meillä on kaiken lisäksi ollut käynnissä, ja on edelleen, remonttia kotona, ja ne hommat olisi saatava tehdyksi 3-4 viikon sisällä.

Mies on kaiken lisäksi reissutöissä, ja pois kotoa viikot...

Miten mä nyt selviän näiden hommien kanssa? On sellaine olo, että tulen hulluksi näiden hommien kanssa....
 
riski
Kuka työt tekee äitiysloman aikana? Eikä sama henkilö voi hoitaa työt jo nyt? Vai mistä on kyse?

Kuka remontin tekee? Sun tekemäksi se ei nyt käy, vaan jonkun muu pitää se hoitaa. Onko se oikeasti pakko tehdä nyt 3-4 viikon sisällä?
 
voisitko
Voisitko saada remontointiin apua tutuilta/kavereilta tai vaikka paikallisesta 4h-yhdistyksestä, tai olisiko varaa palkata joku remppareiska tekemään homma loppuun? Vauvantarvikkeitahan on nykyään helppoo tilata netistä, eli googlaamaan vaan, jos jotain puuttuu, ei tarvi kierrellä kaupoissa.

Työn suhteen en osaa sanoa mitään, jos koittaisit jaotella hommia ja joka päivä käyttäisit tietyn ajan niitten tekemiseen, ei kuitenkaan kohtuuttomasti, jaksamisen mukaan. Milloin vauvan pitäis syntyä?

Tsemppiä ja jaksamista, tärkeintähän tuossa nyt on sun ja vauvan hyvinvointi, jos työt jää, niin ne jää, sille ei voi mitään.
 
"alkup."
Kuka työt tekee äitiysloman aikana? Eikä sama henkilö voi hoitaa työt jo nyt? Vai mistä on kyse?

Kuka remontin tekee? Sun tekemäksi se ei nyt käy, vaan jonkun muu pitää se hoitaa. Onko se oikeasti pakko tehdä nyt 3-4 viikon sisällä?
Minulle on palkattu tuuraaja, jota olen perehdyttänyt työhön ennen sairaslomalle jäämistäni, ja senkin jälkeen olen neuvonut häntä puhelimitse/sähköpostitse työasioissa (ja käyttänyt useita tunteja siihen).

Remontteihin palkattiin kirvesmies, ja loppuhommat kuten maalaukset yritetään hoitaa omalla porukalla. Yritän saada erään sukulaisen avuksi tänne, maksaisimme hänelle vähän avusta.
 
"alkup."
Voisitko saada remontointiin apua tutuilta/kavereilta tai vaikka paikallisesta 4h-yhdistyksestä, tai olisiko varaa palkata joku remppareiska tekemään homma loppuun? Vauvantarvikkeitahan on nykyään helppoo tilata netistä, eli googlaamaan vaan, jos jotain puuttuu, ei tarvi kierrellä kaupoissa.

Työn suhteen en osaa sanoa mitään, jos koittaisit jaotella hommia ja joka päivä käyttäisit tietyn ajan niitten tekemiseen, ei kuitenkaan kohtuuttomasti, jaksamisen mukaan. Milloin vauvan pitäis syntyä?

Tsemppiä ja jaksamista, tärkeintähän tuossa nyt on sun ja vauvan hyvinvointi, jos työt jää, niin ne jää, sille ei voi mitään.

Vauvan pitäisi syntyä 6-7 viikon päästä, ellei nyt sitten synny ennenaikaisesti, mihin on kohtuullisen suuri riski tässä tapauksessa.
 
itsekin 3 riskiraskautta läpi käyneenä sanosin ( ja 2 keskosta synnyttäneenä) että annappa nyt vaan noiden oikeesti turhien asioiden olla. Rauhotut pari viikkoa, ja sitten kun vauvan on turvallista syntyä, alat hoitaa asioita yksi kerrallaan. ja kaiken muun pystyy mies (ja pitäisikin) hoitamaan paitsi tietty nuo sun työt...

tsemiä! ei oo helppooa antaa ohjia muille ja jättää asioita, mut koitapa nyt lapsesi takia!
 

Yhteistyössä