Perheitä, joissa useampi auto?

meillä on kaksi autoa, enkä enää osais kuvitella olevani ilman. Ennen lapsia tuli vielä reippailtua työmatkat, ei ollut korttiakaan ;) ja myönnettäköön kyllä olen laiskistunut autoilun myötä.

Mut jos ajatellaan että ei olis autoa käytössä niin kyllä arkipäivisin työ- ja tarhamatkoihin menisi paljon enemmän aikaa, mikä olisi sit siitä kotona vietettävästä ajasta pois...
 
Meillä kummallakin omat farmarit ja sitten kesä-auto "tsiki tsiki bum bum" eli rättäri :D

Autoani käytän loppojen lopuksi harvoin, kun yritän mahdollisimman paljon mennä kävellen asioille.
Vain, kun tarvii mennä tk:een tai isommille ostoksille käytän autoa, meillä, kun juomavedet pitää ostaa kaupasta, niin ei niitá jaksa käsissä kantaa vaikka kauppaan on matkaa vain reilu kilsa+ sama takaisin kotiin.

Busseja meillä menee tasan kaksi päivässä eli yksi aamulla klo7 (meno)ja takaisin pääsee vasta illalla klo 20.
Takseja ei meittin kylästä löydy ainoatakaan.
Jos joutuisin autottomaksi niin hankalaksi tuo elämän tekisi.

<br><br>
 
Meillä myös kummallakin omat autot... Toinen on farmari, jolla myös kesälomamatkat yms tehdään, toinen on MUN auto (pieni ketterä), siihen ei mies saa koskea kuin äärimmäisessä hätätilassa :D . Elämä helpottui älyttömästi kun hankittiin toinen auto!
 
kukkerikuu
Me asutaan maalla, josta ei kulje muita linja-autoja kun koulubussi niin jos töissä aikoo käydä saati harrasteissa ja muuten liikkua on molemmilla auto pakollinen. Oishan se kiva jos pystyis bussilla liikkumaan töihin, mut meillä se ei ole mahdollista.
 
me asutaan sen verran korvessa ettei täällä selviä ilman autoa mihkää...lähin kauppa on kyläkauppa ja sinne on 12km matkaa.Terveysasemalle on n.20km jne....
Pako on täällä auto olla jos meinaa mihkää päästä eli molemmilal oma....Eihän täältä esim töihinkää pääse millään muulla (jos nyt vana jostain joskus töitä sais)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 20:46 Footballers Wife kirjoitti:
Kysytäänpä nyt tämäkin. Oli perheitä, joissa tullaan toimeen ilman autoa, onko sellaisia perheitä, joissa ei tulla toimeen ilman kahta autoa?

Meillä on omat autot ja lisäksi asuntoauto.
Kuin myös...
 
No nyt kun kysytään niin helposti vastaan että emme tulisi toimeen yhdellä autolla; tätä ennen kun minulla ei ollut ajokorttia niin vastaisin että loistavasti tullaan yhdellä autolla toimeen ;) Eli aiemmin autoa ei osannut kaivata samalla tavalla kuin nyt...tokihan se haave oli mielessä, mutta kun tottui siihen että bussilla kuljen niin asenne oli senmukainen. Se miksi menin reilu kaksi vuotta sitten autokouluun, johtui siitä että asuimme tuolloin hiukan syrjässä, josta lähin bussipysäkki oli parin kilometrin päässä. Nyt vaikka bussipysäkki on lähellä, en yksinkertaisesti jaksaisi lähteä bussilla minnekään :D Laiskaksi siis käypi kun on oma auto. Mukavuudenhaluahan se suurimmaksi osaksi on, mutta kyllähän tämä meillä on helpottanut mm. lapsen hoitoon viemistä, minun töihin matkaamista, sekä lasten kuskaamisessa harrastusten pariin =) Tämä on helpottanut valtavasti miestäkin joka sai vuosikaudet kuskata lapsia pitkän työpäivän jälkeen. Nyt minä kuskaan vieläkin aika hyvillä mielin lapsia =)
 
Meillä taitaa autoja kaikkiaan olla viisi, käytössä tosin nyt kolme eli miehellä kuorma-auto ja kevyt kuorma-auto, mulla 8 hlö:n auto. Lisäksi on vielä asunto-auto ja kesäauto (Kupla). Sit vielä pari Kuplaa jotka poistettu rek. niin ja traktorit 3 kpl ja mp. Että kyllä liikkumaan pääsee kun ei julkiset liiku kovin tiuhaan.
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 22:53 teerenpilkku kirjoitti:
Kaksi on, tila-auto ja farmari. Yhdellä pitäis tulla toimeen, mutta kaksi on kyllä tosi mukava. Ei tarvitse lähteä isolla autolla kaikkialle ja molemmilla on sitten tarvittaessa oma auto.
sama täällä :wave: mä ajan farkulla ja ukko isommalla.ei tultas yhdellä toimeen,koska mies kulkee eri aikaan eri paikkakunnalle töihin,kuin minä.ja lisäks kuljetan muksuja harrastuksiin jne.mulla 3-vuorotyö ja ukolla päivä/päivystys työ.ja kohta ei mahduta "normi"kokoseen autoon :heart:
 

Yhteistyössä