Perhepäivähoito vai päiväkoti?

3vuotias tyttö, ei ole ollut vieraalla hoidossa ollenkaan - sukulaisia hyödynnetty. Minä olen ollut siis tytön kanssa kotosalla. Eli kumpaa suosittelisitte?
Itse olisin perhepäivähoitajan kannalla, mutta anoppi ja äitini ovat päiväkodin kannalla vankasti.. Minun päätöshän se on, mutta koska mitään kokemusta ei sinänsä ole niin vähän plussia ja miinuksia, sekä kokemuksia kaipaisin. :)
 
Riippuu vähän lapsesta ja niistä hoitajista. Jotkut päiväkodit on aivan ihania paikkoja, jotkut ihan kamalia. Jos on joku edes puolituttu pph, jonka tietää olevan mukava, niin valitsisin sen. Toisaalta on riskialtista antaa tuntemattomalle pph:lle kun siellä ei kukaan valvo mitään tehdään ja mitä ei.

Oma lapsi on vielä kotihoidossa että nämä ovat vaan mietteitä.
 
Ei teillä ryhmäperhepäivähoitoa ole? Itse en halunnut pph:lle kun on vain se yksi hoitaja..... ja lapsien ikä voi vaihdella 9kk->, en halunnut oman lapseni olevan vanhin ja pahimmassa tapauksessa ilman leikkikaveria muiden ollessa alle 2v. Meillä mentiin ryhmikseen mut seuraava vaihtoehto oli päiväkoti.
 
Kyllä mun mielestä 3v. kannattaa laittaa päiväkotiin, niin saa enemmän ikäistään ja vähän vanhempaakin leikkikaveria, oppii sosiaalisia taitoja eikä välttämättä tartte vaihtaa paikkaa kun menee eskariin.
 
Tyttömme viihtyi hyvin perhepvhoitajalla ja nyt isompana on ollut päiväkodissa isommassa ryhmässä. Vieläkin joskus käy tutun perhevphoitajan luona kylässä ja kaipailee sinne yhä vaan, vaikka elokuussa alkaa jo esikoulu.. Oli noin 3 vuotta perhepvhoitajan luona ja nyt on ollut vasta vuoden päiväkodissa, siellä ei ole tullut niin kiinteitä suhteita hoitajiin tai muihin hoitokavereihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Kyllä mun mielestä 3v. kannattaa laittaa päiväkotiin, niin saa enemmän ikäistään ja vähän vanhempaakin leikkikaveria, oppii sosiaalisia taitoja eikä välttämättä tartte vaihtaa paikkaa kun menee eskariin.
olen samaa mieltä! meillä 3v. ollut päiväkodissa nyt vuoden ja on tykätty. =)
 

Yhteistyössä