Perheparkeista asiaa: Kehtaisitko sinä...

"Lissu"
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä;23344038:
Minkä ikäisten lasten kanssa on vielä oikeutettu ajamaan perheparkkiin?
Mä ajattelisin että senikäisten, joiden kanssa joutuu vielä ovet levällään sumplimaan turvavöitä kiinni. Sitten kun itse laittavat ne kiinni, niin pystyy tavallisellakin parkkipaikalla toimimaan.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Monikkoäito;23343416:
No Katos kun joidenkin meistä pitää saada 2 tai jopa 3 turvalaukaloa ulos autosta...
No eipä meillä ainakaan ne perheruudutkaan ole niin isoja, että molemmin puolin saisi kaukaloita vaikka parkkeeraisi miten keskelle. ja tosiaan kyllä siinä omassa ruudussaan, kunhan ruudun sisällä pysyy saa pysäköidä juuri sille reunalle kuin haluaa. Toisaalta me saadaan kyllä sekä kaukalo että taapero autosta ihan nätisti ulos myös Stockan ahtaissa parkkiruuduissa, jossa tilaa on just autolle ja toisella puolella lähes poikkeuksetta pylväs.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä;23344038:
Minkä ikäisten lasten kanssa on vielä oikeutettu ajamaan perheparkkiin?
Ihan minkäikäisen kanssa hyvänsä jos kokee tarvivansa sen ruudun. Me käytimme äitini kanssa kun minä olin raskaana.
 
..
Mua sitten veetuttaa kun lapsettomat vetää siihen lapsiparkkiin niin lähelle, ettei varmasti saa kaukaloa takasi autoon. Onneks meidän auto on jo vanha niin ei oo väliä vaikka vähän ovet kolahteleekin, kun kaukaloa sitten tukkii autoon..
 
mä meinasin, että ostan sellasia tarralappusia, ja jos ei mene perille, ettei lapsettomat siihen saa jättää, niin lappu ilmaantuu tuulilasiin :D Meillä mies kiehahti eilisestä ihan totaalisesti... sain sitä sitten rauhotella automatkan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23341422:
Tätä mä en tee koskaan, mutta pitää tunnustaa, että joskus ajan perheparkkiin, vaikka olisin yksin liikenteessä.
No nyt on kyllä munkin tunnustettava.. MUTTA mulla oli kyllä oikeasti painava syy! Tyksin ensiapupolille menin umpparin takia, en saanut ketään kuskaamaan ja oli vauvakin mukana. En jaksanu alkaa raahaamaan turvakaukaloa mistää korttelin päästä sen tulehtuneen umpparin kanssa, ja sairaalan pihalla vapaana oli ainoastaan invapaikkoja. No, eipä siinä kauaa mennyt niin olisin kyllä varmaan invalidista käynyt leikkaushaavani kera.
Se on ainoa kerta kun olen käyttänyt parkkiruutua "väärin". Koskaan en aja perheparkkiin jos lapset ei ole mukana. Mutta tiedän kyllä useita lapsettomia, jotka käyttävät perheparkkeja ihan surutta. Esim. mun anoppi. Hän sanoo, että onhan mulla 2 lasta. Joo, mutta ne nyt vaan sattuu olemaan molemmat aikuisia ja omillaan. Ja eräs kaveri, jolla on mopsi. Mopsi = lapsi, hänen mukaansa. Hoh hoijaa. Mä luotan karmaan. Eiköhän ne saa takasin just sen, mitä itse antavat.
 
"hei"
Kannattaa vähän kyllä miettiä, ennonkon kovin pahasti kellekkään sanoo. Miksei voi nätisti huomauttaa, että hei huomasitko, ajoit vissiin vahingossa lapsiparkkiin. Itse olin jo 5 vuotta kärsinyt lapsettomuudesta ja kokenut juuri keskenmenon, olin sairaalasta tulossa ja pysähdyin sitten sen sairaalapaikkakunnan isoon kauppaan hakemaan lohtumättöä että saan linnottautua kotiin itkemään. Ajoin vahingossa lapsiparkkiin, kun en huomannut sitä merkkiä siinä mielentilassa. Ja eiköhän joku neljän kauniin ja täydellisen pienen ihmisen äiti rupea vittuilemaan, että hän ei näekään lapsia mulla, että on kyllä ihmeellistä, miten itsekeskeisiä lapsettomat ihmiset on kun ei voi ajatella kuin omaa napaa. Vielä toivotti, että toivottavasti en lapsia saakaan, että en sitten opeta niistä samanlaisia idiootteja. Enpä osannut edes puolustautua, purskahdin vaan itkuun ja lähdin äkkiä pois. Nyt, vaikka lapsi jo on, en edelleenkään uskalla ajaa lapsiparkkiin, jos joku vaikka tarvitsee enemmän.

Vähän kyllä ihmettelen, että miksi täytyy heti alkaa ilkeästi huutelemaan, miksei voi asiallisesti sanoa, että nyt ajoit väärään parkkiin? Jos on niin käytöspoliisi, että voi huomauttaa toiselle, niin itse on sitten vissiin niin täydellinen että ei ikinä epähuomiossa loukkaa muita tai jollain tapaa häiritse?
 
pjerkele
No eipä meillä ainakaan ne perheruudutkaan ole niin isoja, että molemmin puolin saisi kaukaloita vaikka parkkeeraisi miten keskelle. ja tosiaan kyllä siinä omassa ruudussaan, kunhan ruudun sisällä pysyy saa pysäköidä juuri sille reunalle kuin haluaa. Toisaalta me saadaan kyllä sekä kaukalo että taapero autosta ihan nätisti ulos myös Stockan ahtaissa parkkiruuduissa, jossa tilaa on just autolle ja toisella puolella lähes poikkeuksetta pylväs.
joo saahann sitä pysäköidä kumpaan reunaan vaan, mutta ajatellaanko tässä sitten muita ihmisiä? siellä toisessa reunassa saattaa nimittäin olla juurikin lapsiperhe kaukaloineen liikenteessä ja kaukalon paikka siinä reunassa mihin sinä parkkeeraat, joskus tekisi mieli näiden autojen kylkeen paiskata ovi oikeen kunnolla kun ajavat toisen kyljen niin likelle toista autoa, että hyvä kun itse mahtuu auton ovesta sisään.
 
...
joo saahann sitä pysäköidä kumpaan reunaan vaan, mutta ajatellaanko tässä sitten muita ihmisiä? siellä toisessa reunassa saattaa nimittäin olla juurikin lapsiperhe kaukaloineen liikenteessä ja kaukalon paikka siinä reunassa mihin sinä parkkeeraat, joskus tekisi mieli näiden autojen kylkeen paiskata ovi oikeen kunnolla kun ajavat toisen kyljen niin likelle toista autoa, että hyvä kun itse mahtuu auton ovesta sisään.
Miksette käytä julkisia, kun näyttää tuo kaupassa käynti olevan autolla niiin älyttömän vaikeaa. Tai jättäkää ne lapset kotiin. Pakkoko sinne kauppaan on aina koko perheen voimin rynniä?
 
pjerkele
Miksette käytä julkisia, kun näyttää tuo kaupassa käynti olevan autolla niiin älyttömän vaikeaa. Tai jättäkää ne lapset kotiin. Pakkoko sinne kauppaan on aina koko perheen voimin rynniä?
mulle ei ole vaikeata käydä kaupassa, voin hyvin kävellä lasten kanssa kauempaakin, osaan parkkeerata keskelle ruutua, moni ei näy tätä taitoa osaavan, heille suosittelisin myös sitä julkisten käyttöä :)
 
aste
Heh, just tänään keskusteltiin asiasta parkkipaikalla miehelle kun oli perheruuturivi täynnä ja joku lapseton pariskunta karautti peltiratsullaan parkkiin. Olikin miehen työkaveri! Meinasi antaa maanantain aamupalaverissa palautetta :D..

Miksi muuten äitiyspakkauksessa tai synnäriltä lähtiessä ei vois saada sellaista lupalappua, että saa parkkeerata perhepaikalle ;).. Voisi mennä myös automaattisesti postiin kaikille joiden perheeseen maksetaan vielä lapsilisää. Loistava idea! Sakko vaan kaikille, joilla ei ole "perheparkkilupaa" :D.
 
kipin kopin en
En todellakaan sano. Siis se merkkihän ei tarkoita että paikat on varattu vain perheille vaan se on lähinnä kertomassa siitä että siinä kohti on leveämpi ruutu, jota ei esim. talvella teidä ilman sitä merkkiä. Minusta muillakin on oikeus siihen parkkeerata vaikka itsekin toki lastenkanssa aina ajan sinne jos vaan vapaana on.
 
höm
Heh, just tänään keskusteltiin asiasta parkkipaikalla miehelle kun oli perheruuturivi täynnä ja joku lapseton pariskunta karautti peltiratsullaan parkkiin. Olikin miehen työkaveri! Meinasi antaa maanantain aamupalaverissa palautetta :D..

Miksi muuten äitiyspakkauksessa tai synnäriltä lähtiessä ei vois saada sellaista lupalappua, että saa parkkeerata perhepaikalle ;).. Voisi mennä myös automaattisesti postiin kaikille joiden perheeseen maksetaan vielä lapsilisää. Loistava idea! Sakko vaan kaikille, joilla ei ole "perheparkkilupaa" :D.
hyvä idea tosiaan, se olis voimassa vauvan syntymän jälkeen vaikka 5 vuotta :D
 
"Yksvaan"
[QUOTE="hhh";23344288]Hittoako tehdään lapsia niin paljon, että ei edes jakseta normaali-parkkipaikalle kantaa niitä ostoksia.[/QUOTE]

Ai tääkö on se syy miksi lapsiparkkit on olemassa? Mietis uudestaan...
 
"Mie"
Mä olen muutaman kerran ajatuksissani ajanut perheparkkiin. Silloin kun lapset kotona ja päässyt yksin kauppaan. :( ja olen saanut mulkoilevia katseita kun olen lähtenyt kaupasta pois. Ja tosiaan ihan ajatuksissani ajanut :(
 
"vieras"
Mua ei juurikaan suututa perhepaikalle parkkeeraavat. Me selvitään kyllä kaksosten ja täyden ruokakärrin kanssa muuallekin parkkipaikalle. Lapsetkin selviävät hyvin autossa minutin kauemmin, kun palautan ostoskärryt paikalleen. MUTTA ne ihmiset jotka ottavat kahden lapsen istuttavat ostoskärryt yhdelle lapselle tai käsilaukulleen saavat mut raivon valtaan. Miettikäähän, miten kahden ei-kävelevän kanssa selviää ruokaostoksista, jos kaikki kaupan (sen ainoan, jossa tuplakärryjä on) tuplakärryt ajeluttavat käsilaukkuja! ARGH!
 
Mun mies on ostanut noita varten post-it lappuja autoon ja laittaa liitä sitten sopivan tervehdyksen kera noitten ääliöiden tuulilasille. Varsinkin näiden aivoinvalidien, koska niitähän niiden täytyy olla jos pysäköi inva paikalle ilman asiaan kuuluvaa lupaa.
Mä näen ihan punaista jos huomaan auton invapaikassa ja ei ole mitään merkkiä missään....
 
"www"
Miksette käytä julkisia, kun näyttää tuo kaupassa käynti olevan autolla niiin älyttömän vaikeaa. Tai jättäkää ne lapset kotiin. Pakkoko sinne kauppaan on aina koko perheen voimin rynniä?
No siksi, että täälläpäin Etelä-Suomea ei ole julkisia. Ja vähän paha noita 1v ja 2v on jättää keskenään kotiin. Mies on matkatöissä puolet kuusta, aina viikon kerrallaan...
 

Yhteistyössä