Perhepeti

Moniko on suunnitellut nukuttaa vauvaa vieressä yöt?
Meillä tulossa kolmas lapsi ja aiotaan nukuttaa vieressä ensimmäisestä yöstä lähtien. Mielellään jo sairaalassa. Toisen lapsen kohdalla huomasin miten helppoa yöimetys on kun vauva on valmiina vieressä ja vauva nukkui huomattavasti paremmin vieressä kun pinnasängyssä, vaikka pinnis oli kiinni meidän sängyssä.
Tälle kolmannelle tulokkaalle ei olla edes ostettu pinnistä. Päiväunet vauvana saa nukkua vaunuissa ja yöllä äitin ja isin keskellä. Vauvalla on kuitenkin luontainen tarve olla jatkuvasti lähellä, joten annetaan vauvalle mahdollisuus olla lähellä. Minusta on jotenkin suloistakin se että vauva tuhisee vieressä :heart:
 
Meillä 2vk ikäinen nukkunut aina vieressä. Pyrin vaihtamaan puolta aina välillä että pää pysyy symmetrisenä :p
Muuten vauva nukkuu kädet ja jalat mun ihoa vasten. Tuntuu viihtyvän hyvin.
Viime yön tosin nukkui keskellä sänkyä kohotetulla pikku pedillä ja ei ollut ihoa vasten.
 
Hienoa ja luontaista! Jonkun todella arvostetun unitutkijan (en muista nimeä) mielestä tämä onkin toimivaa ja lapselle parasta. Meilläkin toimi paremmin molemmilla lapsilla vieressä nukkuminen, vaikka myös oma sänky oli olemassa. Lapset on lapsia vain vähän aikaa ja läheisyys on ihanaa. Onnea odotukseen & kauniita unia perhepetissä!
 
Mie ainakin, siis alussa. Jossain vaiheessa sitten siirrän omaan sänkyyn. Ja jos tuntuu jo alussa oudolta nukkua vaavi vieressä (pelkää, et kierähtää sen päälle tms) ni sit varmaa otetaan vaavin sänky siihe iha oman sängyn viereen :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Mie ainakin, siis alussa. Jossain vaiheessa sitten siirrän omaan sänkyyn. Ja jos tuntuu jo alussa oudolta nukkua vaavi vieressä (pelkää, et kierähtää sen päälle tms) ni sit varmaa otetaan vaavin sänky siihe iha oman sängyn viereen :heart:
Tuntuu oudolle ja olo epävarma. Mutta vaistot on niin herkkinä että vauvan kanssa on varovainen unissaankin :D ainakin tuntuu sille...
On sitä paitsi superihanaa herätä suloisen vauvan vierestä joka venyttelee ja päästää inhaduksen hyvästä tuulesta ja osaa tosiaan arvostaa äidin vierusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tuntuu oudolle ja olo epävarma. Mutta vaistot on niin herkkinä että vauvan kanssa on varovainen unissaankin :D ainakin tuntuu sille...
On sitä paitsi superihanaa herätä suloisen vauvan vierestä joka venyttelee ja päästää inhaduksen hyvästä tuulesta ja osaa tosiaan arvostaa äidin vierusta.
Toki. Ja kyl mä oon tuota miettinykin, et varmasti siinä tulee herkäks. Mutta sitä kun ei voi nyt sanoa. Sen näkee sitten kun vauva on vieressä =) Ja muutenkin yritän mahd. paljon ihokontaktia pitää yllä, siis ihan päivällä muutenkin ja imettäessä yms. Eli ainaki toivon imetyksen onnistuvan. Mut kokemusta ku ei ole ni ei voi viel sanoa. Se mikä käy yhdelle, ei välttämättä käy toiselle. Joten aika ja kokemus näyttää :heart:
 
Meillä on lapset nukkuneet perhepedissä. Kuopus nukkuu vielä vieressä ja vauvan la ensi kuussa, sopu sijaa antaa :heart: Tosin vauvalle ostettu sellainen sänky, josta saa laidan kokonaan pois ja "sivuvaunuksi" meidän sängyn viereen, saas nähdä sitten miten käy, nukkuuko kuitenkin minun kainalossa :heart:
Meillä perhepeti on toiminut loistavasti, imetyskin on yöllä niin helppoa, kun vauva on vieressä. Tosin isäntä joutuu välillä patjalla nukkumaan, kun vallataan neidin kanssa koko sänky :LOL:
 
me ei varmaankaan perhepetiä harrasteta... sen näkee sitten. :) Mua ahistais... oon muutenkin niin levoton ja huono nukkuja. Suunnitelmissa olis laittaa pinnasänky laita alas ja ihan kiinni sänkyyn alkuviikoiksi ainakin. Mutta sänkyyn meidän väliin niin ei.

Mun äitiä nauratti kun kerroin tällaisesta perhepeti"menetelmästä"... muistelimme että me ollaan joskus nukuttu koko nelihenkinen perhe äitin ja isän sängyssä. Minä ainakin muistan että kun en saanut unta niin kipitin sinne niiten väliin. :D Sitten aina jompi kumpi vanhemmista vaihtoi yöllä sohvalle kun putosi sängystä... :LOL:

Et en ainakaan sitä halua meidän tulevaisuuteen. :D Kyllä omassa sängyssä pitää oppia nukkumaan... mut kyllähän sitä ehtiikin oppia. :) Niikuin suukkiskin sanoi, sen näkee sit kun on se lapsi. Paha mennä sanomaan vielä et miten käy.

EM ja Dodo 18+5 :heart:
 
Meillä muksut on nukkunu vieressä, tosin mun laiskuuden takia ennemminkin :ashamed: Ei jaksanu joka kerta nousta imettää, oli helpompi kun vauva oli vieressä. Esikoinen kummiski nukku vaunun kopassa joka oli vieressä...
Nyt olis kans ihana jos vauva vois olla vieressä, mutta kun meillä nukkuu koira jalkopäässä niin ei uskalla, ja sit noi vanhemmat kömpii kans joka yö viereen niin ei siksikään uskalla vauvaa vieressä nukuttaa...
Nyt ostettiin pieni rottinkinen kehto vauvalle jotta sillä olis mahd. pieni peti kuitenkin että tuntis olonsa turvalliseks...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Meillä muksut on nukkunu vieressä, tosin mun laiskuuden takia ennemminkin :ashamed: Ei jaksanu joka kerta nousta imettää, oli helpompi kun vauva oli vieressä. Esikoinen kummiski nukku vaunun kopassa joka oli vieressä...
Nyt olis kans ihana jos vauva vois olla vieressä, mutta kun meillä nukkuu koira jalkopäässä niin ei uskalla, ja sit noi vanhemmat kömpii kans joka yö viereen niin ei siksikään uskalla vauvaa vieressä nukuttaa...
Nyt ostettiin pieni rottinkinen kehto vauvalle jotta sillä olis mahd. pieni peti kuitenkin että tuntis olonsa turvalliseks...
Hei,
anteeksi, vähän asian sivusta, mutta jos teillä olisi halua nukuttaa vauvaa vieressä niin miksi ette opeta koiraa nukkumaan muualla (kokonaan pois makuuhuoneesta) ennen kuin vauva syntyy? Sen uskon, ettei se onnistu kivuttomasti sen jälkeen kun vauva on syntynyt mutta jos sen tekisi etukäteen. Tiedän kyllä, että nää lemmieläimet sinänsä jakaa mielipiteitä - itse en voisi ikinä kuvitella että joku eläin nukkuu meidän sängyssä ;) - mutta tarkoitus ei ole nyt sinänsä sitä arvostella, kukin tekee kuten haluaa ja perheenjäsenhän se koirakin on, mutta en itse ymmärrä sitä, että koira menee vauvan edelle...
 
Meillä ei perhepeti onnistunut lainkaan esikoisen kohdalla, ja tuskinpa kakkosenkaan kohdalla. Minä olen niin huono uninen etten saanut lainkaan nukuttua vauva vieressä ja mies on taas levoton kääntyilijä unissaan etten uskaltanut senkään takia siihen ryhtyä. Ja kuitenkin yritettiin nukkua samassa sängyssä että imetys olisi helpottunut niin meidän poika ei halunnut nukkua lainkaan. Koko yö oli levotonta tississä kiehnäämistä ja itkua kun poika ei tiennyt mitä olisi halunnut tehdä. Sitten kun omaan sänkyyn takaisin laittettiin niin jopas uni maistuikin ja normaalisti heräsi sitten parin tunnin päästä syömään. Eli ei se aina toimi, koska ihmiset ovat niin erilaisia ja myöskin vauvat.
Poika ei edelleenkään halua tulla nukkumaan meidän sänkyyn (nyt 1v10kk), vaikka olisi esim.kipeä. Aamulla sitten kyllä tulee halimaan meitä meidän sänkyyn ja hetken siellä pötkötellään yhdessä ja ollan lähekkäin :heart: :heart:
 
Meillä nukkuu alle kolmiviikkonen vieressä. On ihanaa, nukkuu hyvin ja ollaan tyytyväisiä. Ja päiväunet nukkuu hyvin omassa kopassaan. Ja mä juuri tänään totesin että sektiosta on alle kolme viikkoa, enkä koe olevani lainkaan väsynyt -> pidän ratkaisua tosi hyvänä. Ja vauvakin on tyytyväinen ja rauhallinen.
 

Yhteistyössä