Perinnönjako, miten homma toimii?

Elikkä, kuukausi sitten oli perunkirjotus, se on hoidettu.
Eilen mun eno soitti että tätikin on hyväksynyt sen perinnönjako ehdotuksen ja ollaan siis siitä sovussa. Mitä siellä perinnönjakotilaisuudessa tapahtuu? Tarviiko taas olla jotain papereita mukana jne?
 
Viimeksi kun olin perunkirjoituksessa ei meillä ollut mukana muuta kuin henkkarit jolla todistettiin olevamme oikeat henkilöt kyseisessä tilaisuudessa. Asianajajalla oli kaikki kuolinpesän paperit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu68:
Viimeksi kun olin perunkirjoituksessa ei meillä ollut mukana muuta kuin henkkarit jolla todistettiin olevamme oikeat henkilöt kyseisessä tilaisuudessa. Asianajajalla oli kaikki kuolinpesän paperit.
Joo, meillä oli jo tuo perunkirjotus :) eli siitä ei ole mitään kysyttävää enää.

Mutta siis tuo perinnönjako, se tehdään vasta nyt kun siitä tieteskin tuli riitaa sillon perunkirjotuksessa :/ onneksi satiin nyt sovittua.
 
vieras
kuinka pian hautaamisen jälkeen tuollaiset asiat hoidetaan?
onko perunkirjoitus aina kaikilla?
mä en tiedä näistä mitään.
jos perijöitä on vain yksi niin mitenhän silloin toimitaan. tai jos vainaja on tehnyt testamentin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuinka pian hautaamisen jälkeen tuollaiset asiat hoidetaan?
onko perunkirjoitus aina kaikilla?
mä en tiedä näistä mitään.
jos perijöitä on vain yksi niin mitenhän silloin toimitaan. tai jos vainaja on tehnyt testamentin?
3kk kuolemasta täytyy pitää perunkirjotus. Testamentin mukaan toimitaan :)
 

Yhteistyössä